تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۲۶۷۳۸۱

بی عدالتی در بکارگیری نیرو در مجتمع پتروشیمی گچساران(+تصاویر)

۰
کبنا ؛رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه توسعه و اشتغال شهرستان گچساران که با حضور فرماندار وجمعی از مدیران شهرستان  برگزار شد، اظهار داشت: اعلام شرایط طرح کارورزی که ثبت نام  و واحد پذیرنده در قالب سایت کارورزی  انجام می شود.
بیژن مهدی پور با اشاره به اینکه  این طرح شامل فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد که از تاریخ  اخذ مدرکشان  بیش از ۵ سال نگذشته باشد و کلیه مراکز غیردولتی می توانند بعنوان واحد پذیرنده ثبت نام بکنند، عنوان کرد: دستمزد دوره کارورزی بر عهده دولت و زمان آن برای مناطق محروم ۹ ماه  و در پایان دوره در صورت جذب کارورز واحد پذیرنده به مدت ۲ سال از هزینه بیمه معاف می باشد.
مهدی پور در ادامه بیان کرد: متاسفانه آن چیزی که این روزها شاهد آن هستیم بکارگیری اتباع بیگانه و یا افغانی در برخی از مشاغل کارگری در شهرستان گچساران به جای نیروی بومی است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران تصریح کرد: طبق قانون و ماده ۱۲۰ اتباع بیگانه و افغانی این اجازه را ندارد که در استان و به خصوص در شهرستان گچساران به کار گرفته شوند.
 
مهدی‌پور با بیان اینکه هر کارفرمایی که تبعه خارجی را استخدام و به کار بگیرید جریمه خواهد شد، گفت: طبق قانون کارفرما برای بار اول به اندازه دستمزد پنج روز کارگر و برای بار دوم به اندازه ده برابر دستمزد کارگر جریمه خواهد شد.
 
وی با اشاره اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش آمار بیکاری در کشور نسبت به جمعیت استان مقام اول را کسب کرده، خاطر نشان کرد: متاسفانه در این زمینه شهرستان گچساران بالاترین آمار بیکاری را در استان دارد.
 
مهدی‌پور در ادامه با اشاره به برخی از دستگاه‌های شهرستان گچساران که کارگر غیر ایرانی به کار می‌گیرند، افزود: متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی و شرکتی اقدام به جذب کارگر افغانی کرده‌اند که این کار خلاف قانون است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران افزود: عقد قرار داد با افراد غیربومی موجب می‌شود که آنها یا نیروی غیر بومی و یا اتباع بیگانه را برای اجرای این پروژه‌ها بکار بگیرند.
 
مهدی پور در ادامه با اشاره به افزایش آمار بیکاری در این شهرستان گفت: متاسفانه برخی‌ها برای کار از شهرهای همجوار به این شهر آمده و کار را از فرزندان این شهر گرفته‌اند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه آن چیزی که بیشتر از بیکاری شهروندان گچسارانی را آزار می‌دهد بی عدالت در بکارگیری نیروی کار که نمونه بارز آن پتروشیمی گچساران است که موجب نارضایتی خیلی از شهروندان شده است.
 
مهدی پور بیان کرد: پتروشیمی گچساران در این چند سال اخیر که مشغول به کار عمرانی شده تاکنون به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جذب نیرو رجوع نکرده است.
 
وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران خانواده‌هایی هستند که یک نفر از فارغ‌التحصیلان آنها مشغول به کار نشده‌اند، عنوان کرد: اما در برخی از خانواده ها  تمام اعضا  آن خانواده مشغول به کار و فعالیت هستند و این چیزی است که خیلی از شهروندان گچساران را آزار دهد.
 
مهدی‌پور در ادامه با اشاره به دستگاه‌های دولتی که موظف به ایجاد اشتغال هستند، ابراز کرد: دستگاه‌هایی که از بودجه ملی و استانی برای اجرای پروژه درشهرستان استفاده می‌کند موظف به ایجاد اشتغالزایی در این شهرستان هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

روستاي نزاع
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای مهدی پور رییس محترم ادار کار

که به فکر جوانان بیکار شهرستان هست
جم)
United States
خیلی خیلی خیلی پارتی بازی شده در پتروشیمی
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدی پور تا الان خواب بودی که الان فهمیدی بی عدالتی در استخدام در گچساران هست؟توی این چهارسالی که رئیس بودی یکبار جرات زدن این حرفا رو نداشتی.الان که میدونی تاجگردون میخواد برت داره جرات پیدا کردی!!؟
علی
پتروشیمی در انحصار ............ هست اگه ایشان امر کنند به کار گرفته میشن
رادك
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی اگه همه مدیران و مسولین شهرستان خاصه فرمانداری و دفتر نماینده دغدغه مهدی پور را درک و همراهی کنند حداقل رعایت عدالت در بکارگیری ها صورت خواهد گرفت،درود خدا بر مهدی پور مومن و ایثارگر
اسپری
France
شرکت نفت پتروشیمی سد چم شیر و....همه چی داریم ولی متاسفانه جوانان ما بیکارن این از ........ مسئولین شهری ماست
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
بهله دیگه آقای فرماندار ......خودش تو حراست حالا بقیه ... هم که هستن مدرک فنی هم که ندارن فقط ........دارن نشستین دور هم دیگه میز گرد راه انداختین که چی که بگین جوانان گچساران فنی بلد نیستن چرا نمیرن کارگری کار کنن کار سخت مال افغانی بیست هزار بشکه نفت جدید کجا میره حق نفتمون رو که نمیدین هیچ حالا که میخوایم براش هم زحمت بکشیم تو فضای سبز یا نگهبانی همین رو هم نمیدین اره دیگه از بس اقوامتون رو بردین جا برای ما نیست دیگه این بازی .......رو تمام کنید دیگه
اخراج شده چم شیر
Iran, Islamic Republic of
همین آقای مهدی پور پارسال در جمع مدیران غیر بومی سد چم به کارگرانی که ۵ ماه حقوق نگرفته بودن میگه خدا رو شکر کنید همین کار هم جای دیگه نیست -- مدیرانی غیر بومی هم از این حرف سو استفاده کردن و برخی رو اخراج و بقیه رو هم حقوقشون رو کاهش دادن-----
دم از دفاع کارگر نزنید
اگه راست میگید تکلیف برج ۱ و ۲ چم شیر چی شد و چی به سر پرسنل اوردن
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
شما جوونهای گچساران رو .....کردین آقای تاجگردون شما اومدین حق سهمیه نفت این جوونها رو بگیرین نه اینکه بگین هیچ کس از فنسهای شرکت بالا نیاد یا میگی برن مثل افغانی ها کارگری کار کنن حق این جوونها این نیست که شما میگین ما العان تو همین حراست آدم متخصص داریم که ازشون تو جاهای دیگه تخصصی کار گرفته نمیشه میان نگهبانی یا فضای سبز مشکل از ماها نیست از شماست که مدیریت ضعیف دارین برا به کار گیری از نیروها ما به اندازه کافی نیروی فنی داریم ولی بند.پ نمیزاره هر کی بر اساس تخصص سر کار باشه ما به این خاطر عقبیم
...........
Iran, Islamic Republic of
اقای مهدی پور فکر کنم دوره بعد اداره کار نباشین؟؟؟؟؟
ز
Iran, Islamic Republic of
این حرفا رو امام جمعه محترم شهر قبلا میگفت همه میگفتن چرا تشنج درست میکنه؟؟؟حالا که رییس اداره کار میزنه همه میگن به به و درود
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
به قول آقای فردوسی پور نشستین دور میز چای میوه میخورین بعد به نتیجه هم نمیرسین تح دلتون هم میدونیم چی میگین آقا خواهش میکنم به فکر باشین این مشکل رو حل کنید اون دنیا چه جوری میخواین جواب بدین
پاکوه
Iran, Islamic Republic of
جناب مهدی پور ب جای رسانه ایی کردن و ایجاد تنش والتهاب در جامعه از ابزارهای قانونی که داری استفاده کن تو حتی میتونی پتروشیمی را تعطیل کنی چرا از این ابزارها ی قانونی ات استفاده نمیکنی
همشهری از یه جای دور
مشکل شهر گچساران سوئ مدیریت که ناشی ازطایفه گرایی،بی فرهنگی،تبعیض نژادی و...که هر مدیری در این شهر میره سرکار همه اول میپرسن از کدوم طایفه است وبا این طرز تفکر باید حتما یه غیر بومی بیاد بر سر این مردم مدیریت کنه تا زمانیکه فرهنگمان در این حد باشه نباید بفکر ریشه کنی بیکاری در شهری که ۱/۴نفت این کشور راصادر میکنه (به اندازه کشور الجزایر)، این نشون میده که سرنخ مشکل بیکاری در استان ونه تنها شهر گچساران مشکل سوئ مدیریت میباشد که منشا آن از خود مردمه ومدیران این شهر هم از جنسه همین مردمند وبیش از این ازشون نباید انتظار داشت بهمین خاطر هر مدیری که میره سر کار ابتدا اطرافیان خود را میبره تا به تلقی خودش پشتیبان خودشو ابتدا قوی کنه وبعد اگه چیزی اضاف اومد برا بقیه.
راه حل پیشنهادی:گذاشتن مدیران غیربومی جهت مدیریت در این شهر تا در کنار انها مدیران بومی ،مدیریت یاد بگیرن ،نه اینکه ۴سال مدیر باشن ودست رودست بزارن مثله همین آقای رییس اداره کار گچساران که بعده nسال بلندشده میگه چنانو وچنینه
بیکار
Iran, Islamic Republic of
مطمعا مهدی پور خار گلوی قدرتها و باندهایی میباشد که در پی قبضه بکارگماری در پتروشیمی و امثالهم میباشند و صددرصد دوره بعد نباید باشد
همشهري
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب آقای مهندس مهدی پور
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1