تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۲۶۷۲۳۷

راه‌اندازی پرتال کودک در کهگیلویه و بویراحمد / سوق و چرام فاقد مرکز فرهنگی و هنری / مظلومیت فرهنگ در سایه بی‌توجهی مسوولان امر

۱
۰
کبنا ؛
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه فرهنگ این استان در سایه بی توجهی مسئولان و متولیان امر ، مظلوم و مغفول مانده است.


به گزارش کبنا، عیسی گرجی‌زاده امروز (سه‌شنبه ۲۴ مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر فرهنگ در این استان یا اعتبار و طرح و برنامه ندارد و یا پشتیبانی جدی نمی‌شوند.
وی ابراز کرد: رسانه‌ها بارزترین مدافع حقوق مدنی و اجتماعی جامعه بوده که باید بدون ملاحضات سیاسی، فشارهای اداری و قومی از حقوق اجتماعی مردم دفاع کنند و هر جا حقی ضایع شد قاطعانه وارد عمل شوند.
گرجی‌زاده با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها متولی پرورش فکر، استعداد و خلاقیت افراد ۶ تا ۱۷ سال است، عنوان کرد: بسیاری از نخبگان حوزه فرهنگ و هنر برخاسته از کانون پرورش فکری هستند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه «شعار ندهید» شعار مجموعه کانون پرورش فکری این استان است ادامه داد: این نهاد در قالب جشنواره‌های مختلف از جمله قصه گویی، شعرخوانی، عروسک سازی، انیمیشن، داستان سرایی و بازی‌های بومی و محلی فعالیت می‌کند.
گرجی‌زاده افزود: در گذشته ۵ کتابخانه سیار روستایی در شهرهای دهدشت، گچساران، سی سخت و دو مورد در یاسوج فعال بوده که در مهرماه امسال این تعداد با افتتاح دو مورد در بخش‌های مارگون و پاتاوه به ۷ کتابخانه می‌رسد.
وی از احداث و تجهیز ساختمان کتابخانه گچساران و دهدشت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نچندان دور کتابخانه سیار روستایی شهرستان بهمئی نیز ساخته می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای نخستین بار پرتال کودک با هدف ارائه محتوای مناسب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه‌اندازی شد.



گرجی‌زاده به شاخه‌های فعالیت کانون پرورش فکری در مراکز مختلف استان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سه شاخه فرهنگی، هنری و ادبی در قالب جشنواره، قصه‌گویی، شعرخوانی، سفالگری، کتابخوانی، داستان‌نویسی بازی‌های بومی و محلی فعالیت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تعداد مراکز موجود در استان را ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری بیان کرد و یادآور شد: ۱۱ مرکز از این تعداد ثابت، پنج مرکز سیار و دو مرکز پستی هستند.

وی کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف توسط کانون پرورشی استان را نشانه فعالیت موثر کانون پرورش فکری استان دانست و گفت: هفته گذشته این اداره کل به عنوان دستگاه برتر استان در جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب و معرفی شد.

این مسوول ساخت و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و هنری در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان را از اقدامات مهم مسوولان کانون پرورش فکری عنوان کرد و بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی شهرستان‌های استان بجز سوق و چرام مرکز فرهنگی و هنری داریم.

گرجی‌زاده با بیان اینکه دو شهر سوق و چرام فاقد مرکز فرهنگی و هنری هستند بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده زمین محل احداث این مراکز در چرام و سوق به ترتیب با متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر مربع مشخص شده و بزودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود به گونه‌ای که امسال برای مرکز سوق ۵۰ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم.

گرجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، کتابخانه سیار روستایی، سینمای کودک، کانون زبان و کتابخانه سیار شهری در استان را از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان علاوه بر فعالیت‌های مختلفی مانند شرکت در مسابقات و جشنواره‌های متعدد عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی «پرتال کودک» در استان را از اقدامات مهم و مورد توجه بیان کرد و گفت: این پرتال با هدف ارائه محتوای مناسب و مورد نیاز کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.koodak24.ir راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همه محصولات فرهنگی و خدمات هنری و ادبی کانون در این رسانه مجازی معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: امکان ارائه محتوا و خدمات سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در این رسانه وجود دارد.

این مسوول، تصریح کرد: کتاب، قصه، شعر، کاردستی، بازی، سرگرمی، بازی‌های محلی و سنتی، رسانه، اسباب‌بازی، اخبار و مقاله از بخش‌های مختلفی هستند که کودکان و نوجوانان، والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک می‌توانند از مجموعه ارائه شده استفاده کرده و بهره‌مند شوند.




نام شما

آدرس ايميل شما

123
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیرانی مثل جنابعالی و صرفا بدلیل سیاسی و بدون هیچ تخصصی اونم در جایی مثل کانون پرورشی منصوب بشوند. معلومه که نتیجه چه بشود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1