تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۲۶۷۰۴۸

برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر استان همزمان با هفته تعاون خبر داد و گفت: در این جشنواره تعاونی‌های برتر معرفی می‌شوند.
به گزارش کبنا، لهراسب باقری امروز در نشست ستاد عالی تعاون با اشاره به شروع هفته تعاون از ۱۳ شهریورماه، اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده که برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
وی در رابطه با اجرای طرح روستا-تعاون در استان گفت: در این طرح تلاش شود روستاهای هدف بر مبنای سهمیه هر شهرستان نباشد، بلکه روستاهایی انتخاب شوند که قابلیت اجرای تعاونی را داشته باشند.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از تعاونی‌ها درخور شأن استان اداره نمی‌شود، افزود: سه هزار و ۴۴۸ تعاونی در سطح استان داریم که از این میزان، تنها ۶۰ درصد فعال هستند.
باقری بیان کرد: ۴۰ درصد تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال است، یعنی حدود ۴۰ هزار نفر به ظاهر شاغل هستند اما عملا هیچ فعالیت تولیدی ندارند.
وی ابراز کرد: در اجرای طرح روستا-تعاون باید طوری عمل شود که گرفتاری و مشکلات بدهکاری اعضای تعاونی را به ستاد تسهیل نکشانده و نیاز نباشد یکی پس از دیگری رفع مشکل شود.
اجرای طرح روستا-تعاون در ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز از اجرای طرح روستا-تعاون در استان خبر داد و گفت: در مجموع سهمیه استان در این طرح ۴۰ روستا بوده که در مرحله نخست تعداد ۲۰ روستا هدفگذاری شده است.
مظاهری از اجرای طرح روستا-تعاون در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از جمله برنامه‌های اشتغال فراگیر وزارت کار است که در روستاهای بالای ۵۰ خانوار اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این طرح ۴۰ روستا است، افزود: در مرحله نخست ۳۰ روستای بالای ۵۰ خانوار در استان شناسایی می‌شود تا بتوانیم در ۲۰ مورد از این روستاها تعاونی تشکیل دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها است.
مظاهری عنوان کرد: روستاهای هدف این طرح باید از یک سری شاخص‌های لازم برخوردار باشند از جمله اینکه حداقل ۵۰ خانوار داشته، مشمول ماده ۲۷ قانون بودجه بوده، طرح هادی در آنها اجرا شده و مهاجرفرستی پایینی داشته باشند.
وی بیان کرد: حدود ۳۵۰ روستای بالای ۵۰ خانوار در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، ۴۰ روستا که دارای ظرفیت‌هایی مانند گردشگری، صنایع دستی، آب، کشاورزی و غیره باشند مشمول اجرای این طرح می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1