تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۲۶۶۹۹۲

از سقوط پژو تا احتمال طغیان رودخانه‌ها در کهگیلویه وبویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
مجوز تاکسی بیسیم صادر نمی‌شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز تاکسی بیسیم به علت اشباع این صنف در استان دیگر صادر نمی شود.
پژمان نیک اقبالی امروز در نشست شورای ترافیک استان اظهار کرد: پل پنجم حومه غربی بشار با احداث پل پنجم بشار در جنوب غربی یاسوجهدف تسهیل در تردد و کاهش مشکلات ترافیکی یاسوج بر روی رودخانه بشار احداث می شود که با ساخت آن شهر در انتهای بلوار کشاورز به محور اصلی یاسوج ـ اصفهان متصل می شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: هرگونه ساخت و ساز در مسیر احداث پل۵ یاسوج در حومه غربی ممنوع است.
وی اظهارداشت: مجوز تاکسی بیسیم بعلت اشباع این صنف در استان دیگر صادر نمی شود.
جاوید شهردار یاسوج و آقای کاظمی مدیر کل دفتر فنی استانداری به نداشتن روشنایی در برخی محلات، معابر و مکان های تفریحی شهر یاسوج از شرکت توزیع برق در قطع برق برخی پارک ها انتقاد کردند.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمدگفت: فعالیت تاکسی اینترنتی در یاسوج غیر مجاز است.
فرج زاده افزود: هنوز هیچ مجوزی در خصوص فعالیت تاکسی اینترنتی از سوی متولیان صادر نشده آنها بدون دریافت مجوز در حال تبلیغ و فعالیت در شهر یاسوج هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصوبات شورای ترافیک شهرستان ها با نهائی شدن در شورای ترافیک استان قابلیت اجرائی دارد.
پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در چهارمین نشست شورای ترافیک استان با بیان اینکه در چند روز اخیر در برخی از جاده های پر تردد استان آمار تصادفات، کشته و زخمی ها زیاد شده، گفت: از سوی متولیان امر نظارت و کنترل بیشتری در این رابطه به عمل آید.
نیک اقبالی، به مسئله ایجاد سرعت گیرها در خیابان ها و مسیر جاده های استان براساس کار کارشناسی و مصوب در شورای ترافیک تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از سرعت گیرهای بدون کارشناسی، علامت گذاری و علامت هشدار دهنده باعث ایجاد تصادفات بیشتری شده است.
وی به موضوع روشنائی ورودی شهرهای استان به خصوص یاسوج اشاره و اضافه کرد: در برخی از مسیرهای ورودی شهرها و یا در خیابان ها وضعیت روشنائی مناسب نیست و این موضوع به عنوان مصوبه این شورا تا مرحله اجرا مورد پیگیری قرار گیرد.
نیک اقبالی، از برنامه ریزی برای احداث پل در ادامه بلوار کشاورز بر روی رودخانه بشار خبر داد و تصریح کرد: این مسیر به صورت مستقیم ادامه می یابد و هرگونه ساخت و ساز در این مسیر از سوی مالکین اراضی ممنوع و خلاف است.
وی در خصوص صدور مجوز و فعالیت تاکسی بیسیم در شهرها هم، گفت: طبق قانون در شهرهای کوچک ۲ مجوز و در شهرهای بزرگ پنج مجوز داده می شود و می توان حتی المقدور یکی از آنها را تاکسی بیسم ویژه بانوان در نظر گرفت.
 
تلاش مدیران در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند زیرا هیچ قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.
فتاح محمدی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس آزمونی بوده که کشور و نظام را در مقابل تهدیدات و توطئه‌های دشمن بیمه کرد و اقتدار ایران مدیون آن آزمون بزرگ است.
وی حفظ آثار و دستاوردهای دفاع مقدس، ترویج و نشر این آثار و تداوم نظام را از مهم ترین اهداف اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمن از وجود روحیه ایثارگری در نسل امروز هراس دارد و بهترین راهکار مقابله با ناتوی فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، افزود: ویژه برنامه‌های دفاع مقدس از شبکه استانی دنا پخش می شود و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه عزت، استقلال و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا بوده و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است افزود: اقتدار و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل مقاومت و جانفشانی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مسئولان با تکریم خانواده شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند و دین خود را به شهدا ادا کنند.
 
 
احتمال طغیان رودخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد
براساس آخرین اطلاعیه سازمان هواشناسی کهگیلویه وبویر احمد بارش های تابستانه در راه است و از سویی احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها هم در استان وجود دارد.
سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در این اطلاعیه آورده است: با بررسی نقشه های هواشناسی و تقویت جریانات جنوبی ، وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته علاوه بر ابرناکی ،در مناطق مستعد و ارتفاعات بارشهایی به صورت رگباری گاهی همراه با رعد و برق و در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود. لذا احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نخواهد بود.
 
مصرف بنزین در کهگیلویه از مرز ۱۵ میلیون لیتر گذشت
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر در جایگاه‌های سوخت مصرف شد.
امیرحسین سبزی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت جایگاه پمپ بنزین، ۹جایگاه سی‌ان‌جی و یک جایگاه سیلندرپرکنی در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه بزرگ سوخت توزیع می‌کنند.
ﺭﺋﯿﺲ ﺷﺮﮐﺖ ﭘﺨﺶ ﻓﺮآورده‌های نفتی کهگیلویه ﻧﻔﺘﯽ ناحیه ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ، افزود: همه جایگاه‌های سی‌ان‌جی تحت پوشش ناحیه دهدشت دارای استاندارد الزامی مربوطه هستند.
سبزی‌پور با اشاره به افزایش مصرف بنزین در کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد:طی چهار ماه نخست سال ۹۶ بیش از ۱۴ میلیون و۸۰۰ هزار لیتر بنزین معمولی و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر مصرف شد.
وی آمار مصرف سوخت سی‌ان‌جی طی همین مدت را افزون بر هفت میلیون متر مکعب اعلام کرد.
سبزی‌پور بیان کرد: مصرف گازوییل نیز از ابتدای امسال در شهرستان‌های لنده، چرام،کهگیلویه و بهمئی قریب به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بود.
این مسؤول همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی پرسنل جایگاه‌های سوخت خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ نفر از پرسنل جایگاه‌های سوخت اعم از سی‌ان‌جی و پمپ بنزین، رانندگان نفت کش، پرسنل تأسیسات سیلندر پرکنی به مدت ۲ روز در این کارگاه شرکت می‌کنند.
سبزی‌پور، آشنایی با انواع خاموش کننده‌ها و چگونگی استفاده در مواقع اضطراری، آشنایی با رعایت نکات ایمنی مورد نیاز در محل کار و واکنش سریع به خطرات احتمالی بصورت تئوری و عملی زیر نظر رئیس ایمنی و آتش‌نشانی و همچنین رییس کل ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﭘﺨﺶ ﻓﺮﺁﻭﺭده‌های ﻧﻔﺘﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ ﻭ ﺑﻮﯾﺮﺍﺣﻤﺪ را از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی عنوان کرد.
وی، بیان کرد:این کارگاه روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری و در سالن اجتماعات مجمع امور صنفی کهگیلویه برگزار در پایان دوره برای شرکت کنندگان کارت ایمنی جهت شرکت کنندگان صادر می‌شود.
 
تخصیص ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه بقاع متبرکه گچساران
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: در سال جاری مبلغ ۲۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه، تجهیز و تکمیل بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اختصاص داده شد.
فرزین بهمنی آزاد با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای توسعه، تجهیز و عمران بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری مبلغ ۲۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه، تجهیز و تکمیل بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اختصاص داده شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اجرا گفت: در حال حاضر کاشی کاری سردرب ورودی امامزاده اسماعیل در گچساران به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته امسال برای مرمت و بهسازی برخی از مساجد و بقاع متبرکه گفت: بخشی از این اعتبارات برای توسعه و مرمت تعداد ۱۰ مسجد و ۵ بقاع متبرکه شهرستان گچساران پیش بینی شده است.
بهمنی آزاد با اشاره به بقاع متبرکه که نیاز به مرمت و بهسازی دارند، عنوان کرد: مسجد بی‌بی حکیمه خاتون در دو طبقه مجزا، امامزاده ابراهیم علی در سربیشه، امامزاده شامون گشت در روستای خربل، امامزاده قطب الدین و امامزاده ابوطالب در روستای باباکلان است.
رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران بیان کرد: از مهمترین پروژه در دست اقدام کاشی کاری سر درب ورودی امامزاده قطب الدین با طرح هفت رنگ است که در حال حاضر به اتمام رسیده است.
وی ابراز کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال که مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال آن از اعتبارات عمرانی و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال آن از جمع آوری نذورات مردمی بوده به اتمام رسیده است.
بهمنی آزادبا بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه اجرایی در دست اجرا ساخت مسجد بی‌بی حکیمه خاتون است، عنوان کرد: در حال حاضر عملیات کاشی کاری و تکمیل ساخت مسجد حرم بی‌بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران آغاز شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه مبلغ پنج میلیارد ریال برای اجرای این طرح عمرانی اختصاص داده شده، عنوان کرد: این اعتبار از محل بودجه ملی برای اجرای ۴۰۰ متر مربع کاشی کاری اختصاص داده شده است.
 
پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان گچسارانی
رئیس کمیته امداد گچساران گفت: از ابتدای سالجاری الی تیرماه مبلغی افزون بر ۶میلیارد و ۳۴۰میلیون ریال به مددجویان گچسارانی پرداخت شده است.
قباد قربانی اظهار کرد: کمیته امداد یکی از نهادهای حمایتی تأثیرگذار در امر کمک‌رسانی و دستگیری از قشر محروم جامعه است.
وی اذعان کرد: توانمندسازی اقشار مستضعف و نیازمند جامعه از اهدافی است که کمیته امداد برای دستیابی به آن تلاش می‌کند.
رئیس کمیته امداد گچساران بیان کرد: برای تحقق این هدف از راهکارها و برنامه‌های متعددی بهره می‌بریم که یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین این راه‌ها ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد تحت پوشش این نهاد است.
قربانی ابراز کرد:با ایجاد فرصت‌های شغلی می‌توان نیازهای مالی اقشار مستمند و آسیب‌پذیر جامعه را برطرف کرد و به توانمندی اقتصادی و خودکفایی ایشان کمک کرد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد با هدف کمک به محرومان و مستضعفان، امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خودکفا کردن محرومان ایجاد شده است، افزود: کمیته امداد گچساران نیز در راستای این هدف مهم اقدامات و گام‌های خوبی برداشته است.
رئیس کمیته امداد گچساران ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاپایان تیرماه مبلغ ۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان گچسارانی پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد شهرستان گچساران با اشاره به پرداخت وام‌های خوداشتغالی بیان کرد: وام‌های خود اشتغالی کمیته امداد در قالب طرح‌های دامپروری، صنایع دستی، کشاورزی، خیاطی و خرید و تجهیزوسایل بر اساس نیاز کار مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
قربانی افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه در زمینه طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد شهرستان گچساران تعداد ۴۸ فقره وام به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.
 
آبفای کهگیلویه و بویراحمد حق ساخت و ساز در اراضی "چم‌گنجشکی" را ندارد
معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق رای شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی یاسوج آبفای شهری حق هیچ‌گونه ساخت وسازی در اراضی مشهور به چم‌گنجشکی را ندارد.
رحیم استوار اظهار داشت: بر اساس رای شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی یاسوج و موافقت رئیس حوزه قضایی دستور موقت مبنی بر منع و جلوگیری از تصرفات و ایجاد مستحدثات و اعیانی در اراضی مشهور به چم گنجشکی توسط منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و آبفای شهری صادر شد.
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه قضایی دعوی افزون بر ۳۵ میلیارد ریال خسارت به دلیل تخریب درختان و اراضی چم گنجشکی نمود که با توجه به احتمال اثبات ورود خسارت به استناد مستندات ارائه شده قرار دستور موقت مبنی بر منع و جلوگیری از تصرفات و ایجاد مستحدثات و اعیانی در این اراضی توسط منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و آبفای شهری صادر شد.
استوار ابراز کرد: زمین چم‌گنجشکی در سال ۸۱ در یک سند رسمی در دفترخانه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد ولی امروز بدون اینکه آبفای شهری و یا هر نهاد دیگری معوض آن را در جایی دیگری بدهند ادعای مالکیت دارند.
وی با تاکید بر اینکه با احداث تصفیه خانه آب شرب یاسوج در منطقه چم گنجشکی مخالف نیستیم بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی متولی آب شرب سالم شهروندان بوده و این مهم از دغدغه‌های همیشگی این دانشگاه است.
استوار ابراز کرد: طبق قرارداد موجود دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی زمین چم گنجشکی در اختیار دانشگاه علوم بوده و این محل برای توسعه دانشگاه نیاز بوده ولی متاسفانه آبفای شهری هر روز یک برنامه درست می‌کنند.
معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورتی معاوض زمین چم گنجشکی در جایی دیگری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد هیچ حرفی نداریم و طبق نشست‌های مختلفی نیز بر این مسئله توافق کردیم.
اجرای طرح روستا-تعاون در ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح روستا-تعاون در استان خبر داد و گفت: در مجموع سهمیه استان در این طرح ۴۰ روستا بوده که در مرحله نخست تعداد ۲۰ روستا هدفگذاری شده است.
صابر مظاهری در نشست ستاد عالی تعاون از اجرای طرح روستا-تعاون در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از جمله برنامه‌های اشتغال فراگیر وزارت کار است که در روستاهای بالای ۵۰ خانوار اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این طرح ۴۰ روستا است، افزود: در مرحله نخست ۳۰ روستای بالای ۵۰ خانوار در استان شناسایی می‌شود تا بتوانیم در ۲۰ مورد از این روستاها تعاونی تشکیل دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها است.
مظاهری عنوان کرد: روستاهای هدف این طرح باید از یک سری شاخص‌های لازم برخوردار باشند از جمله اینکه حداقل ۵۰ خانوار داشته، مشمول ماده ۲۷ قانون بودجه بوده، طرح هادی در آنها اجرا شده و مهاجرفرستی پایینی داشته باشند.
وی بیان کرد: حدود ۳۵۰ روستای بالای ۵۰ خانوار در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، ۴۰ روستا که دارای ظرفیت‌هایی مانند گردشگری، صنایع دستی، آب، کشاورزی و غیره باشند مشمول اجرای این طرح می‌شوند.
نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شوند
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود کمیته امداد و بهزیستی نسبت به شناسایی نیازمندان افراد تحت پوشش این دو اداره با هدف معرفی به خیران اقدام کنند.
فتاح محمدی در نشست با تعدادی از خیرین حوزه اجتماعی اظهار داشت: این حرکت چند سالی است که آغاز شده و هدف اصلی آنها شناسایی افراد مستمند در سطح کشور است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می‌رود کمیته امداد و بهزیستی نسبت به شناسایی افراد نیازمند جامعه هدف خود در راستای کمک این خیران اقدام کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: می‌توان با کوچک ترین سرمایه گذاری و حمایت جامعه خیرین زمینه اشتغال زایی در این حوزه‌ها را فراهم کرد که به نوعی یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با فقر ایجاد کارگاه‌های کوچک تولیدی است.
محمدی اظهار داشت: به طور قطع برای ایجاد اشتغال زایی باید با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی زمینه اشتغال پایدار و استاندارد
را ایجاد کنیم که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و خیران با تعامل بیش از پیش به فکر رفع این مشکلات باشند.
وی به میزان محرومیت استان اشاره کرد و تصریح کرد: باید از وجود و ظرفیت خیران برای رفع این محرومیت‌ها استفاده کنیم و با برنامه ریزی هدفمند بخشی از مشکلات جامعه هدف را حل کنیم.
محمدی با بیان اینکه مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای ۱۱ نیروگاه خورشیدی خانگی تخصیص یافته و عملیات این طرح از امروز آغاز شده است ادامه داد: مسئولان استانی آمادگی دارند تا پایان مرداد عملیات اجرای پنل‌های خورشیدی با مشارکت خیرین در استان شروع کند.
 
ارائه ۸۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای کهگیلویه
رئیس فنی و حرفه‌ای کهگیلویه گفت: امسال ۸۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌‎ای برای کارآموزان در کلاس‌های ثابت و سیار مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کهگیلویه اجرا شده است.
طاهر دمساز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو مرکز ثابت شامل یک مرکز برادران و یک مرکز خواهران در شهر دهدشت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به‌جامعه هدف خود ارائه می‌دهند.
رئیس فنی و حرفه‌ای کهگیلویه به فعالیت مراکز سیار فنی و حرفه‌ای در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۸۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌‎ای در رشته‌های مختلف برای کارآموزان در کلاس‌های ثابت و سیار مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کهگیلویه اجرا شده است.
وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص برگزاری دورهای مختلف انعطاف پذیری لازم را دارد و می‌تواند متناسب با نیاز منطقه دوره‌های مهارت آموزی متنوعی را اجرا کند، گفت: نیاز سنجی‌های اولیه در خصوص روستایئان، عشایر صورت گرفته و برنامه داریم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی حرفه‌ها و رشته‌های اشتغالزا به جامعه هدف آموزش داده شود.
وی افزود: امسال جامعه هدف ما در بخش روستایی بیش از ۲۸ هزار نفر ساعت در پنج حرفه و ۲ رشته آموزش‌های فنی را گذرانده که در مجموع ۹۴ نفر از جوانان روستایی در این ۴ ماهه با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شدند.
دمساز عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص روستاها ما در جامعه هدف روستایی حرفه‌های خدماتی که نیاز کمتری به سرمایه دارند و با کمترین ابزار و امکانات قابل اجرا هستند رو اجرا می‌کنیم که بیشتر فعالیت‌های آموزشی ما در حوزه‌های طراحی دوخت، کشاورزی و دامی است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آموزشی خود را از شهر به روستا منتقل می‌کنیم، افزود: خیاطی، کیف دوزی با چرم، نازک دوزی، لباس بچه گانه، پرده دوزی، باغداری، زنبورداری و بنایی مهمترین حرفه هایی‌ست که در روستاها آموزش داده می‌شوند.
دمساز گفت: ۸ کارگاه آموزشی ثابت و ۶ کارگاه سیار در روستاها و مناطق عشایری کهگیلویه دایر است.
 
راه اندازی سیستم پکس بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان
واحد رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی گچساران به سامانه جامع مشاهده و بایگانی تصاویر پزشکی (پکس) مجهز شد.
منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر محسن حیدرپور افزود: سیستم پکس بیمارستان شهید رجایی گچساران راه اندازی شد
وی بیان کرد: سیستم پکس امکان دسترسی آنلاین داده‌های تصویربرداری با کیفیت بالا را در سطح تمام بخش‌های بیمارستان و همچنین امکان دسترسی اینترنتی برای اعضای هیئت علمی و متخصصان بیمارستان را فراهم می‌کند .
سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران تصریح کرد: سیستم پکس، واحدهای تصویربرداری و رادیولوژی، (MRi) و آنژیوگرافی را پوشش داده و دارای آرشیو ذخیره سازی اطلاعات تصویربرداری و انتقال سریع داده است که ضمن امکان دسترسی سریع و فوری به اطلاعات مورد نیاز، انتقال داده‌ها بر روی فیلم‌های رادیولوژی را حذف می‌کند و این قابلیت مقدار زیادی از هزینه‌های رادیولوژی را کاهش می‌دهد .
حیدرپور عنوان کرد: این سیستم با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیون تومان خریداری و نصب شده که نقش مهمی در ارتقاء وضعیت ارائه تصاویر در رادیولوژی دارد.
 
سقوط پژو در محور سی‌سخت ـ پادنا ۴ کشته و ‌مجروح برجای گذاشت
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل واژگونی یک دستگاه خودروی پژو در محور سی‌سخت به پادنا ۲ تن کشته و دو سرنشین دیگر نیز زخمی شدند.
اسفندیار تباشیر  اظهار داشت: در ساعت ۱۵ امروز و در حوزه استان اصفهان در محور سی‌سخت به پادنا، خروج یک دستگاه خودروی پژو از جاده و سقوط به ته دره به قرارگاه پلیس راه اعلام که بلافاصله، اکیپ پلیس راه از سوی اصفهان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس بررسی‌های اولیه ماموران پلیس راه مشخص شد این حادثه سبب کشته شدن دو نفر و زخمی شدن دو نفر سرنشین دیگر شد.
تباشیر افزود: یک نفر از سرنشین‌های زخمی به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان یاسوج منتقل شد و وضعیت آن وخیم گزارش شده و سرنشین دیگر نیز به وسیله آمبولانس به بیمارستان اعزام شد.
وی با اعلام اینکه علت وقوع این حادثه در دست بررسی است، افزود: از رانندگی با عجله و شتاب و سرعت غیر مجاز جدا پرهیز کنند و به تابلوها و علائم رانندگی در جاده‌ها توجه کافی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1