تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۲۶۶۹۶۷

عجیب و غریب‌ترین سرقت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛
دزدی انواع مختلفی دارد و تنها خلاصه به یک یا دو مورد نمی‌شود بلکه برای مصادیق دزدی صدها و بلکه هزاران مصداق وجود دارد.

اما برخی دزدی‌ها عجیب و قریب هستند هر چند که ممکن است در عرف شکل و شمایل و شباهت زیادی به معنای رایج دزدی نداشته باشد اما باور کنیم که این نوع دزدی از دزدیدن قالی و پتوی مردم هم سخت‌تر و اثر آن بر روح و روان مردم بیشتر و بدتر است.

از ترانس دزدی تا سرقت آب

روزگاری دزدی احشام رایج بود که این روزها کمتر از آن می‌شنویم و در روزگاری دیگر بازار ترانسفورماتور دزدی! در استانم ما شیوع پیدا کرده بود که خوشبختانه این روزها هم کمتر از آن می‌شنویم اما امروزه حرف از دزدی واژه‌ای ۲ حرفیست.

بله درست شنیدید؛ حرف از دزدی آب است که در استان ما رواج پیدا کرده و برخی مشترکان آب در استان آب دزدی می‌کنند و سرقت آب آشامیدنی کام مردم را تلخ تلخ تلخ کرده است.

همین چند سال پیش بود که خبری بسیار تعجب‌آور، نگران کننده و البته شرم‌آور از یک سرقت بزرگ آب در استان از زبان مسؤولان شنیدیم آن جا که از آب مصرفی ۵ اینچی یکی از مناطق اقماری شهر یاسوج، تنها سه اینچ آن سر از باغ یک سارق آب درآورده بود.


مصیبت مردم با اقدام خصمانه آب‌دزدها

دزدی از این بدتر که آب آشامیدنی مردم به باغ فردی سرازیر شود و این بندگان خدا تشنه و سرگشته چشمشان به شیرهای آب باشد تا بلکه در روز یک ساعت آن هم با هزار مصیبت ظرف‌های خود را برای یک شبانه‌روز پر کنند.

در همین خصوص قاسم قلندری مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد با بیان اینکه مبارزه‌ای سخت و نفس‌گیر را با سارقان آب در استان آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: به صورت روزانه و در حجم گسترده‌ای انشعابات غیر مجاز را جمع‌آوری می‌کنیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

ماجرای تلخ یک مدیر

قلندری گفت: متأسفانه هجمه سنگینی روی دوش آب و فاضلاب شهری است و متخلفان به هر صورت ممکن در مقابل اقدامات ما موضع‌گیری می‌کنند و حتی تا خراب کردن وجهه مدیر در استان و یا شهرستان هم پیش می‌روند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تخریب‌ها از جانب خود این افراد است افزود: شاید باور نداشته باشید اما برای ثبت‌نام فرزند خود در مدارس هم با مشکل مواجه شدم.

در ادامه سید علی لدنی‌نژاد مدیر آب و فاضلاب شهری استان هم آماری عجیب و البته خیره کننده تنها برای شهر یاسوج داشت.


بیداد آب دزدی در یاسوج

وی گفت: در سال گذشته ۵۵۲۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب غیر مجاز در سطح استان کشف کردیم که نزدیک به ۵ هزار فقره آن فقط مربوط به شهر یاسوج و مادوان بود.

لدنی که از این وضعیت کلافه به نظر می‌رسید افزود: مشکل در شهر یاسوج فقط به مناطق حاشیه‌نشین و پایین‌ شهری‌ها برنمی‌گردد بلکه در بالا شهر بیشترین مشکل انشعاب غیر مجاز را داریم که از نظر شرعی و قانونی خلاف است.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم این افرادی که انشعاب غیر مجاز آب دارند چگونه می‌خواهند با چنین آبی وضو بگیرند و نماز بخوانند و کارهای شرعی خود را انحام دهند افزود: مردم باید چنین وضعیتی را بدانند و یک طرف در مورد خدمات آب و فاضلاب قضاوت نکنند.

هم فحش می‌خوریم هم کتک

قاسم قلندری البته به موضوعی جالب‌تر اشاره کرد و به درگیری‌ها و کتک خوردن‌های مأموران آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: هم فحش می‌خوریم و هم کتک و بدتر از همه این که در میان مردم به مدیران بد اخلاق، مدیر بزن بهادر و در یک کلام مدیر بد لقب گرفته‌ایم.

مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: برای آبرسانی به مردم و جلوگیری از بحران آب در خانه‌ها وجهه خود را حتی در جامعه از دست داده‌ایم چرا که می‌خواهیم به قانون عمل کنیم و نگذاریم مردم تشنه بمانند.

اما لدنی مدیر آب و فاضلاب استان هم به آماری جالب از ماه گذشته در شهر یاسوج اشاره کرد که مایه تعجب است و اینکه در این یک ماه تنها در شهر یاسوج ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی شده و میانگین ماهانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ مورد از این گونه تخلفات و شناسایی آن‌ها شاید آماری کم‌نظیر در سطح کشور باشد.

شالیزارهای سیراب، مردم تشنه

بدترین نوع دزدی آب که اکنون در حاشیه شهر یاسوج نفس مردم را گرفته و کام آن‌ها را از بی‌آبی تلخ کرده برنج‌کاری با آب شهری است که نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای جهان چنین پدیده‌ای وجود ندارد.

این روزها مایه حیات به جای جاری شدن در رگ‌ها و سلول‌های مردم شهر یاسوج و کام تشنه آن‌ها و حاشیه‌های آن به شالیزارهای برخی افراد سودجو و منفعت‌طلبی سرازیر می‌‌شود که زندگی دیگران را تباه کرده‌اند.


چه کسانی نقش شمر را بازی می‌کنند

بی‌شک این بدترین نوع دزدی قرن نام خواهد گرفت و هستند افرادی که آب را مانند دشت کربلا بر مردم سد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که دیگران آسایش و امنیتی داشته باشند.

اسفاده از آب آشامیدنی در شالیزار و کارگاه‌های غیر قانونی بلوک زنی که استانداردها را هم رعایت نمی‌کنند تخلفی مضاعف در این کارگاه‌های تولدی متخلف است که از یک سو محصول بی‌کیفیت تحول مردم می‌دهند و با منفعت‌طلبی خود به فکر خانه خراب کردن مردم با یک حادثه و زلزله هستند و از سوی دیگر آب این مایه حیات را می‌دزدند تا پازل اقدامات غیر قانونی آن‌ها تکمیل شود.

-------------------------------
گزارش و عکس از داریوش بهنیازاده
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1