تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۲۶۶۸۷۱

فرهنگ پاسخگویی گام مهمی در گفتمان اصلاح‌طلبی

۱
۰
کبنا ؛احسان رضاپور
پرسیدن و دانستن حق مردم است و نشانهٔ خوبی است از اینکه مردمی مطالبه گر داریم و مدیران هم در مقابل مردم، باید خود را موظف به پاسخگویی بدانند وتکریم ارباب رجوع اصلی مهم در ارزیابی عملکرد مدیران است.
در چند ماه گذشته در اکثر روزهای هفته شاهد آن بودیم که در دفتر فرمانداری ارباب رجوع‌های زیادی در صف انتظار نشسته‌اند که هم باعث خستگی ارباب رجوع می‌شد وهم فرماندار محترم مجبور بود مقداری زیادی از وقت خویش را صرف پاسخگویی به ارباب رجوع کند که در خیلی از اوقات شاید با راهنمایی کوچک و آگاهی دادن در بقیه ادارات یا فضای حقیقی میشداز حجم ارباب رجوع کم کرد، اما در ماه‌های اخیر تعداد ارباب رجوع به نسبت محسوسی کاهش یافت و این موضوع ما را بر آن داشت تا با حضور در بین مردم به بررسی علل این موضوع بپردازیم که در زیر مهم‌ترین دلایل کم شدن ارباب رجوع فرمانداری آورده شده است.
مهم‌ترین دلیل کم شدن ارباب رجوع حضور آقای کریمی نژاد در بین مردم و روحیه پاسخگویی ایشان است و اکثر روزهای هفته شاهد آنیم که ایشان در نمازهای مغرب وعشاء در مساجد مهم شهر حضور دارند ومعمولا بین نماز مغرب وعشاء برای مردم صحبت می‌کنند.
یکی از اقدام‌های خوب آقای کریمی نژاد آوردن خانه خود به لنده وحضور در بین مردم بوده وامیدواریم که بین مسئولان شهرستان که پروازی هستند نیز همین کار را انجام دهند.
حضور در فضای مجازی و پاسخگویی به سؤالات شهروندان یکی از حسن‌های خوب ایشان هست و پاسخگویی به سؤالات شهروندان در گروه مجازی کمپین خروج از بن بست لنده نشانه ای از این ادعاست وانتظار هست دیگر مسئولان نیز باحضور در فضای حقیقی ومجازی به سؤالات شهروندان پاسخ دهند چون امروزه خیل عظیمی از مردم از فضای مجازی استفاده می‌کنند پس اطلاع رسانی از این طریق قطعاً تاثیرگذار است.
یکی از اقدامات مفید ایشان که در سطح شهرستان نیز مفید بوده و با استقبال مردم مواجه شده است، انتخاب مشاور برای خویش بوده که این حلقه مشاوران هم در کارها به ایشان کمک می‌کنند وهم حلقه وصل مردم با ایشان هستند واز طریق این مشاوران اطلاع رسانی خوبی به مردم صورت می‌گیرد و پاسخگوی مردم هستند.
سر زدن‌های مداوم به ادارات مختلف و پای کار آوردن مدیران نیز از اقدامات خوب ایشان بوده است.
امام خمینی (ره) خطاب به شهید رجایی فرمودند: که هر خدمتی که به ملت مؤمن اسلامی می‌کنید باید ملت بدانند، در همین راستا مدیران دستگاه‌های مختلف باید برنامه‌ها واقدامات خود را از طریق روابط عمومی یا خود به رسانه‌ها و مردم دهند تا مردم در جریان باشند واین کار خود به خود تأثیر مثبتی در کم کردن میزان ارباب رجوع دارد.
در یکسال اخیر خیل عظیمی از ارباب رجوع‌های فرمانداری مردم قیام بودند که عمدتاً برای مساله بهداری بود و فرماندار محترم با رایزنی‌های خوبی که با دکتر چمن و غفاری داشتند و پیگیری های مکرر آقای خانی و تیم شان این مشکل حل شده و ارباب رجوع‌های فرمانداری کمتر شده است.
بی شک اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک و کم کردن بروکراسی‌های اداری تاثیرات مثبتی در پاسخگویی بهتر به مردم و کم شدن ارباب رجوع دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب رضاپور بله خود آقای فرماندار باوجودیکه انسان درستی است ولی به نظر میرسد خیلی به امورات مسلط نیست .
مثلا همین ارباب رجوعهایی که میفرمائید مربوط به بخشداران احمدی نژادی ایشان هست که فرمانداربا ..........آنان بهشون اعتمادکرده وتاالان حفظشون کرده ..ایشون باید واقعیات راببیند ورصدکندکه دلیل نارضایتی مردم ازبخشداران چیست ؟/////؟؟؟؟؟؟
تاکی میخواد این روند رو ادامه بده که بغض مردم میشکند یه مرتبه ....
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1