تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۲۶۶۷۴۵

کاهش ۶۷ درصدی سرقت‌های خشن در استان /کهگیلویه و بویراحمد ۸ هزار و ۱۰۰ معتاد دارد

۰
کبنا ؛فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرقت‌های خشن از مهم‌ترین اولویت‌های ما در نیروی انتظامی است، از کاهش ۶۷ درصدی این موارد در استان خبر داد.
به گزارش کبنا،  سردار مهدی انصاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاری یک رسالت سنگین بوده که نیازمند صداقت، وفای به عهد و توجه به طریق درست است، بنابراین هر کسی نمی‌تواند به این عرصه ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها یار مهربان و مقتدر پلیس به معنای واقعی هستند، افزود: امیدواریم روز به روز بر همکاری رسانه‌ها با نیروی انتظامی افزوده شده و خبرنگاران اخبار صحیح را در راستای تنویر افکار عمومی انعکاس دهند.
فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگارانی که از روی انصاف می‌نویسند، می‌توانند زمینه روشنگری را در جامعه فراهم کرده، در برانگیختگی و بیداری وجدان افراد جامعه تأثیرگذار بوده و برای افزایش نظم و امنیت اجتماعی تلاش کنند.
سردار انصاری بیان کرد: باید تلاش کنیم با همکاری رسانه‌ها مشارکت جامعه را در بحث تأمین امنیت افزایش داده و و این بحث را اجتماعی کنیم.
وی به مشکل مبلمان و فضای شهر یاسوج اشاره داشت و ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون حدود چهار هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل استان اضافه شده و خیابان‌های شهر یاسوج در آینده‌ای نزدیک جوابگوی این حجم ترافیک نبوده و با این افزایش ترددها یقینا تصادفات هم افزایش می‌یابد.
فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وجود اتباع بیگانه در سطح استان گفت: اتباع بیگانه در سطح استان ما وجود دارد اما در حدی نیستند که احساس خطر کنیم با این وجود، این افراد حق فعالیت در استان را ندارند و این حق جوانان استان است که در فرصت‌های شغلی به کار گرفته شوند.
سردار انصاری افزود: با راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد در حال حاضر در شهرهای استان کمتر از ۲۰ نفر معتاد متجاهر داریم  و برای مثال شهرستان باشت یکی از شهرهای پاک در استان است.

وی در ادامه با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: این تعداد نشان از افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح‌های پاکسازی در سطح شهرها و روستاهای استان، گفت: کمتر از ۳۰۰ معتاد تزریقی و حدود ۳۵ معتاد متحجر در سطح استان وجود دارد.

فرمانده انتظامی با اشاره به برخی آمارهای دیگر اظهار کرد: در بحث تصادفات شاهد یک درصد کاهش تصادف هستیم که متاسفانه تصادف چند روز قبل کاهش ۲۴ درصدی ما را به یک درصد رساند.

وی با اشاره به سرقت ترانسفورماتور در استان افزود: در سال‌های گذشته ترانس‌های برق توسط سارقین به سرقت رفته بود که با تلاش پلیس این سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

انصاری با بیان این‌که درصد کاهش سرقت را در استان داریم عنوان کرد: یکی از مشکلات سرقت‌های خشن بود که در اولویت‌های کاری قرار گرفت و در حال حاضر شاهد کاهش ۶۷ درصدی سرقت مسلحانه و کاهش ۶۵ درصدی سرقت به عنف در استان هستیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دوربین‌های ما توسط عده‌ای مورد صدمه قرار گرفته است، گفت: به زودی افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند شناسایی خواهند شد.

سردار انصاری در ادامه با بیان اینکه حدود هشت هزار و ۱۰۰ معتاد در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر تلاش کردیم با اجرای طرح‌های مختلف تعداد معتادان را در سطح استان کاهش دهیم و تا حدودی نیز موفق بودیم.
 
وی از کاهش ۱۰ درصدی سرقت‌ها در استان خبر داد و ابرا ز کرد: در بحث سرقت‌های خشن که از اولویت‌های ما در نیروی انتظامی بود حدود ۶۷ درصد کاهش داشتیم.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از کاهش ۲۰ درصدی نزاع دسته جمعی و افزایش ۷۰ درصدی کشف کالای قاچاق در سطح استان خبر داد.
سردار انصاری با بیان اینکه اکثر خودکشی‌های استان مربوط به جوانان و نوجوانان است، گفت: ناامیدی از آینده، بیکاری، فقر مالی و اقتصادی و اختلافات خانوادگی از مهم‌ترین علل خودکشی‌ها در استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1