تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۲۶۶۶۳۰

نباید بر آسیب‌های اجتماعی سرپوش بگذاریم / از هر ۵ ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد یک طلاق ثبت می‌شود / ۶۶ هزار ایدزی در کشور داریم / ایدز زنانه‌تر شده است

۰
کبنا ؛مدیرکل حوزه مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: نباید بر مسائل آسیب‌های اجتماعی سرپوش بگذاریم.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید حسن موسوی چلک قبل از ظهر امروز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و مدیران این استان برگزار شد، اظهار کرد: امنیت اجتماعی پایدار با تقویت حوزه فرهنگی و اجتماعی امکان پذیر است، دشمنان این مرز و بوم جنگ و تحریم راه‌انداختند و اما نتوانستند به این کشور نفوذ پیدا کنند اما از راه مسائل فرهنگی و اجتماعی این کار را تا حدودی انجام دادند.
وی با بیان اینکه ما نگران امنیت اجتماعی هستیم، گفت: نیروی انسانی سالم است که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد.
موسوی چلک در ادامه به آمارهای از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: زمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر ۱۳ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسید اما امروز در این استان از هر ۵ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد که این برای استان کهگیلویه و بویراحمد با این بافت و ساختار مناسب اجتماعی موضوع خیلی خوبی نیست.
وی افزود: در شهری همانند تهران از هر ۴ ازدواج و یا سه ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد.
رئیس انجمن مددکاران بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به جلساتی که مسوولان ارشد استان با رهبر معظم انقلاب هر شش ماه یک بار برگزار می‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی ورودی جدی داشته‌اند و معظم له فرموده‌اند که ۲۰ سال در حوزه‌های اجتماعی عقب هستیم و من نمی‌خواهم این موضوع سیاسی شود و اگر ایران و وطنمان را دوست دارید به این موضوعات اهتمام جدی بورزید.
موسوی چلک گفت: وجود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده قضایی در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است و این در حالی است که سن آسیب‌های اجتماعی پایین آمده است.
مدیرکل حوزه مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه جرم‌ها بیشتر زنانه شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر حدود ۴۰۰ هزار زن در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی به زندان‌ها وارد شدند.
وی افزود: ۱۹ میلیون جمعیت کشور در ۸۷۰ منطقه و هزار و ۱۰۰ محله ناکارآمد شهری همانند سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ها زندگی می‌کنند.
این مسئول کشوری در ادامه بیان کرد: ۳۰ درصد معلولان کشوری مربوط به تصادفات است.
وی در ادامه با بیان اینکه موضوع ایدز زنانه‌تر شده است، اظهار کرد: این مسئله بیشتر در مردان بیشتر وجود داشته اما اکنون ایدز زنانه‌تر شده است و حدود ۶۶ هزار نفر بر اساس آمار وزارت بهداشت در سطح کشور به ایدز مبتلا هستند.
مدیرکل حوزه مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اقدام استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بحث مانور نه به ریختن زباله، گفت: این یک اقدام بسیار خوبی بود و همه از این حرکت استاندار حرف می‌زدند. ما نمی‌توانیم نسبت به آنچه در اطراف ما می‌گذرد، بی‌تفاوت باشیم. ما نیازمند کار کردن در حوزه اجتماعی هستیم.
وی در ادامه پیشنهاداتی را برای استان کهگیلویه و بویراحمد جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه داد و گفت: یکی از کارهای که ما می‌توانیم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام بدهیم، سند استانی پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین شود.
موسوی چلک افزود: آسیب‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد را شناسایی کنیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام بگیرد.
رئیس انجمن مددکاران بهزیستی کشور گفت: مقابله با آسیبهای اجتماعی تنها وظیفه بهزیستی نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.
به گزارش کبنا، هنگامی که این مسوول به ارائه آمارهای از حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت یکی از مدیران به او گفت که رسانه‌ها حضور دارند، که وی اظهار داشت: متأسفانه ما همیشه می‌خواهیم برآسیب‌های اجتماعی سرپوش بگذاریم که این در واقع درست نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1