تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۶۶۵۸۲

نگاه قومی و جریانی رسانه‌ها موجب سلب اعتماد جامعه می‌شود / لزوم استفاده مدیران از مشاوره رسانه‌ها

۷
۰
کبنا ؛
به مناسبت نکوداشت روز خبرنگار با حضور پاداش سرپرست فرمانداری، بخشداران، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی طی جلسه‌ای رسمی در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان از خبرنگاران شهرستان چرام تجلیل شد.
به گزارش کبنا نیوز از چرام، الیاس افسردیر بخشدار مرکزی؛ ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران شهرستان چرام و همه اصحاب رسانه در سرتاسر کره خاکی، با اشاره به جایگاه والای علم و دانش و آگاهی بخشی از بدو شکل گیری جوامع و نقش بسیار مهم آن در توسعه و شکل گیری تمدن‌های بشری؛ علما، نویسندگان و اهل قلم را ارکان اصلی توسعه و تعالی جامعه برشمرده و سوگند خداوند سبحان به قلم و اسباب نگارش در قران کریم (آیه شریفه «ن و القلم و ما یسترون») را سندی مقدس در اهمیت جایگاه قلم و منادیان علم و اگاهی برشمردند.
افسردیر با اشاره به نقش و جایگاه ویژه خبر و رسانه در دنیای امروز افزود؛ خبرنگاران انسانهای دغدغه‌مندی هستند که بدون چشم داشت و صرفاً با نیت آگاهی بخشی و تثبیت جایگاه دموکراسی و مردم سالاری در جامعه، دستاوردهای بشری، خدمات دولت و نهادهای حاکمیتی را منعکس می‌نمایند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد؛ اگر نویسندگان و قلم بدستان ما منصفانه عمل کرده و به عنوان یکی از ارکان اساسی دموکراسی واقعیت‌های جامعه نگاشته و بدون حب و بغض فقط در جهت توسعه کشور و به صورت خاص شهرستان چرام قلم فرسایی کنند؛ تمجید و نقد منصفانه آن‌ها بازوی توانمندی برای مدیران نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی بوده و مطمئناً از ظرفیت و مشاوره آن‌ها در جهت برطرف کردن نقاط ضعف استفاده خواهند کرد.
وی با بیان اینکه به عرش یا فرش بردن مدیران توسط رسانه گمانی اشتباه است، اظهار کرد: اعتقاد دارم که خبرنگاران و مجموعه اصحاب رسانه باید واقعیت‌ها را بنویسند اما یک خبرنگار گمان کند که با قلم خود فرد را تخریب می‌کنند که تهدید تلقی شود، برای فرهنگ و رسانه ما مطلوب نیست.
بخشدار مرکزی چرام در توصیف ویژگی‌های خبرنگار موفق، خاطر نشان کرد: خبرنگار باید جسور، نترس و در عین حال صادق و منصف بوده و بدون توجه به گرایش فکری گوینده، صرفاً به نگارش واقعیت‌ها بپردازد.
ایشان؛ نگاه جریانی، جغرافیایی، قومیتی و دوستی را در مقوله خبر و خبر رسانی بسیار ناپسند و نامعقول دانسته و با اشاره به نقش منفی چنین رویکردی در توسعه جامعه، سلب اعتماد ارکان جامعه از عوامل چنین رسانه‌هایی را قطعی برشمردند.
افسردیر با اشاره به ضرورت پرهیز از منفعت گرایی و مجادله در کار خبری خاطر نشان کرد؛ جامعه خبری ما باید با واکنش‌های مثبت و سازنده دست مدیران را گرفته و کمبود‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها را صادقانه و با ۰رعایت اخلاق رسانه‌ای به آن‌ها گوشزد نموده و در توسعه بیش از پیش ایران اسلامی نقش آفرینی نمایند.
بخشدار مرکزی چرام در پایان ضمن ارزوی توفیق روز افزون برای همگان، افزود: امیدوارم همگام و متحد و در سایه همدلی، صداقت و انصاف در جهت توسعه شهرستان یکدیگر را کمک نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزین (عوض)کشاورز
Iran, Islamic Republic of
آقای افسردیر این حرفا برات زیاده
فرزین (عوض)کشاورز
Iran, Islamic Republic of
بخشدار
با این حرفها فرماندارت نمیکنند
آخرین پستت همینه
آرد و نان دهدشت
فرزند چرام
Iran, Islamic Republic of
خیلی عقب مانده حرف میزنی آقای کشاورز.مشخص هست فهم سیاسی و کاری ضعیفی دارید.تمام ملت کهگیلویه بزرگ شخصیت افسردیر رو میشناسند.تو با این حرفا نمیتونی هیچ چیزی از این انسان بزرگ کم کنی.
Iran, Islamic Republic of
کشاورز بیشتر از این معرفت ندارد افسردیر همه پستهای داخلی فرمانداری را مسئولیت داشت یک جای بدی ازت با حرفهای افسردیر میسوزد
فروزان
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت ازتون خواهشمندم با نشر و تآئید نظرات اراجیف و اکاذیب افراد عقده ای مثل کشاورز شخصیت انسان وارسته ای مثل اقای افیردیر رو زیر سوال نبرید . هیچ دلیلی نداره هر نظری رو که مطرح میشه تآید و چاپ بکنید . آقای افسردیر کجا و این اقای کشاورز که سخیفانه توهین میکنه کجه .
محمدی
Iran, Islamic Republic of
یه حسابی رو کبنا نیوز میکردیم بخدا . بابا این آقای کشاورز و ادبیات کودکانش چیه و کیه که نظراتش رو تائید کردین کبنا نیوز .
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید اصلاحات ... ولی ای کاش بعضی ها از بزرگان ادب رو هم یاد بگیرند . سید اگر فقط نیتش رو هم میکرد تا الان کم کم استاندار شده بود . ولی هدفش خدمت خدمت و خدمت بودا اقای نمیدونم وجود داری یا نه فرزین کشاورز که به خودت اجاز میدی به یک مدیر کاردان توهین بکنی
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1