تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۶۶۴۵۲
جاده مرگ یاسوج؟! (+ تصاویر)
۰
کبنا ؛اینجاده در درون شهر یاسوج که باید کمک کار کاهش ترافیک شهر یاسوج اشد به تنهایی ۴۰ درصد تلفات را به خود اختصاص داده است که هدف گذاری و برنامه ریزی برای حل مشکلات اینجاده ضروری است.
وضعیت جادههای درون شهر و برون شهری استان بنا بر تجربه همگانی به گونه ایست که نقاط حادثه خیز و عدم وجود استانداردهای لازم در آنها، مشهود است. و البته آمار و ارقامی هم اعلام میشود که تایید کننده این وضعیت است.
به گزارش کبنا، در نشست ایمنی راهها به برخی موارد مربوط به اینمی راههای استان پرداخته شد و البته در این میان برخی آمار و ارقام قابل تامل و نگران کننده بود. یکی از نکاتی که در این زمینه بیان شد اعلام درصد فوتیهای تصادفات در زمان بندی خاص بود به گونهای که مشخص شد بیش از نیمی از فوتیها مربوط به زمانی است که مصدومان وارد بیمارستان شدهاند!
بنا بر این گزارش، فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد تلفات حوادث رانندگی استان مربوط به بعد از انتقال به بیمارستان است که توجه به این حوزه لازم است و چرایی این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.
یکی دیگر از موارد مورد نقد توسط تباشیر بحث نصب علائم هشداری است که گفت: توجه به حوزه نصب علائم هشداری در جادههایی که در دست تعریض است ضروری است اما متاسفانه توجه مناسبی توسط پیمانکار به این مسئله نمیشود.
فرمانده پلیس راه استان اظهار کرد: علائم کافی در برخی جادههایی که با هدف رفع نقطه حادثه خیز فعالیتهای راهسازی انجام میشود وجود ندارد و همان نقطه مجددا به نقطهای برای بروز حوادث تبدیل میشود.
تباشیر گفت: توجه به جادههای قدیمی استان مانند مسیر یاسوج به اصفهان و یاسوج- بابامیدان در حوزه افزایش ایمنی و نگه داری ضروری است.
جاده مرگ در یاسوج کجاست؟!
امایکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست، وضعیت تخلفات، حوادث و زیرساختهای مربوط به جادههای شهر یاسوج بود. وضعیت جاده ساحلی یاسوج که مدتهای زیادی است، در صدر جادههای تصادف خیز قرار دارد، به یکی از مهمترین دغدغههای ترافیکی یاسوج تبدیل شده است.
رئیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۷ درصد تلفات درون شهری استان مربوط به عابرین پیاده است.
اسماعیل خوشبخت افزود: جاده ساحلی یاسوج ۴۰ درصد تلفات را به خود اختصاص داده است که هدف گذاری و برنامه ریزی برای حل مشکلات این حوزه ضروری است.
وضعیت جادههای درون شهر و برون شهری استان بنا بر تجربه همگانی به گونه ایست که نقاط حادثه خیز و عدم وجود استانداردهای لازم در آنها، مشهود است. و البته آمار و ارقامی هم اعلام میشود که تایید کننده این وضعیت است.
به گزارش کبنا، در نشست ایمنی راهها به برخی موارد مربوط به اینمی راههای استان پرداخته شد و البته در این میان برخی آمار و ارقام قابل تامل و نگران کننده بود. یکی از نکاتی که در این زمینه بیان شد اعلام درصد فوتیهای تصادفات در زمان بندی خاص بود به گونهای که مشخص شد بیش از نیمی از فوتیها مربوط به زمانی است که مصدومان وارد بیمارستان شدهاند!
بنا بر این گزارش، فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد تلفات حوادث رانندگی استان مربوط به بعد از انتقال به بیمارستان است که توجه به این حوزه لازم است و چرایی این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.
یکی دیگر از موارد مورد نقد توسط تباشیر بحث نصب علائم هشداری است که گفت: توجه به حوزه نصب علائم هشداری در جادههایی که در دست تعریض است ضروری است اما متاسفانه توجه مناسبی توسط پیمانکار به این مسئله نمیشود.
فرمانده پلیس راه استان اظهار کرد: علائم کافی در برخی جادههایی که با هدف رفع نقطه حادثه خیز فعالیتهای راهسازی انجام میشود وجود ندارد و همان نقطه مجددا به نقطهای برای بروز حوادث تبدیل میشود.
تباشیر گفت: توجه به جادههای قدیمی استان مانند مسیر یاسوج به اصفهان و یاسوج- بابامیدان در حوزه افزایش ایمنی و نگه داری ضروری است.
جاده مرگ در یاسوج کجاست؟!
امایکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست، وضعیت تخلفات، حوادث و زیرساختهای مربوط به جادههای شهر یاسوج بود. وضعیت جاده ساحلی یاسوج که مدتهای زیادی است، در صدر جادههای تصادف خیز قرار دارد، به یکی از مهمترین دغدغههای ترافیکی یاسوج تبدیل شده است.
رئیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۷ درصد تلفات درون شهری استان مربوط به عابرین پیاده است.
اسماعیل خوشبخت افزود: جاده ساحلی یاسوج ۴۰ درصد تلفات را به خود اختصاص داده است که هدف گذاری و برنامه ریزی برای حل مشکلات این حوزه ضروری است.