تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۲۶۶۱۹۱

شوراهای اسلامی با انتخاب‌های سیاسی و قبیله‌ای مردم را پشیمان نکنند

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛منوچهر هرمزپور
نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان صاحب الگوی جدید از مناسبات بین مردم حاکمیت نماد بارز مردم سالاری دینی است.
ما مردم ایران دموکرسی را در قالب مردم سالاری مشق و تمرین می‌کنیم اما طبیعی است در جریان انتخابات چرخ معیوبی که از دموکراسی غرب به غلط به ارث برده‌ایم و مدل برداری شده در روند کار تاثیرگذار باشد.
وقتی تبلیغات با هزینه بالا به جریان انتخابات وارد می‌شود قادر است آرای مردم را تحت تاثیر قرار دهد و وقتی آرا تحت تاثیر جریان قدرت و ثروت و تبلیغات قرار گرفت نهاد قدرت ناخواسته‌ای که شکل گرفته است بر مبنای ثروت همچنان به این چرخه معیوب ادامه می‌هد.
لذا می‌بینیم افرادی که انتخاب شدند اگر نتوانند از این ورطه خود را بیرون بکشند این چرخ معیوب تبدیل به دور باطلی می‌شود که از آرای مردم سوء استفاده می‌کند و بنابراین وقتی مردم به عقب نگاه می‌کنند احساس پشیمانی و ندامت از نوع ورود می‌کنند.
بنابراین هم دلسوزان نظام و علاقه‌مندان با سلیقه‌های مختلف می‌بایست کمک کنند که محصول انتخابات منجر به ندامت و دلسردی نشود و مردم احساس کنند که در انتخابات شرکت کردند و انتخابات با برکتی بود.
همچنین این چند جمله را نوشتیم تا بگوییم شهردار انتخابی هم باید بتواند خدمتگزار خوبی برای شهروندان باشد نه اینکه شورا شهر آرای مردم را جمع کند و شهردار انتخاب شود و بعد از چهار سال دست‌ها در عملکردها خالی باشد.
شوراها در کل و به خصوص در دوره جدید باید به فکر شهر باشند نه به به فکر جناح سیاسی باشند و حضور پرشور مردم در انتخابات را اجر نهاده و قول‌هایی که دادند عملی شود تا بی‌اعتمادی در بین مردم ایجاد نشود.
نه اینکه به دنبال انتخاب شهردار از اقوام یا جناح خودشان باشند و کاری نکنند که مردم پشیمان شوند و مردم را هم از رأی خود پشیمان کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدیان
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود برقلم شما جناب دکترهرمزپور واقعا شهرما شده رابط بازی وپارتی بازی این ما مردم هستیم گول افراد را میخوریم شهریاسوج نیاز به شهردار بسواد ندار شهریاسوج باید شهرداری متخص ودارای سابق درشهرداری ها باشد نه قوم گرای وباندبازی خدا رحمی به ما مردم بکن
سالارحقگو دیل
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب و سلام.جناب مهندس هرمز پور الحق و الانصاف به عنوان نگینی در انگشتر در میان استان شهید پرور و با بصیرت استان ک.ب در حوزه اشتغال میدرخشد و تمامی خانواده های شاهد و ایثارگر از نحوه عملکرد خدمت رسانی ایشان میزان رضایمندی بسیار مطلوب را دارند و بنده حقیر به عنوان جامعه ایثارگری نظر خود را با صراحت عرض میکنم که ایشان در هر وادی که امورات محوله را عهده دار شوند با یک بیوگرافی کامل و نظرسنجی بین عموم جامعه شاهد و ایثارگر صد درصد رضایتمندی رو کسب میکنند و امیدوارم با خدمات رسانی و پیشرفتی که ایشان در تمامی عرصه های شغلی بین جامعه شاهد و ایثارگر داشتند همچنان موفقذو موید باشند چرا که ایشان الحق و النصاف به عنوان یک مدیرکل باید خدمت رسانی کنند.به نوبه خودم از ایشان کمال تقدیر و تشکر را دارم.انشاالله دعای خیر خانواده های شاهد و ایثارگر بدرقه راهشون باشه.من الله والتوفیق
سالارحقگو دیل
Iran, Islamic Republic of
مهندس هرمز پور شهر دار بودن لیاقتته
سالارحقگو دیل
Iran, Islamic Republic of
کاملا با نظر مهندس هرمز پور موافقم
سالارحقگو دیل
Iran, Islamic Republic of
دست به قلمت مث عملکردت عالی و بیسته.ممنونم
Iran, Islamic Republic of
ما اصلا نمیدانیم چرا در این جامعه هیچ کس در تخصص خودش صحبت نمیکند؟؟
خرامان
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب حضور جناب هرمزپور گرامی
اساسا روح مطالبه گری و قانون مداری در شهر و دیارمان نبوده که بگوییم رخت بر بسته لیکن فقر فرهنگی و نگاه قومیتی و همان مسائلی که همه مان در جمع خصوصی و عمومی از آن مینالیم اما در عمل همان را انجام میدهیم یعنی قومگراییو عدم توجه به تخصص و تعهد افراد ،بازخوردی داشته که همه شهر و دیارمان را غرق در فقر و بی محتوایی خود کرده و همه نالانیم از کرده ی خویش اما نه پشیمان.
لذت دیدن فرهنگ در رفتار و کردار مسلما در ابتدا متوجه خود و بعد دیگران خواهد شد اما مثال ما مانند آن کسی است که خود را به خواب زده و قصدی برای بیدار شدن ندارد.
ایکاش استان را تجزیه میکردند و هر شهر و بخشی را به استان های همجوار الحاق.شاید کمی مستعمره ی فرهنگی و کنش هلی اجتماعی آنها میشدیم.
البته شایان ذکر است تعصبات فامیلی خوب است نه در تخصیص مدیریت کلان آنهم با این همه کمبود و فاصله.
درپایان مجدّانه طلب دارم تخصص ،احترام به عزت و کرامت انسانی واز همه مهمتر پرورش روح مطالبه گری را را سرلوحه ی هر انتخابی قرار دهیم شاید از این وضعیت اسفبار رها شویم.گرچه دور است اما دست یافتنی
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1