تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۲۶۶۱۳۶

بازدید مسئولان کشوری و استانی از فرودگاه یاسوج

۱
۰
کبنا ؛ 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی، زیرساختی و توسعه‌ای در فرودگاه‌های کشور در حال اجراست.
 
رحمت‌الله مه آبادی در حاشیه بازدید از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۲۰ تا بیش از ۹۰ درصد است.
وی با بیان اینکه افزون بر سه هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و زیرساختی نیز برای سال جاری در فرودگاه‌های کشور تصویب شده است، گفت: این میزان اعتبار علاوه بر سرمایه گذاری و قراردادهای خارجی با برخی شرکت‌ها و ناوگان حمل‌ونقل هوایی در کشورهای مختلف جهان است.
مه آبادی با اشاره به ایجاد تحولات چشمگیر در حوزه زیرساخت‌های ناوگان هوایی کشور ظرف ۲ سال گذشته و دوران پسابرجام نیز بیان کرد: این تغییرات گسترده جایگاه ناوبری هوایی جمهوری اسلامی ایران را از نظر برخی نهادهای نظارتی همچون سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) ارتقا داده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آزادسازی نرخ، اصلاح و بازنگری در برخی قوانین دست و پاگیر، ایمن‌سازی و یک‌طرفه کردن خطوط حمل‌ونقل هوایی، تجهیز و ایجاد زیرساخت‌هایی همچون نصب دستگاه‌های کمک ناوبری را ازجمله تحولات و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در ۲ سال گذشته ذکر کرد.
** سیاست تنش‌زدایی جمهوری اسلامی، پذیرش پروازهای قطر از آسمان ایران
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پذیرش پروازهای کشور قطر پس از ایجاد تنش با کشورهای عربی در آسمان ایران را یادآور شد و گفت: این مهم در راستای سیاست تنش‌زدایی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه بوده است.
مه آبادی بیان کرد: اگرچه تعداد پروازهای هوایی قطر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز به پروازهای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرده اما این مهم تأثیر چندانی ازنظر ارتقای سطح درآمد در ناوگان هوایی کشور نداشته است.
وی با تشریح جزئیات عبور پروازهای قطری از آسمان ایران عنوان کرد: تا قبل از ایجاد تنش میان کشور قطر با کشورهای عربی، سه خط عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این خط‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به‌عکس بوده که خطوط تا حدودی بدون تغییر باقی‌مانده است.
مه آبادی گفت: تنها حدود ۳۰ پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد که این خطوط پروازی نیز از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج‌فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی کشورمان شد.
وی تصریح کرد: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست پیش از این از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد، ولی اکنون از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه جزیره عربستان به آفریقا می‌رود.
مه آبادی اظهار داشت: جریان ترافیکی سوم نیز حدود ۵۰ ترافیک است که حدود ۳۰ دقیقه در فضای آسمان کشور ایران پرواز می‌کند.
وی به‌منظور بازدید از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
این طرح هم‌اینک با میزان پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
با بهره‌برداری از این طرح طول باند فرودگاه یاسوج از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر ارتقا می‌یابد که امکان نشستن هواپیماهای فوکر ۱۰۰ و متوسط را در این فرودگاه فراهم می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر وقت شد سری هم به فرودگاه گچساران بزنید بد نیست وزا میان میگن باید درست بشه ولی فقط میگن عملی ندیدیم
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1