تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۲۶۵۹۳۹

آیین پایانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان با معرفی برگزیدگان (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛آیین پایانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مدیر کل هسته گزینش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، جمعی از مدیران استان، اصحاب رسانه و برگزیدگان استانی در یاسوج برگزار شد.
آیین پایانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور اسماعیل نادی مدیرکل هسته گزینش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری، علی فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، عیسی گرجی زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان، چنگیز هاشمی معاون اتاق بازرگانی استان، یاسر رحیمیان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان، انجمن خیرین کتابخانه ساز و تنی چند از دیگر مسئولان استان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی شهر یاسوج برگزارشد.
مدیرکل هسته گزینش نهاد کتابخانه‌های کشور در این آیین گفت: توسعه و پیشرفت جامعه در گروه تقویت بینش فرهنگی و اجتماعی جامعه به همراه شکل دادن به موضوعات فرهنگی است وکتابخوانی و مطالعه از موضوعات مهم جامعه ماست که باید در بین اقشاربا سنین مختلف، به ویژه کودکان نهادینه شود.
اسماعیل نادی با اشاره به اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: رسالت کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس مؤلفه‌های چشم انداز ۱۴۰۴ ایران اسلامی تدوین شده است که تقویت هویت ملی و مذهبی ایرانیان و انتفال ارزش‌های دینی به نسل‌های مختلف در کنار سایر مؤلفه‌های این چشم انداز طراحی شده است و براساس این مؤلفه‌ها و مبنا، چشم انداز جشنواره رضوی که در دوسال اخیر در بخش کتابخوانی رضوی برعهده نهاد کتابخانه‌هاست و این رسالت عظیم را یعنی ترویج سیره و شخصیت حضرت امام رضا (ع) در قالب کتاب و مسابقات کتابخوانی عهده دارشده است.
وی با اشاره به کتاب‌های جشنواره هفتم رضوی اظهار داشت: کتاب بهترین و ماندگارترین اثر فرهنگی برای شناخت ائمه اطهار (ع) است و این جشنواره با معرفی کتاب‌های خوب نقش هدایت کننده ای در جذب مخاطبان داشت و یکی از دلایل استقبال گسترده مردم از جشنواره امسال کتاب‌های مفید و اثر گذاردر معرفی حضرت امام رضا (ع) حضرت معصومه (ص) و حضرت شاهچراغ (ع) بود.
وی با اشاره به تبلیغات خوب نهاد در کشور و خارج از مرزهای کشور افزود: تبلیغات جشنواره امسال به نحو مطلوبی صورت گرفت به طوری که طبق آماراز ۳۵ کشور دنیا دراین جشنواره مشارکت و در کشور دو ونیم برابر سال گذشته مخاطب و شرکت کننده داشتیم.
نادی در پایان از مدیران و مسئولان مشارکت کننده در جشنواره کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و افزود: در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جمعیت مشارکت خوبی صورت گرفت و این نشان از توجه و علاقمندی مردم و مسئولان این استان به کتابخوانی و به ویژه کتب مذهبی است.
علی فتح میر محمدی مدیر کل امور اجتماعی استانداری دیگر سخنران این اختتامیه گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد به واسطه وجود بقاع متبرکه امام زادگان و نوادگان اهل بیت به ویژه بقعه متبرکه حضرت بی بی حکیمه خاتون (ص) خواهر حضرت امام رضا (ع) علاقمندی خاصی به ائمه اطهار و حضرت رضا (ع) دارند و گنجاندن کتابی از شخصیت این بانوی گرامی در کنار دیگر منابع سال آینده جشنواره رضوی از درخواستهای مردم و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.
یاسر رحیمیان نیز در این آیین با اشاره به افزایش مشارکت در جشنواره امسال بیان داشت: تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، پیام و فراخوان مسئولان ارشد استان و مجمع نمایندگان و ائمه جمعه و تبلیغات در فضاهای مجازی و محیطی باعث شد که امسال با افزایش بیش از ۲ هزار نفر مشارکت کننده نسبت به سال گذشته در استان داشته باشیم.
در پایان این اختتامیه از ۹۳ نفر برگزیده استانی با اهداء لوح و جوایز نفیس نقدی و غیر نقدی تقدیر شد و همچنین از دستگاه‌های مشارکت کننده برتر و کتابداران ساعی در حوزه این جشنواره قدر دانی شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر سرپرست زحمت کش و با صداقت کتابخانه مرکزی که ارامشو به این نهاد علمی و فرهنگی برگرداند مهندس یاسر رحیمیان .
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1