تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۲۶۵۸۳۹

آیت‌الله‌ملک‌حسینی: ترس از خداوند از عنصر خبررسانی است / در جوامعی که خبرها خریداری شوند، آن جامعه تباه می‌شود

۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جوامعی که خبرها خریداری شوند و سکوت حاکم شود، آن جوامع، جامعه تباه شده تلقی می‌شود.

به گزارش کبنا، سید آیت‌الله ملک‌حسینی عصر امروز در دیدار با خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت و یاد و خاطره شهید صارمی، با تبیین جایگاه تبلیغ الهی، اظهار کرد: باید شعور و آگاهی مردم در پرتو تبلیغ رشد یابد و این یعنی تبلیغ رسالت الهی.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسانه‌های واقعی کسانی هستند که برای شکوفایی انسان‌ها خبری را نشر دهند.
آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به ویژگی‌های خبرنگاری، اظهار داشت: قرآن کریم دو عنصر را برای نقش خبررسانی بیان کرده است یکی از این دو ترس از خداوند است.
وی افزود: مگر می‌شود به بهانه شجاعت هر چیزی را که خواستیم بر صفحه کاغذ برانیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: در جوامعی که خبرها خریداری شوند و سکوت حاکم شود، آن جوامع، جامعه تباه شده تلقی کنید.
وی تصریح کرذ: در جوامعی که خبر خریداری شد در آن جوامع فروپاشی سیاست، اقتصاد و فرهنگ حاکم می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق مجلس در هنگام تحلیف رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: چند آدم کج‌سلیقه یک کاری را در مجلس انجام دادند که درست نبود، اما آیا تکثیر این خبر زشت‌تر است یا کار آنها.
آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها باید در مقابل خیانت‌ها بیستند و آتش‌ به اختیار باشند، اظهار داشت: بعضی کارها همانند اتفاق مجلس را چنان بزرگ و بر گرده چپ و راست می‌زنیم و کوچک را بزرگ می‌کنیم تا آبروی افراد را ببریم، این کارها خوب نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خبرنگاران باید این چنین باشند و اگر ترسی دارند تنها از خدا باشد و تنها برای خدمت به مردم و کشور قلم بزنند و اقدام کنند.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه خبرپیشگی نباید وجود داشته باشد تصریح کرد: خبرپیشگی همانند هنرپیشگی است که عده‌ای هنرپیشه خود را هنرمند معرفی می‌کنند در صورتی که هنرپیشه با هنرمند دو مقوله جداگانه است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: حیا به دلیل این است که فرد از خدا می‌ترسد و فرد می‌داند که خداوند در همه کارها حاضر و ناظر است.

ملک‌حسینی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند شجاعت و تهور به خرج در همه جا کار خوبی است تصریح کرد: صراحت لهجه و قلم باید همراه با حکمت باشد لذا هر شجاعتی پسندیده نیست.

وی در ادامه با بیان کار زشتی که برخی از نمایندگان در چند روز اخیر در مجلس انجام دادند افزود: آن کار زشت همراه با تحلیل‌های تخریب‌گرایانه بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید این کارها به جنگ میان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تبدیل شود.

ملک‌حسینی افزود: در این موضوع غربی‌ها برای خودشان سوژه‌ای پیدا کردند و سوار بر چپ و راست ما شدند و از آن‌ها سواری گرفتند و به جای این که ما از آن‌ها سواری بگیریم کار برعکس شد.

وی با بیان اینکه نباید آبروی سیاسی خود را ببریم تصریح کرد: رسانه‌ها در این گونه موارد باید مواظب باشند تا دشمن نتواند از برخی موضوعات بهره‌برداری کند.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1