تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۶۵۸۰۷

تلخ و شیرین های خبرنگار دوربینی چرام/گفتن نگین هایی که گفته می شود!

۶
۰
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از چرام ،شاید کمتر کسی در شهرستان چرام پیدا شود که آقای نادعلی شاهرخی را نشناسد،کسی که به تنهایی سال های سال در گرما و سرما مشغول به کار است گفت و گویی به مناسبت روز خبرنگار با وی داشتیم .
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
نادعلی شاهرخی،۵۲ ساله و داری ۶ فرزند هستم؛کارمند بازنشسته آموزش و پرورش و ۱۸ سال است که کار خبری انجام می دهم.
چطور شد که از شغل معلمی به حرفه خبرنگاری روی آوردید؟
من ابتدا در سال ۷۴ کار خبرنگاری را شروع کردم و به مدت ۲ ۱سال بصورت افتخاری،با دوربین،هزینه و امکانات شخصی،در کنار شغل معلمی این کار را دنبال می کردم و عشق و علاقه ام به خبرنگاری و شهرم باعث می شد تا شب و روز به دنبال اخبار و تهیه گزارش باشم.
باتوجه به اینکه اولین خبرنگار چرام هستید،برخورد مردم با شما چگونه بوده است؟
مردم همیشه نسبت من لطف داشتند و برخورد خوب آنها مرا به ادامه کار دلگرم می کرد،البته برخی ها هم که در اقلیت بودند حرف های سرد و مایوس کننده می زدند که تلاش کردم در این راه،حرف های منفی دیگران بر عملکردم تاثیری نداشته باشد و در سال ۸۲ نیز به عنوان بهترین خبرنگار استان معرفی شدم
 اولین حقوق خبرنگاری تان چقدر بوده است؟
بله،من اولین بار در سال ۷۶ از صدا و سیما حقوق دریافت کردم و مبلغش هم ۸۰۰ تومان بود.باید بگویم که هیچ وقت به خبرنگاری به عنوان یک شغل نگاه نکردم چون واقعا حقوقش ناچیز بوده است و همانطور که گفتم فقط علاقه ام به این شغل باعث شد که دنبال این کار بروم.
آقای شاهرخی یکی از خاطرات تلخ و شیرین تان را برای خوانندگان ما بیان کنید؟
یکی از تلخ ترین خاطراتم به سال ۸۸ و پیاده روی عید مبعث برمی گردد.من پشت وانت سوار شدم و مشغول فیلمبرداری از شرکت کنندگان در این همایش بودم که در طول مسیر چند کودک را هم به خاطر خستگی سوار وانت کردند.در یک لحظه و بطور ناگهانی راننده ترمز کرد و من تعادلم را از دست دادم و روی یکی از بچه ها افتادم که باعث شد پای یکی از بچه ها بشکند و علاوه بر ضرر ۶۰۰ هزارتومانی که متحمل شدم،گریه های اون بچه را هیچ وقت فراموش نمی کنم.
و لحظه شیرین در اخبار و کار خبری چه بوده؟
یکی از بهترین خاطرات که از حوزه خبر دارم و همیشه ماندگار بوده سفری همراه با خانواده به منطقه عشایری رنگگ طسوج چرام داشتم که هنگام عبور از این منطقه دیدم خانم عشایری مقداری گوشت و ماست و وسائل خوراکی را در سرچشمه و قنات آبی گذاشت چون دوربین همیشه همراهم بود از این صحنه فیلم گرفتم و وقتی دلیل این کار را از ای خانم جویا شدم بیان کرد که چون برق نداریم مجبور به این کار هستم که فاسد نشود و تقاضا داشت از مسئولان که برای منطقه و خانوارهای ساکن برق کشی نمایند.
شوهر این خانم هم هنگام غروب چراغ موشی روشن کرد که در تاریکی کامل بودند و از این صحنه هم فیلم گرفتم.
این گزارش در برنامه پربیننده گفتن نگین پخش شد که امسال و بعداز ۶ماه از آن گزارش برای این خانوار برق کشی شد و از نعمت برق برخوردار شدند که برای من یک خاطره جالب و بیادماندنی است.
برنامه جالب گفتن نگین و سوژه های آن چه تاثیری در رفع مشکلات مردمی داشته است؟
برنامه گفتن نگین با اجرای خوب آقای خواهش نیک همکار پرتلاشمان تاکنون توانسته مشکلات عمومی را در جای جای استان به گوش مسئولان برساند و در رفع آنها تاثیر داشته و سوژه های ارسالی چرام همیشه مورد توجه بوده در بیان مشکلات مردم هر چند گاها بعضی مسئولان هم نگران می شوند اما وقتی خوشحالی مردم را می بینیم تلاش ما بیشتر می شود.
با توجه به سابقه ای که دارید چه مقام هایی تاکنون کسب کردید ؟
خوشبختانه با توجه به علاقه مندی که به این کار دارم همیشه در استان و در بحث خبر مقام های خوبی بدست آوردم که سال گذشته به جهت ارسال و تاثیرگذاری خبرها رتبه اول و امسال هم رتبه دوم را در استان کسب کردم همچنین در ستاد اقامه نماز استان و ارسال خبر و گزارش نماز جمعه رتبه اول استان را کسب کردم .
آقای شاهرخی به عنوان سوال آخر اگر صحبتی دارید بفرمائید؟
به همه جوانانی که می خواهند به این حرفه وارد شوند توصیه می کنم که اگر به عنوان کار،به خبرنگاری نگاه می کنند به این حرفه نیایند،زیرا به مشکل برمی خورند.خبرنگاری شغل نیست بلکه عشق و علاقه است و اگر کسی با دید شغل و حقوق به آن نگاه می کند باید بگویم که سخت در اشتباه است.باید در این شغل علاقه و ذوق سلیقه و مطالعه داشته باشی تا بتوانی موفق باشی.
و در هر لحظه از شبانه روز مردم عزیز هر مشکلی یا خبری و سوژه خبری داشته باشند برای تهیه و ارسال آنها کوتاهی نخواهم کرد چرا که ما وظیفه داریم به مردم خدمت نمائیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

قدرت اله پاداش
Iran, Islamic Republic of
به اقای فیلمبردار....معروفه
مردم چرام
Iran, Islamic Republic of
مااصلا ایشان رانمیشناسیم واصلا ندیده ایم که کارخبری کند
فرزین (عوض)کشاورز
Iran, Islamic Republic of
شاهرخی کارش درسته
حسن
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد شاهرخی قبل از خبرنگاری بازیگر تئاتر بودن و کمتر کسی در چرام هست که از هنربازیگری ایشان لذت نبرده باشد ارزوی توفیق و سربلندی برای استاد شاهرخی از خداوند منان خواستارم.
من
Iran, Islamic Republic of
دوستان سلام جناب آقای شاهرخی باسابقه ترین خبرنگار استان هستند تعجب است که برخی از دوستان مدعی میگویند ایشان رانمیشناسیم ما ایشان راهنرمندی باسابقه ومحبوب در بین مردم میشناسیم
همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آقای شاهرخی بسیار فعال و خوب است ما بخاطر تلاشهای ایشان نسبت به شهرستان چرام تشکر میکنیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1