تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۱
کد مطلب : ۲۶۵۶۴۴

نیک‌اقبالی: اجازه ورود عقاید سیاسی قومی و قبیله‌ای را به شورا‌ها ندهید/اگر خطا بکنید مردم شما را حذف خواهند کرد

۲
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمد صبح امروز در نشست با اعضای منتخب شورای پنجم شهر‌ها و روستاهای استان که با حضور استاندار کهگیلویه و بویر احمد، فرمانداران استان، معاونین استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد بار دیگر تاکید بر انتخاب صحیح اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار داشت و گفت: اعضای منتخب شورای پنجم شهر‌ها و روستای استان شهرداری را انتخاب کنند که بر وظیفه شهردار واقف باشد نه اینکه شهرداری محلی برای آزمون و خطا قرار بگیرد.

نیک اقبالی تاکید کرد: شهرداری که هیچکدام از خصوصیات شهردار شدن را نداشته باشد تنها یک انتخاب خطا است و جبران خطا متحمل هزینه و صرف بیهوده وقت می‌باشد.
پژمان نیک اقبالی اشاره به صحبت‌های اخیر خود در رسانه‌ها مبنی بر ملاک انتخاب شهردار داشت و گفت: مفهوم صحبتهای اخیر بنده در رسانه برای انتخاب شهردار بر این اساس بوده که فردی انتخاب گردد که همراه و همگام با دولت باشد و منظور اینجانب این نبوده که از لحاظ سیاسی با دولت باشد.
وی تاکید کرد: چه بسا شخصی با دولت همفکر نباشد اما همراهی وی با دولت و مجریان دولت سبب می‌شود تا عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته و این عملکرد خوب برای دولت و نمایندگان دولت توجیه پذیر می‌باشد.

معاون عمرانی استاندار آمار اعضای شورای شهر دوره چهارم را ۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: بنا به صلاحدیدی که در کشور صورت گرفت تصمیم به کاهش این تعداد از ۹۹ نفر به ۹۱ نفر در شورای پنجم بود که در این انتخابات نیز اجرا گردید.
نیک اقبالی به مسائل مربوط به سال ۹۲ و ورشکستگی شهرداران استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ وقتی که با هم شروع به کار کردیم اگر آن قانون تجارت جهانی را برای ورشکستگی یک موسسه مالی در نظر نمی‌گرفتیم اکنون بیشتر شهرداری‌های ما باید ورشکسته اعلام می‌شدند. وی گفت: به صراحت عرض می‌کنم اولین گام‌ها در بحش اقتصاد مقاومتی که در استان برداشته شد توسط شهرداری‌های استان برداشته شد چرا که شهرداران استان وقتی دیدند خبری از اعتبارات دولت نیست خودشان آستین را بالا زدند و سعی کردند از طریق راه‌های مختلف کسب درآمد کنند.

معاون عمرانی استانداری نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا را در تعیین درآمد پایدار شهرداری‌ها مهم دانست و گفت: بنا بر وعده رئیس جمهور در بحث ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها، در صورت تصویب آن در مجلس مشکل درآمد پایدار شهرداری‌ها برطرف خواهد شد.
نیک اقبالی تاکید داشت اعضای منتخب مردم نباید اجازه بدهند تا عقاید سیاسی در قالب گرایشات قومی و قبیله‌ای به شورا‌ها نفوذ کند و سبب شود در فرایند تصمیم گیری خللی به وجود آورد.
وی افزود: منتخبین مردم بداند شورا بودن شما نه به خواست عوامل دیگری بوده بلکه خاستگاه انتخاب شما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها تنها مردم بوده است و اگر قرار باشد روزی حذف شوید‌‌ همان مردم اقدام به حذف شما می‌کنند.
شوراهای کهگیلویه و بویراحمد در انتخاب شهردار دقت کنند

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر دور پنجم این استان در انتخاب شهرداری کار بلد، متعهد، متخصص و اهل تعامل دقت لازم را داشته باشند.
سیدموسی خادمی در اولین همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر‌ها، انتخاب شهردار را محور همگرائی و عامل وحدت قرار دهند.
وی خواستار توجه بیش از پیش به توسعه فرهنگ شهرنشینی شد و افزود: شورا‌ها بازوی توانمند شهرداری در سبک مدیریت شهری، مردمداری، آینده نگری و تولید درآمد و هدایت کنند منابع باشند.
خادمی عنوان کرد: منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شرایطی قرار دارند که انباشته از تجربیات و موفقیت بیشتری نسبت به گذشته بوده و قادرند به کمک شهرداران روش کارآمد نوین مدیریتی را بکار بسته و برای اعتلاء و پیشبرد این سیستم مدیریتی وظایف عمرانی، نظارتی، خدماتی و حفاظتی را در حوزه شهری تحقق بخشند.
وی با بیان اینکه تحمل کردن همدیگر، پذیرفتن و کوتاه آمدن، تنظیم کردن امور، یک دنده نبودن و با تعامل داشتن و همدلی بین خود و شهردار نشانه خوبی از توانستن و مقبولیت مردمی در مدیریت شهر است، ابراز کرد: این تجربه عینی و روشنی در گذشته بوده که تغییر وضعیت و تحول بنیادی صورت نگرفته در حالی که بین اعضای شورا‌ها ۲ به سه، ۳ به سه و یا ۳ به چهار اختلاف بوده و از اشتراکات دور شده‌اند.
خادمی تصریح کرد: حمایت و اعتماد مردم از شهردار با تجربه، مدیر و مطلع به امور شهر و پاسخگو به مطالبات مردم زمانی افزایش می‌یابد که شهردار و شورا‌ها همدل و هماهنگ و در تعامل بوده و خروجی کار شورا‌ها را در عملکرد شهردار ببینند.
وی با بیان اینکه معیارهای خوب در انتخاب شهردار با شناخت آن از ویژگی‌های حوزه شهری و خواستگاه مردمی مدنظر باشد، گفت: انتخاب شهردار را محور همگرائی و وحدت بین خود قرار دهید و مبنا را شهرداری که کارآمد، دارای تخصص، تجربه، علم و دانش و تعهد بوده انتخاب کنید هر چند شهردارانی که هم اکنون شهردار هستند و یا اینکه حتی فردی باشد که فرا منطقه‌ای و یا فرا استانی است.
خادمی با اشاره به اینکه بسیار راغب نباشید که حتما شهردار از منطقه باشد، تاکید کرد: در انتخاب شهردار از افراد موفقی که شهردار بوده‌اند حمایت کنید و اگر آدم‌های قوی‌تری که با تجربه بیشتر، فکر نو و راه گشاه ترند پیدا نکردید به افراد ضعیف‌تر تن ندهید.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همگرائی در انتخاب شهردار به این معنا است که شهرداری باشد که برنامه‌های دولت را قبول داشته تا بتواند در پیشبرد امور و کار‌ها با استاندار، فرماندار و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرائی استان که به نوعی به‌طور سیستمی همکار هستند، هماهنگ عمل کنند.
خادمی اظهار داشت: شهردار در کنار و با تعامل شورا‌ها، قادرند کارآمد‌ترین روش‌های نوین مدیریت را به منظور خدمات ارزنده به مردم و با به کارگیری توانمندی‌های فکری و جسمی، منابع انسانی متعهد و متخصص در کنار ابزار و امکانات در سطوح مختلف به کار گیرند.

----------------------------------------
گزارش و عکس از علی جانی‌پور
نام شما

آدرس ايميل شما

رضایی
Iran, Islamic Republic of
یک خانه تکانی بزرگ و کامل لازم است .از استاندار تا مدیران کل و جز ء فرمانداران ضعیف و حاشیه دار مهمترین مانع توسعه هستند با انتصاب استاندار جدید قطعا گشایش حاصل خواهد شد .مدیران آموزش و پرورش شهرستانها خصوصا شهرستان دنا حتما باید جابجا بشوند تا تنوع ایجاد شوند .مردم از قیافه مدیران تکراری خسته شده اند
پرسنل شهردارى
Iran, Islamic Republic of
استاندار و معاون عمرانى و معاون نیروى انسانى بیشترین نقش را در وضعیت اسفناک شهردارى دهدشت داشتند. قبل از هر کسى خود استاندارى باید گردگیرى شود
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1