تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۲۶۵۵۸۵

حرف‌های خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در روز خبرنگار

۰
کبنا ؛ 
خبرنگاران دغدغه‌های خود را با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند.
به گزارش کبنا، همایش روز خبرنگار با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی‌‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و جمعی از مسئولان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در این همایش هر کدام از رسانه‌ها نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل و مشکلات حوزه خبر و خبررسانی مطرح کردند.
در ابتدا همت دانش مدیرمسئول روزنامه امید مردم به نمایندگی از روزنامه‌های استان، در این همایش نیز گفت: امیدوارم فقر، فساد و تبعیض سه معضل اصلی در کشور برطرف شود.
دانش اظهار کرد: وقتی نوبت به سخنرانی خبرنگاران می‌رسد، وقت کم می‌آید؛ ما خبرنگاران ۳۶۵ روز در سال را می‌نویسیم و گوش می‌دهیم و الان تنها ۵ دقیقه وقت حرف زدن به ما می‌دهند.
وی با اشاره به چالش اقتصادی مطبوعات در استان، افزود: عدم توازن بین هزینه و درآمد در روزنامه‌های محلی مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: وقتی بحث از حقوق مطبوعات می‌شود، دیگر قانون جایگاهی ندارد؛ اجازه ندهید که حقوق مطبوعات با مشکلات اقتصادی به چالش کشیده شود.
وی بابیان اینکه فعالیت رسانه‌ای در این استان روزنامه را به هفته‌نامه تبدیل کرده است، گفت: چالش تبعیض و بی‌ضابطه در مطبوعات محلی نسبت به پایتخت بیداد می‌کند، که چالش شخصیت و استقلال مطبوعات فدای سلیقه‌ها شده؛ و باکم شدن آگهی‌ها، مطبوعات استان تبدیل به تملق‌گویی شده است.
 
 
در ادامه ضرغام علیبازی مدیر خبرگزاری ایلنا در کهگیلویه و بویراحمد به نیابت از سایر خبرگزاری‌ها با بیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران نباید تنها به اخبار کلیشه‌ای روی بیاورند اظهار کرد: جای گزارش‌های اجتماعی ناب را در مطبوعات استان خالی می‌بینم.
این فعال رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که از دوره‌های گذشته یکی از مشکلاتی که همواره وجود داشته بحث معیشت و مسکن خبرنگاران بوده است، افزود: موضوع مسکن را از زمان وزارت نیکزاد تاکنون پی‌گیری کرده و به نتیجه‌ای نرسیده‌ام.
وی با خطاب قرار دادن استاندار از وی و سایر مسؤولان خواست تا به هر طریق یا واگذاری زمین از طریق منابع طبیعی و یا از محل صندوق هنرمندان و تسهیلات این صندوق و یا از طریق واگذاری مسکن مهر مشکل سرپناه خبرنگاران را برطرف کنند.
اما در ادامه ابراهیم عزیزی فعال رسانه‌ای در استان با بیان انتظاری دیگر از سوی خود گفت: ترتیبی اتخاذ کنید که نگاه چپ و راست به حوزه رسانه در استان وجود نداشته باشد.
در ادامه علی‌اکبر پاک مدیر مسؤول هفته نامه صبح دنا با بیان برخی از مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف افزود: عمده مشکلات ما در حوزه چاپ و مسائل اقتصادی است.
پاک با بیان اینکه باید به دنبال کیفی‌سازی کارهای خبری در استان باشیم یکی از وظایف مسوولان را کمک به این موضوع ذکر کرد و گفت: انتظار می‌رود که در بحث آموزش به حوزه رسانه از سوی مسؤولان کمک شود.
وی افزود: خبرنگاران اصولگرا اولین کسانی هستند که در جلسات استانداری حضور دارند، که این با واکنش برخی از خبرنگاران روبرو شد و اعتراض کردند.
دهبانی‌پور خبرنگاران را آرام کرد و از آنها خواست سرجای خود بنشینند و گفت من از شما خبرنگاران خواستم که هر هفته‌نامه و روزنامه و سایت نماینده‌ای برای سخنرانی انتخاب کرده و وقتی می‌گوییم بدون هماهنگی صحبت نکنید، استبداد نیست بلکه برای نظم همایش است.
مجری  برنامه نیز گفت: از معترضین خواست تا آستانه تحمل خودشان را بالا ببرند.
برخی خبرنگاران هم بیان کردند، مشکلات اقتصادی و آموزشی از جمله دغدغه‌های ما است و از طرفی برخی مدیران بلافاصله بعد از انتشار مطلبی از رسانه ها شکایت می‌کنند که لازم است به آنها گوش زد شود.
در ادامه اردشیر کیانی یکی دیگر از فعالان حوزه رسانه با تبریک این روز اظهار کرد: شالوده همه رسانه‌ها در استان را هفته‌نامه‌ها تشکیل می‌دهند که امروزه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.
وی گفت: در کل همه رسانه‌های استان بی‌بضاعت هستند و تا جایی که سراغ داریم بسیاری از آن‌ها یک دوربین عکاسی ساده هم ندارند.
فاطمه رشیدی به نمایندگی از خانم‌های خبرنگار هم در جایگاه قرار گرفت و به برخی از معضلات در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این است که باید آموزش‌های لازم را برای حرفه‌ای شدن فرا گیریم.
وی از مسؤولان استانی به خصوص استاندار درخواست کرد تا در حوزه آموزش عرصه رسانه و مطبوعات را یاری کنند.
 
 
   
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1