تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۲۶۵۵۰۹

مردم برای احقاق حق خبرنگاران مطالبه‌گری کنند

۱
۰
کبنا ؛شهرام مهدوی‌مطلق*
مناسبت این روز شهادت یکی از خبرنگاران شجاع و انقلابی، شهید محمود صارمی است که بعد از شهادت خودش در مزار شریف افغانستان در ۱۷ مرداد سال ۷۷ به دست جوخه‌های ترور جهالت، دیگر کسی نبود تا از شهادت خود و ۹ دیپلمات و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع افغان، گزارشی مخابره نماید.
روز خبرنگار یادآور رشادت‌ها و جسارت‌های انقلابی، خبرنگاران، آتش به اختیاری است که پابه پای انقلاب اسلامی از خرداد ۴۲ تاکنون، نوشته و گفته‌هایشان، طلوع حقایق و تحلیل و بیان دردهای کسانی بودند که فریادشان بی‌صدا بود و به جایی نمی‌رسید.
بدون شک اولین ندایی که صدای انقلاب و انقلابیون را در طول تاریخ در میان همهمه خناسان، به دنیا مخابره نمود، نوای خبرنگاران بود و در انقلاب اسلامی هم، قبل از هر چیز این خبرنگاران انقلابی و سربازان جبهه آگاهی و بصیرت بودند که بغض فروخفته انقلابیون را به جهانیان رساندند. در لحظه لحظه فراز و نشیب‌های انقلاب از روزهای نخستین تا صحنه‌های دفاع مقدس، آن هم در خطوط مقدم نبرد، اعم از نبرد سخت و نیمه سخت و نرم، این قشر عزیز خبرنگار که خود برآمده از مستضعفین بوده و هستند، همواره حضور آگاهانه، عاشقانه و جهادی داشته و دارند.
امروز هم در جهان اسلام به خصوص ایران اسلامی، خبرنگاران به عنوان طلایه داران تمدن نوین اسلامی، چشم بینا و زبان گویای آحاد مردم، پابرهنگان، کوخ نشینان و ستمدیدگان، از ایران تا جبهه مقاومت و اقصی نقاط جهانند. در صدور انقلاب و الگوهای دینی، انتقال خروش ملت‌ها علیه ظلم تا پژواک غرش موشک‌های اقتدار و فتح قله‌های علم و اندیشه و فرهنگ، تاثیرگذاری جنبش خبرنگاری در کشور نقش ارزنده‌ای داشته و خواهد داشت.
در بیان نقدهای درونی از هویدا ساختن برخی ویژه خواری و ویژه خواهی‌ها، حقوق‌های نجومی و فسادهای ریز و درشت و... تا بیان ناهنجاری‌ها و هشدار آسیب و تهدید‌ها، دگر بار این خبرنگاران هستند که با پشت پا زدن به تهدید‌ها و تطمیع‌ها و به جان خریدن هزینه‌ها، به وظیفه انقلابی خود عمل کردند.
خبرنگاران همواره مطالبه گر حقوق حقه مردم و عامل انعکاس خدمات مسئولین بودند ولی هیچگاه برای خود و حقوق خود مطالبه نکردند و کسی هم برایشان مطالبه نکرده است. در روز خبرنگار باید همه مردم و خصوصا مسئولان برای احقاق حق خبرنگاران مطالبه‌گری نمایند.
روزتان تبریک طلایه داران جبهه اگاهی و بصیرت.

*رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

طاها
احسن جناب آقای مهدوی
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1