تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۶۵۳۲۵

پیام‌هایی که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای «خبرنگاران» فرستادند

۱
۰
کبنا ؛مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال‌ پیام‌های جداگانه روز خبرنگار را تبریک گفت.
به گزارش کبنا، این پیام‌ها به شرح زیر است؛
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم
امروزه پایبندی به صداقت در گفتار و عمل، توسعه نگری، واقعیت گرایی، برتری دانستن مصالح ملی و عمومی بر منافع شخصی و گروهی از جمله خصایص ارزشمند و رسالتهای برجسته اصحاب رسانه و مطبوعات است که به عنوان پیشگامان عرصه اطلاع رسانی وظیفه آگاهی بخشی و فرهنگسازی در جامعه را بر عهده دارند.
رسانه‌ها به عنوان بازوان توانمند مدیریت و چشم سوم مسئولان نقش برجسته‌ای در پیاده سازی سیاست‌ها و استراتژی توسعه محور و بیان گفتمان منطقی تعامل دوسویه دولت ملت خواهند داشت و زیربنای جامعه‌ای هوشمند و رشد یافته را ترسیم خواهند کرد.
تلاش دلسوزانه و مدبرانه اهالی قلم و رسانه برای تزریق آگاهی و امید و خود باوری در جامعه از یکسو و بیان مشکلات و معضلات جامعه و انتقال مطالبات عمومی به مسئولان از دیگر سو، وظیفه‌ای اجتمایی و مهم است که در ‌‌نهایت به رضایتمندی و اقناع افکار عمومی منجر خواهد شد.
اینجانب ضمن پاسداشت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار و تبریک این روز به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگارانی که در عرصه مقدس روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه و در راه آزادی وطن و دفاع از حرم شهد شهادت نوشیدند، از زحمات و تلاشهای بی‌وقفه خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای استان که در بیان مطالبات و انعکاس دستاوردهای دولت تدبیر و امید و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشتند و همت ورزیدند تقدیر و تشکر می‌کنم.
امیدوارم این عزیزان در ادامه رسالت عظیم و پیغمبر گونه خود بیش از پیش موفق و موید باشند و در راستای اعتلای همه جانبه استان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتمایی ثابت قدم باشند و همچون گذشته یار و یاور مسئولان در جهت ساختن استانی آباد و توسعه یافته باشند.
و من الله توفیق
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد
 
نماینده کهگیلویه بزرگ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
ن، سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند
در تلاش برای ثبتِ حقیقت جوهر جانش خشکید تا جوهر قلمش خدایی بماند و نامش نه فقط به برای خود٬ بلکه به عنوان نماد، رسالتی عظیم را برحرفه‌ای سترگ، یدک بکشد و در بلندای تاریخ به ثبت برساند.
۱۷ مرداد سالروز شهادت شهیدِ ثبتِ حقیقت و واقعیت محمود صارمی گرامی باد.
در دنیای پرشتاب امروزی تولید نرم افزارهای اطلاع رسانی، سرعت بیشتری به خود گرفته و امواج و فرکانس‌های نشر، مرز جغرافیایی نمی‌شناسند.
حجم وسیع چنین نرم افزارهایی نقش، اهمیت، حساسیت٬ ظرافت و مسئولیت اصحاب رسانه را تبیین و تحکیم می‌بخشد.
در این دهکده جهانی مجاهدان ِمیدان، ِحقیقت نگاری به قصد آگاهی بخشی سربازان ایران اسلامی و در زمره افسران جنگ نرم هستند که نقش بی‌بدیلی در بالندگی، پایندگی و سربلندی کشور عزیزمان و نیز در عرصه دیپلماسی رسانه‌ای ایفا می‌کنند.
تلاشگرانی که شغل خطیر آنان، زمان و مکان و خطر نمی‌شناسد و همواره در فراهم نمودن نشرِ دقیق وقایع و اخبار٬ حتی از جسم و جان مایه می‌گذارند تا رسالت خود و قلم به عینیّت برسد.
در دنیای پر تلاطم کنونی حجم وسیع هجمه‌ها و کثرت ابزارهای معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه و مسئولیت دینی و ملیِ این قشر زحمت کش بی‌ادعا را سنگین و سنگین‌تر می‌نماید.
اینجانب ضمن گرامی داشت روز خبرنگار٬ این روز خجسته را به تمامی خبرنگاران و زحمت کشان عرصه اطلاع رسانی که چشم و گوش و زبان گویای جامعه‌اند و نقش برجسته‌ای در ارائه و انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده دار هستند به ویژه خبرنگاران با صداقت، پرتلاش و خستگی ناپذیر استان، خاصه خبرنگاران و اصحاب رسانه حوزه انتخابیه‌ام تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
از صمیم قلب توفیق، سلامتی و سربلندی این قشر خدوم را از خداوند سبحان مسئلت دارم.
عدل هاشمی‌پور
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی
به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید.
غلام محمد زارعی
 
مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد
«ن والقلم و ما یسطرون»
سوگند به قلم و آنچه می نویسد(سوره قلم :آیه ۱)
۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار» سالروز باشکوه عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران گرانقدر استان و کشور عزیزمان تبریک عرض نموده و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه بالاخص شهید اهل قلم محمود صارمی ، تلاش بی وقفه شما عزیزان را در تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی مستقل و مسئولانه ارج می نهم . بدیهی است که رسیدن به اوج عزت ، افتخار ، سربلندی و سعادت کشور ، پاسداری از منافع ملی ، مصالح مردم و آرمانهای ارزش های والای انقلاب اسلامی جز با عدالت طلبی ، صداقت و جهاد در عرصه آگاهی میسر نمی شود. از خداومند متعال سربلندی و عزت انسانهای آزاده ای که برای دستیابی به حقیقت و تولید و انتشار اطلاعات از هیچ گونه کوششی فرو گذار نمی کنند را خواهانم.
اله داد محمدی مفرد
رییس دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
ن و القلم و مایسطرون "و بدین سان قلم مقدس شد و مبارک؛ چرا که آیینه ارزش است و بینش و ترجمان هنر است و پیشرفت"
۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز استان و کشور تبریک عرض نموده و ضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه، به ویژه شهید محمود صارمى، تلاش هاى شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم. بی شک همت والای شما خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات از یک سو و از سویی دیگر انعکاس مسائل و مشکلات مردم و واقعیت های زندگی اجتماعی و شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، ارزشمند و ستودنی است.
از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.
سید سجاد سجادی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد
بسمه تعالی
" ن و القلم و ما یسطرون"
۱۷ مرداد، سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی در حقیقت روز پاسداشت کوششهای صادقانه ی خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی، تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمیکنند.
خبرنگاران قاصدان امین، راویان صدیق اطلاعات و اخبار و تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و تصویرگر زمان خویش هستند که با سخت کوشی به عنوان طلایه داران عرصه خبر،سعی در آگاه نمودن اذهان مردم جامعه خویش دارند.
خبرنگاران این مرز و بوم با تلاشهای وافر خود در عرصه خبر و رسانه و با وجود تمامی مشکلات در اجرای رسالت سنگین اطلاع رسانی همچنان استوار و ثابت قدم در مسیر پیشبرد اهداف رسانه ای خود گام بر می دارند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم، فرارسیدن ۱۷ مرداد " روز خبرنگار" ، روز گام نهادن در وادی آگاهی و نیک اندیشی و روز اطلاع رسانی با سلاح قلم را به تمامی تلاشگران خستگی ناپذیر صحنه اطلاع رسانی بویژه خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
روزتان مبارک و تلاشهایتان در جهت خدمت به اسلام، انقلاب و مردم نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد مستدام باد.
ابراهیم کشاورز
 
امام جمعه سی سخت
بسم الله الرحمن الرحیم «ن و القلم ومایسطرون
جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون
اقتضای جان چو ایدل آگهی است هرکه آگاه‌تر بود جانش قوی است
۱۷مرداد روز خبرنگار را به تمامی تلاشگران عرصه آگاهی بخشی تبریک می‌گویم، آگاهی مرز جدایی انسان از دیگر موجودات است و قلم و نوشته‌هایش مقدس‌اند باید همگان قداست وطهارت قلم را ارج نهیم و قدر‌دان زحمات خبرنگاران باشیم چراکه
خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.
نوشته‌هایشان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی‌صداست..
راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید.
دانایی وآگاهی شجاعت ودلیری را بهمراه دارد به شما دلیر مردانی که بدون لکنت زبان و لغزش قلم از حق مردم وعدالت دفاع می‌کنید تبریک می‌گوییم و موفقیت‌های روز افزون از خالق قلم برایتان مسئلت دارم،
مصباح‌نژاد امام جمعه سی سخت
 
نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ
بسم الله الرحمن الرحیم
ن والقلم و ما یسطرون
١٧ مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار ((شهید صارمی)) فرصتی است ارزشمند برای گرامی داشت تلاش و مجاهدتهای انسانهایی که آگاهی و آزاداندیشی را در جامعه گسترش می‌دهند.
خبرنگار شخصیتی است جریان ساز که زبان و قلمش روشنی بخش واقعیات و حقایق بوده و هست. اینجانب این روز را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه که دارای قلم و اندیشه مقدس بوده وبا حفظ ارزشهای اسلامی و انسانی، فارغ از هرگونه تعصب، رسالت سترگ آگاهی بخشی به جامعه را بدون چشم داشت بر دوش دارند تبریک عرض می‌نمایم.
سید محمد موحد
 
فرماندار گچساران

فرماندار گچساران ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را تبریک گفت.
عبدالرحیم رحیمی امروز به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد:روز ۱۷ مرداد ماه یادآور حماسه آفرینی‌های آنهایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود بر برگه‌های اعلام نوشتند.
وی افزود: حوادث زیادی در طول تاریخ بشریت به وقوع پیوسته که بخاطر اطلاع رسانی درستی که از آنها صورت گرفته است ما از آنها اطلاع داشته و همیشه در اذهان عموم خواهند ماند و چه بسا حوادثی نیز روی داده است که به لحاظ عدم اطلاع رسانی صحیح و درست از آنها ردپایی در تاریخ از آن ها نمی یابیم و این خود بیانگر رسالت خطیر تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و خبر است که می‌توانند در ثبت این آثار ماندگار نقش برجسته‌ای را ایفا کنند.
فرماندار گچساران افزود: امروزه رشد و توسعه‌ی فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است، خبرنگاران راهیان وادی آگاهی، راویان عشق و آزادی و نیک اندیشان بلند نظر عرصه اطلاع رسانی‌اند و همواره تلاش می‌نمایند در راه حقیقت و رسالت خطیر آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاعات دقیق به تصویر عینی از واقعیت بپردازند و در راه دست یابی به اطلاعات حقیقی و موثق همسو با وجدان اخلاقی با رعایت احترام به حق فردی، حفظ حریم و شئون انسانی به حفظ حقوق شهروندان با معیارهای اخلاقی اهتمام می‌ورزند
وی تصریح کرد: در واقع رسانه‌ها در شکل گیری و انتقال آرمان‌ها به شهروندان نقش بسزایی دارند و در عصر اطلاعات بسیاری از رویاها و پیشرفت‌های بشری در سایه این تعامل بروز و ظهور می‌نماید و در این بین مدیران، سردبیران رسانه‌ها و خبرنگاران، طلایه دار این همه شکوه در مسیر حرکت کاروان بشری به سمت دنیایی بهتر با مردمی آگاه‌تر هستند .
رحیمی خاطرنشان کرد: همت والای خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات از یک سو و از سویی دیگر انعکاس مسائل و مشکلات مردم و واقعیت‌های زندگی اجتماعی و شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، ارزشمند و ستودنی است.
فرماندار گچساران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید والامقام محمود صارمی و سایر شهدای عرصه اطلاع رسانی و پاسداشت قلم و روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران و فعالین حوزه خبر به ویژه اصحاب رسانه شهرستان گچساران تبریک و تهنیت عرض نموده، و افزود: از تلاش و اهتمام همراه با صداقت و امانتداری این عزیزان سپاسگذارم، امیدوارم تمامی خبرنگاران و فعالین حوزه اطلاع رسانی در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و در اجرای برنامه‌های دولت همواره موفق و پایدار باشند.
 
رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد
ن وَ القَلَم وَ مَا یَسطرون»
خبرنگاران با توکل به خداوند متعال و با قلم و بیان خویش مسائل، مشکلات و نارسایی‌های جامعه را به نقد و بررسی می‌کشاند تا زمینه احقاق حقوق قشرهای مختلف جامعه فراهم شود.
وی در بخش دیگری از پیام خود اظهار داشته که ، برایم مایه مباهات است در این روز که به نام شهید محمود صارمی خبرنگار متعهد کشور مزین شده است، از ‏رشادت‌های خبرنگاران هشت سال دفاع مقدس که با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به انعکاس اخبار جنگ تحمیلی پرداختند و همچنین خبرنگاران عزیزی که در شرایط حساس کنونی با اطلاع‌رسانی صحیح، شفاف و سریع در کمال صداقت و امانتداری و با حُسن اندیشه و تفکر، تمام همت خود را برای حفظ و صیانت از مرزهای اخلاقی و افزایش آگاهی و دانایی هموطنان عزیزمان به کار گمارده‌اند، قدردانی نمایم.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد در این پیام با تاکید بر نقش خبرنگاران به عنوان سفیران روشنگری و آگاهی‌بخشی جامعه تصریح کرده است: خبرنگاران در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه و پیشرفت کشور و اعتلای نام پر افتخار کشور عزیزمان ایران، نقش به سزایی دارند و بی شک از مقام والایی برخوردارند.
باقری در پایان پایان تاکید کرده است: اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر به ویژه شهید صارمی ، هفدهم مرداد ماه روز "خبرنگار" را به تمامی خبرنگاران، صاحبان قلم و اندیشه و جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور تبریک می‌گویم و از خداوند متعال توفیقات روزافزونشان را خواستارم.
لهراسب باقری
 
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

متن پیام هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد بدین شرح است.
بسم الله الرحمن الرحیم
خبرنگاران در راه حقیقت ورسالت خطیر وسترگ آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاعات دقیق وتصویر عینی از واقعیت تلاشی بی‌وقفه دارند.
عرصه آموزش وپرورش به سبب گستردگی وتعدد مخاطبان مستلزم اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به مخاطبان خود در گروههای مختلف است واین مهم جزء با حضور مؤثر رسانه‌ها وخبرنگاران تلاشگر می‌سر نمی‌شود. خداوند را شاکریم که با حضور خبرنگاران محترم رسانه‌های مختلف استان ونمایندگی رسانه‌های کشوری بخش مهمی از خدمات این عرصه به مردم شریف اطلاع رسانی می‌شود وتلاش این عزیزان شایسته تقدیر وسپاس است.
باگرامیداشت یاد وخاطره شهیدمحمود صارمی شهدای عرصه دفاع مقدس ومدافع حرم وآنانکه در راه دین از جان خود گذشتند ۱۷مرداد را به مدیران محترم رسانه ها-خبرنگاران وتمامی دست اندرکاران این عرصه تبریک عرض نموده واز خداوند منان توفیق روزافزون برای طلایه داران جبهه آگاهی ودیدگان بینا و زبان گویای مردم که امانت –مسئولیت-تعهد ودلسوزی را پیشه خود ساخته‌اند خواهانم.
هادی زارع‌پور
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
در روزگاری که بیش از همیشه با بروز تحولات بسیار در عرصه تکنولوژی و فضای مجازی، تشخیص سره از ناسره دشوار شده، تلاش خبرنگاران در نشان دادن مسیر درست، تلاش مضاعفی را می طلبد.
اکنون اهمیت این حرفه، بیش از هر زمان دیگری عیان شده و شما خبرنگاران راستین، نقش پررنگی را در بهبود شرایط و ایجاد سلامت روانی جامعه ایفا می کنید.
اطلاع رسانی و آگاهی بخشی آحاد جامعه در زمره سخت ترین و دشوارترین موضوعاتی است که شما از این آزمونها چه در سرما و چه در گرما سربلند بیرون آمدید اینجا ب این رسالت سنگین که مهمترین بخش آن حرفه و رسالت خبرنگاری است را به شما که خط مقدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به همه جامعه هستید تبریک عرض نموده و از ایزد منان برای تک تک شما آرزوی سلامتی و تندرستی و بهروزی را دارم
موفقیت قرین راهتان سلامت سایه گستر بام زندگیتان باد
دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد
بیانیه شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
هفدهم مرداد روز پاسداشت مجاهدانی‌ست که با سلاح اندیشه و قلم خود مردانه و متعهدانه در خط مقدم جنگ نرم و هجمۀ فرهنگی دشمنان قسم‌خورده اسلام ایستاده‌اند و در پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند. شیرمردان و زنانی که علی‌رغم جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیاهو‌آفرینی‌ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی با آگاهی و بصیرت، دل و جان به رهنمون‌های ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سپرده‌اند و تا آخرین نفس نگهبان آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و شهیدان والامقام انقلاب خواهند ماند. خبرنگاران ایران اسلامی با علم به رسالت عظیم خویش عاشقانه دین خود را در تاریخ سی و نه ساله انقلاب اسلامی ایران ادا کرده‌اند. آنان خود را چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی می‌دانند و همواره بر تعهد و امانت‌داری خویش صحه گذاشته‌اند.
خبرنگاران انقلابی و متعهد استان کهگیلویه و بویراحمد در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی تعاملی مثبت، سازنده و ارزشمند با «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد» داشته و همواره در انعکاس اخبار مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ورزیده‌اند. بی‌تردید برگزاری باشکوه مراسم ملی و انقلابی در استان مرهون همدلی و همکاری صمیمانۀ اصحاب رسانه در امر آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و ترغیب به‌موقع مردم برای حضور در صحنه و همچنین انعکاس شایسته، هوشمندانه و گستردۀ مراسم است.
شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید «محمود صارمی» و دیگر شهدای رسانه، تلاش خستگی‌ناپذیر فعالان عرصۀ خبر را که متعهدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند ارج نهاده و از خبرنگاران استان که با آگاه‌سازی، تنویر و اقناع افکار عمومی و دمیدن روح امید به جامعه و انجام به نحو احسن رسالت‌ سنگین خود در پاسداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی می‌کوشند قدردانی می‌کند.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
روز خبرنگار را به دیده‌بانانِ بی حامی ولی سخت‌کوشِ جامعه تبریک می گویم.
عجیب شغلی است این خبرنگاری؛ با خبرنگار، "همه چیز" را می‌بینیم جز خودِ او. عینِ "چشمِ" آدمی است؛ دیدنی‌ها از او است اما خود دیدنی نیست.
خبرنگاری اساسا صنفی است که میان خصم متولد می‌شود. با قدرت‌داران در می‌افتد اما خود قدرت ندارد. کار‌شان سرار، دردسر آفرین است اما ذره‌ای مصونیت ندارند. برای این قشر مراجع تنبیهی بسیار است اما دریغ از مرجعی حمایتی. آنان در این برهوتِ حقوقِ خبرنگاری، به دنبال حقوق از دست رفته‌ی ملت‌اند.
این روز، تنها روزی در سال است که بهانه‌ی سخن گفتن از خبرنگار دست می‌دهد و زود نیز از کف می‌رود. سال‌ها است که می‌کوشیم با تدوین و یا اصلاح برخی ساختارها، کمی از فشارهای این صنف بکاهیم؛ هرچند هنوز توفیق چندانی نیافته‌ایم.
اکنون به پاس تحمل رنج‌های این قشر مظلوم، به احترام از پای بر می‌خیزم.
محمدعلی وکیلی
 
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان
به نام دادار آگاهی بخش
جان نباشد جز خبر در آزمون هرکه راافزودخبر جانش فزون
جان ما از جان حیوان بیشتر از چه؟زان رو که فزون دارد خبر
خبرنگاری در تعبیر آن مدرن آن به سان قدم نهادن در میدان مین است‌‌بخصوص در جغرافیایی که درآن دستیابی به فضای شفاف و شیشه ای به رویای دست نیافتنی می ماند.در چنین فضایی،خبرنگاری را فقط می توان به عشق تعبیر کرد و گاه البته قماری به بهای از دست دادن نان و جان.
در این عشق،چشمه ای روان پدید می آید که از آن دانستنی و آگاهی می خروشد و ما از آن چشمه که در دست و جان اصحاب خبر است، می نوشیم و به دردها و رنجها و مصاءب جامعه دست می یابیم.
قدردانی هرروزه مردم و مسءولین از قشر ساعی و سخت کوش،کمترین حق آنان است.
بنده نیز به نوبه خود ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات این عزیزان در تمامی عرصه ها ،از خداوند دانا،نصرت و توفیق روزافزون آنان را خواستارم.
جان چه باشد با خبر از خیر وشر شاد با احسان و گریان با ضرر
چون سرو ماهیت جان مخبر است هرکه او آگاهتر،با جان تر است
دکتر غلامعباس سبز
رئیس دانشگاه یاسوج
ن و القلم و مایسطرون
جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون
اقتضای جان چو ای دل آگهی است هر که آگه تر بود جانش قوی است
هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید بزرگوار رسانه محمود صارمی و به پاس زحمات وخدمات ارزنده خبرنگاران تلاشگر ، « روز خبرنگار » نامگذاری شده است؛ این روز فرصتی گرانسنگ است که از زحمات بی دریغ اصحاب قلم و رسانه قدردانی شود .لذا برخود لازم میدانم این روز شکوهمند که روز پاسداشت قلم و اندیشه و صداقت است را به همه خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض نمایم.
نخبگانی که بی شک سرمایه گرانقدر عمر خویش را در مسیر اطلاع رسانی دقیق و صادقانه به جامعه صرف کرده اند و این همت ارزشمند را با هیچ قیمتی معامله نمی کنند .
بر همگان روشن است که رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه و رسیدن به توسعه ای همه جانبه مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است و امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشند.
دکتر محمودرضا رحیمی
 
 عضو  هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
سم الله الرحمن الرحیم
ن والقلم و ما یسطرون
روز خبرنگار روز بزرگداشت آگاهی
دلیری
آزادگی از خود گذشتگی. خطر پذیری آگاهانه و ایستادگی بر همه‌ی ارزشهایی انسانی است.
پر کشیدن محمود صارمی در روز هفده مرداد، این روز را به نماد کسانی تبدیل کرد، که تحت هیچ شرایطی، قلم، حقیقت و آزادی را فدای منافع شخصی، جمعی و جناحی نمی‌کنند. پرواز محمود صارمی به سمت مزارشریف در شرایطی که به تصریح دوستانش چندان مساعد نبود، حس وظیفه‌شناسی و تلاش برای نشر آگاهی و حقیقت را به تمامی مخاطبین و لایه‌های جامعه منتقل می‌کند!
از این رو، هفده مرداد روز بزرگی است که باید با وظیفه‌شناسی و حس مسئولیت تنها و تنها به فکر مخاطبینی بود که با هر کلمه خبرنگاران و اهالی قلم در پی درک خویشتن و جهانند. آن هم در دنیایی که امیال پست و دون در حال گسترشند.
امروز استان ما بیش از هر زمان دیگری به چهره‌هایی نیاز دارد که بار حقیقت و حقیقت گرایی را بر دوش کشیده و با پرهیز از منافع مختلف قومی، جناحی و شخصی با مخاطبین خود مواجه شوند.
این روز را به تمامی خبرنگاران سخت کوش و توانمند استانم تبریک گفته و برای همه ایشان آرزوی موفقیت، سلامتی و حقیقت گرایی می‌کنم.
محمدرضا نیکبخت
 
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد
«ن و القلم و مایسطرون»
جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون
هفدهم مردادماه هر سال، یادآور کوشش خستگی ناپذیر و فداکاری بارز کسانی است که رسالت همیشگی خود را آگاهی بخشی به جامعه تعریف نموده اند؛ آنان که با سلاح قلم و ثبت تصاویر از دغدغه های همنوعان شان، در راه اعتلای روزافزون جامعه و رشد و توسعه همه جانبه گام بر می دارند و در این مسیر دشوار و پر فراز و نشیب، شجاعانه راه می پیمایند.
روز خبرنگار که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی نامگذاری شده است؛ فرصت مغتنمی است تا این روز شکوهمند را به همه ی خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و تلاشگران عرصه ی اطلاع رسانی استان که همیشه یار و یاور ما بوده و هستند صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم. امید وارم که با استعانت از درگاه خداوند متعال و تلاش و همت همه خبرنگاران، و تعامل سازنده ، شاهد آگاهی بخشی هرچه بیشتر و مشارکت حداکثری خرد جمعی در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه باشیم.
دکتر بهمنش
 
فرماندار شهرستان بویراحمد
در عصر حاضر رسانه‌ها مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی را در نوردیده ودنیای جدیدی را پیش روی انسان‌ها ترسیم کرده‌اند. رسانه‌ها بستری برای مبادله افکار و عقاید فراهم کرده و خود معلمی برای آگاه سازی تک تک افراد جامعه نسبت به حقوق و مسئولیت‌هایشان شده‌اند. پس نه به عنوان بخشی از دموکراسی بلکه به عنوان مهم‌ترین بازوی آن، باید افکار عمومی را روی توسعه و پیشرفت جامعه متمرکز کنند.
در دنیایی که رسانه‌ها تار و پود آن را شکل داده‌اند نقش خبرنگاران به عنوان دروازه بانان خبر پر رنگ‌تر و موثر‌تر ازهمه ارکان است. خبرنگاران هم عامل ایجاد وفاق و آرامش و هم مانع آنند. مسئولیت خطیر آگاهی رسانی، شاف سازی امید بخشی به جامعه را بر عهده دارند.
خبرنگاری حرکت روی مرزهای ظریف و شکننده انصاف و بی‌انصافی، حق و ناحق و راست و دروغ است. آرزومندیم در روز خبرنگار که پاسداشت خون، شهادت و فریاد دادخواهی مظلومان عالم در همه جغرافیای این کره خاکی است، اهل قلم همواره سربلند از این گذار سخت، بر مدار انصاف، حق و راستی طی طریق کنند.
سیدمحمدکاظم نظری
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
ن و القلم و مایسطرون
هفدهم مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی که به پاس زحمات وخدمات ارزنده خبرنگاران محترم، روز خبرنگار نامگذاری شده تا فرصتی باشد برای قدردانی از تلاش صادقانه و خالصانه اهل قلم، اندیشه، فرهنگ و کسانی که در راه آگاهی بخشیدن به جامعه مجدانه تلاش می‌کنند.
اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه و جامعه مطبوعات استان، از تلاش مستمر و صادقانه جامعه بزرگ و فهیم مطبوعات و رسانه که با انعکاس اخبار و اطلاع رسانی به جامعه روشنگری می‌بخشند و در هدایت جامعه برای دستیابی به اطلاعات و اخبار نقش اساسی دارند و با ارایه اخبار صحیح جامعه را به توسعه، ثبات و آرامش سوق می‌دهند قدردانی نموده و برای همه خبرنگاران متعهد و کوشای استان و کشور که آگاهی را حق مردم می‌دانند و برای آگاهی بخشیدن به جامعه و هم نوعان خود خستگی ناپذیر و پر تلاش می‌کوشند سلامتی، بهروزی و توفیق روزافزون برای ادامه فعالیت آگاهانه و اندیشمندانه در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواهانم.
بی‌شک رشد، توسعه، ثبات، آرامش و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است و ما در حوزه فرهنگ، پژوهش و آموزش همواره از این ظرفیت درراستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه بهره برده‌ایم امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید.
دکتر آرمین محمودی
 
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرام
بسم الله الرحمن الرحیم
خبرنگاری حرفه ایست که قدمتی به درازای تاریخ دارد.
چه آن عصری که چاپار خانه ها و پیک ها حوادث مرگبار رسالتشان را بجان می خریدند تا مردم اخبار را به سرعت و نو به نو در تمام ولایات دریافت کنند و چه حال که مدرنیته با همه ی امکاناتش به مدد سربازان پیشرو جبهه ی اطلاع رسانی آمده است همواره خبرنگاری حرفه ای است پر خطر و البته خطیر.
اینجانب به عنوان عضوی کوچک از جامعه ی بزرگ فرهنگی کشور ضمن تسلیت و تهنیت شهادت سرباز راه خبر شهید والامقام محمودصارمی ، روز خبرنگار را به همه ی اصحاب رسانه اعم از دیداری و شنیداری و مکتوب و مجازی تبریک گفته و امیدوارم که تعهد و صدق گفتار تخصص اصلی همه ی عزیزان خبرنگار باشد.
سید نبی الله خادمی
سرپرست معاونِت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
«خبرنگاران» گوهرانِ جوینده‌ی راستی و درستی‌اند که منعکس کننده شفافیت در اجتماع و پاس ‌دارانِ جامعه‌ی مدنی و مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی هستند.
نگاهِ تیزبین و روشنِ ایشان در گردشِ قلمشان به بار می‌نشیند تا جامعه و اقشار گوناگونِ آن، میوه‌ی شیرین حق و حقیقت را نوشِ جان کنند.
امروزه با بسیاری آسیب‌های اجتماعی و کاستی‌های مدنی، بیش از هر زمانِ دیگر، جایگاهِ خبرنگارانِ اندیشمند و دل‌سوز روشن می‌شود تا گزارشگرانِ به‌هنگام و راست‌گفتار و تحلیل‌گرانِ شایسته‌ی پیش‌آمدهای اجتماعی باشند.
خبرنگار باید بداند و می‌‏داند که آن کس که آگاه‏‌تر است مسؤول‏‌تر است، مسؤول در قبال ملت و کشور، مسؤول در قبال باور‌ها و اعتقادات مردم، مسؤول در قبال پایداری ملی، مسؤول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‌های بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی، مسؤول در قبال اخلاق جامعه و این مسؤولیت و مسؤولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی‌‏آفریند، بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموار‌تر می‌‏سازد و خبرنگار به جایگاهی می‌‏رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‌‏بیند.
با گرامی‌داشتِ یادِ آنان که همه تلاش و کوششان، بر سرِ این کار نهاده‌اند، روزِ خبرنگار را به همه‌ی عزیزان این عرصه حساس به ویژه خبرنگارانِ حوزه‌ی اجتماعی و سلامت، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم در سایه پرودگارِ بی‌همتا، قلمی استوار و قدمی راسخ داشته تا در کنارِ هم، گشایشگران کارهای مردمِ بزرگِ باشیم.
و به راستی «یقین مشاهده است و همت ساکن نشود مگر به محبت و ارادت ساکن نشود مگر به دوری از منی و منی کسی را بود که گام فراخ نهد»
امین اله بابویی
سرپرست معاونِت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلیویه وبویراحمد
بسم الله الرحمن الرحیم
و ن و القلم و ما یسطرون
هفدهم مرداد ماه که یادمان شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی- ایرنا روز خبرنگارنامگذاری شده است، یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ» آگاهی بخشی» را بر دوش کشیده و خاضعانه و خالصانه و بی‌ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه خویش کرده‌اند.
حضور اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف خبررسانی و انعکاس صحیح و به موقع اخبار و اطلاعات گوناگون نقش بسزایی در ارتقای سطح آگاهی و رشد فرهنگ عمومی جامعه ایفاء خواهد کرد.
آنچه مسلم است در عصر امروزی خبرنگاران و اصحاب رسانه نقشی مهم و تعیین‌کننده‌ای بعنوان رابط بین مسئولین، سازمان‌ها و مردم در اطلاع رسانی صحیح و ایجاد محیط امن خبری، ایفا می‌کنند.
بدون تردید توفیق تلاش و خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص در عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی یکی از مواهب الهی است و نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و دفاع از هویت و فرهنگ این مرز و بوم بی‌نظیر و ستودنی است.
بدینوسیله این مناسبت فرخنده را به خبرنگاران و همه دست‌اندرکاران حوزه اطلاع رسانی بویژه اصحاب رسانه سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض می‌کنم و توفیقات این قشر خدوم و پر تلاش در جهت اطلاع رسانی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و افزایش سطح آگاهی و امید در بین مردم را از خداوند بزرگ مسالت می‌نمایم.
همچنین بر خود لازم می‌دانم از همراهی، توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در عمل به رسالت اهل قلم، به ویژه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی از فعالیت‌های انجام شده همه دستگاهای اجرایی در استان که به نحو مناسب و شایسته به جامعه و بالعکس، انعکاس نظرات و خواسته‌های مردم به مسئولان و انتقادات سازنده قدردانی نموده وسلامتی، توفیق و ادامه فعالیت آگاهانه در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و آرزوی موفقیت برای ریاست محترم جمهور وتمامی دولت مردان دولت تدبیر وامید رااز خداوند متعال خواهانم.
رضا دهبانی‌پور
 
مدیرعامل شرکت گاز استان
بنام خدا
هفدم مرداد سالروز شهادت شهید والامقام "محمود صارمی" به نیکی روز خبرنگار نامیده شد، تا فرصتی باشد برای تجلیل و قدرشناسی از یک سال زحمت و تلاش مجدانه و بدون چشم‌ داشت این قشر شریف.
خبرنگارانی که بی شک، توسعه و پیشرفت کشور مرهون پیگیری های پر زحمت آنهاست.
خبرنگاران آگاهی که همواره با سلاح قلم و با حفظ قداست و شناخت رسالت والای آن، در جهت اعتلای آگاهی بخشی و نیز ارتقا فرهنگ عمومی جامعه می کوشند و به عنوان وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و گوش شنوای مردم، همراه و همگام مسئولین در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، خبرنگار شجاع و متعهد این عرصه، این روز را خدمت تمامی خبرنگاران، اصحاب رسانه، خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه شریف اطلاع‌ رسانی تبریک عرض نموده، برای ایشان سلامتی، بهروزی و دوام توفیقات از خداوند منان خواهانم.
اجرتان محفوظ و تلاش های شما عزیزان توشه ی آخرتتان باد؛ انشاالله
رحمان خادم
مدیرکل ثبت احوال به مناسبت روز خبرنگار
ن والقلم مایسطرون
سوگند به قلم وآنچه می‌نگارد
روز ۱۷ مرداد در تقویم کشورمان، از جایگاه و منزلتی بسیار والا و بالا برخوردار است
روز عزت قلم و اکرام خبر هست روز پاسداشت رنج بیشمار آنانی است که با قدم و قلم و با وجدانی آگاه و طبعی لطیف، با شرافت و ظرافت سعی در واکاوی اخبار و حوادث دارند و آنچه را که واقعیت و اصالت دارد را به رشته‌ی تحریر در می‌آورند، خبرنگاران غواصان خرد و اندیشه‌اند که با ذوقی وافر و شوقی سرشار با تکیه بر هنر و خلاقیت دل به دریای مواج حوادث می‌زنند، و با واقع نگاری، و‌شناختی حاکی از درایت و تدبیر، در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی به جامعه و مردم قلم فرسایی می‌کنند
اینجانب به نوبه‌ی خود این روز بزرگ را به همه‌ی تلاشگران عرصه‌ی خبر و رسانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
پیام تبریک شهردار باشت به مناسبت روز خبرنگار
روز خبرنگار فرصت مغتنمی است تا از تلاشها و زحمات خستگی ناپذیر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و فعالان عرصه قلم در انعکاس مطلوب رویدادها و اخبار جامعه قدردانی نماییم.
روز خبرنگار فرصت مغتنمی است تا از تلاشها و زحمات خستگی ناپذیر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و فعالان عرصه قلم در انعکاس مطلوب رویدادها و اخبار جامعه قدردانی نماییم.
لذا اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر، آنانی که با حماسه آفرینی و ایثار بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند، این روز شکوهمند را که روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم است به همه خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و اهل قلم در عرصه اطلاع رسانی بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان باشت تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
برازنده  افزود بی شک انتقال سریع ، صحیح و  شفاف وقایع و اخبار موجب ارتقاء سطح آگاهی ، دانش و بینش مخاطبان و افراد جامعه خواهد شد و اصحاب قلم بعنوان طلایه داران عرصه اطلاع رسانی وظیفه خطیری در این زمینه برعهده دارند و می تواند زمینه ساز شکوفایی دانش و توسعه پایدار شوند.
 
فرماندار شهرستان بهمئی
بسم الله الرحمن الرحیم. دنیای امروز در همه ی زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، هنری و سیاسی ، سوار بر امواج اخبار و نیازمند اطلاعات به روز و استفاده از ابزار انتقال اغبار مدرن است.
موفق ترین افراد ، موسسات و سیاست مداران آنانی هستند که بیشترین بهره را از وسایل ارتیاطی دارند و با غول های ارتباطی جهان در ارتباط هستند. این موضوع جایگاه خبرنگار و رسانه را در این دنیای مدرن مشخص می کند.
امروز ۱۷ مردادماه را روزخبرنگار نامیدند. من هم این روز را محضر همه خبرنگاران استان و شهرستان تبریک می گویم.
علی اکبر فرهنگی نسب
 
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده
ن و القلم و مایسطرون
جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر جانش فزون
اقتضای جان چو ای دل آگهی است هر که آگه تر بود جانش قوی است
هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به زیبایی و به پاس زحمات وخدمات ارزنده خبرنگاران محترم ، « روز خبرنگار » نامگذاری شده است؛ این روز فرصتی است که از زحمات بی دریغ اصحاب قلم قدردانی شود ، لذا این روز شکوهمند که روز پاسداشت قلم است را به نوبه خود به همه خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
نخبگانی حیثیت وشرف خود را در گرو اطلاع رسانی دقیق به جامعه گذاشته اند و آن را با هیچ قیمتی معامله نمی کنند .
بی شک رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است و ما در حوزه کتاب و کتابخوانی همواره از این ظرفیت درراستای تحقق اهداف عالیه نهاد کتابخانه های عمومی بهره برده ایم ، لذا این روز بزرگ را به خبرنگاران ساعی و پرتلاشی که درحوزه فرهنگ کتابخوانی و جشنواره های کتابخوانی ، به انعکاس اخبار و اطلاعات مولدین جامعه می پردازند تبریک عرض می نمایم.
امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید.
سید زکریا تقوی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما

محبیان
Iran, Islamic Republic of
احسنت به همه
به خصوص موحد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1