تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۲۶۵۱۷۰

بام یاسوج و مصائب آن

۴
۰
کبنا ؛خیابان ارم در یاسوج، به بام این شهر مشهور است اما شرایط نامطلوب خدمات شهری در برخی خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر، این محله را با مشکلاتی مواجه کرده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جاذبه‌های فراوان‌گاه آنقدر که شایسته است خوب دیده نمی‌شود و مورد بی‌توجهی وبی مهری قرار می‌گیرد.
در حالی که سال‌هاست شهر یاسوج نام پایتخت طبیعت ایران را با خود یدک می‌کشد اما آیا زیرساخت‌ها و امکانات نیز متناسب در مناطق مختلف شهر توزیع شده است؟

با ورود به خیابان‌ها و کوچه‌های محله ارم در بالا‌ترین نقطه شهر یاسوج، در‌‌ همان نگاه نخست متوجه وضعیت زباله‌های‌‌ رها شده و آب گندیده انباشت شده در معابر می‌شویم.
یکی از ساکنان این منطقه در ارتباط با وضعیت نامطلوب کوچه‌ها در این محله گفت: خیابان‌های ارم یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر یاسوج محسوب می‌شود اما هنوز دارای شبکه توزیع فاضلاب شهری نیست.
زهره احمدی در همین زمینه به خبرنگار ایرنا می‌گوید: پیش‌تر خانوارهای کمتری در این کوچه ساکن بودند اما روزبه‌روز ساخت و ساز‌ها بیشتر و بر شمار خانوار‌ها نیز افزوده شده ولی زیرساخت‌ها و امکانات شهری همچنان بدون تغییر باقی مانده است.
وی افزود: مشکل جدول گذاری و ساماندهی وضعیت پسماند‌ها و زباله‌ها در این کوچه همچنان حل نشده باقی مانده است.
این وضعیت در حالی است که مجاور این محله به یکی از شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین مناطق تبدیل شده است.
عباس درخشان یکی دیگر از ساکنان خیابان ارم در شمال شهر یاسوج نیز می‌گوید: اگرچه در نقاط مختلف شهر در سال‌های اخیر اقدام‌های مطلوبی صورت گرفته اما به این به معنا نیست که همه مشکلات این شهر برطرف شده است.
این شهروند ساکن خیابان ارم یاسوج همچنین یادآور شد: در برخی مواقع به‌ویژه در فصل گرما و تابستان بوی نامطبوع این محله بیشتر است.
یکی دیگر از شهروندان نیز در این زمینه گفت: کم توجهی به بهداشت محیط در برخی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر یاسوج برای ساکنان مشکل ساز شده است.
معاون عمرانی شهرداری یاسوج گفت که اصلاح و مناسب سازی خیابان‌ها و کوچه‌های ارم هم اینک در اولویت کارهای عمرانی شهرداری قرار گرفته است.
حمید پناهی با بیان اینکه اعتبار لازم برای اصلاح معابر، جدول گذاری و ساماندهی پسماند‌ها و زباله‌ها در خیابان‌های ارم تأمین شده، گفت: بسیاری از معضلات و مشکلات در مناطق مختلف یاسوج مربوط به بافت شهری موجود در این شهر است.
** دوربرگردان‌های غیراصولی دردسر دیگر شهروندان
اهالی و ساکنان خیابان‌های ارم یاسوج با چالش بزرگ دیگری به نام دوربرگردان‌های غیر اصولی و حادثه ساز مواجه هستند و سالانه سبب خسارت‌های بسیاری به شهروندان و باعث بار ترافیکی سنگینی در این خیابان‌ها شده است.
این در حالی است این خیابان‌ها به یکی از مناطق پرتردد و با بار ترافیکی سنگین تبدیل شده که این مهم نیز ضرورت ساماندهی و رفع نقاط حادثه ساز در این خیابان‌ها را دوچندان کرده است.
فرمانده پلیس راهور شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که سالانه و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد تصادفات شهری منجر به فوت در شهر یاسوج در خیابان ارم اتفاق می‌افتد.
سرهنگ اسماعیل خوشوقت اظهار داشت: دوربرگردان ارم با توجه به شکل هندسی غیراصولی آن یکی از نقاط پرحادثه در شهر یاسوج محسوب می‌شود.
وی یادآور شد که مشکلات مربوط به این نقطه حادثه خیز نیز در جلسه شورای ترافیک استان مطرح و تصمیمات و تمهیدات لازم برای رفع آن در دستور کار پلیس راهور استان قرار گرفته است.
وی بیان کرد که کار ساماندهی و اصلاح آن هم اینک آغاز شده و ظرف یک ماه آینده نیز به اتمام می‌رسد.
فرمانده پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی دوربرگردان‌های مناسب و کارآمد در شهر، در زمینه روان سازی ترافیک اهمیت ویژه‌ای داشته و تردد وسایل نقلیه در مرکز استان تسهیل می‌کند و گام مناسبی در جهت کاهش ترافیک و آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی برداشته خواهد شد.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر ۱۳۰ هزار نفر با مشکلات و چالش‌های شهری فراوانی از جمله نبود پارکینگ مناسب، کمبود فضای سبز و مشکلات حاشیه نشینی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.(ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار به جای ساخت ۵۰ سال پارک کاش ا ندکی هم وقت روی بلوار های مهمی مانند بلوار ارم می گداشت .خدا کند در این مدت باقیمانده اولویتش باشد .
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام کاش مصائب چند خیابان این طرف تر هم گوشزد می کردید // ما ارم ۱۴ هستیم متاسفانه یکی از مشکلات اساسی نبود خط تاکسی است که حتی گاهی روزانه بیش از ۳۰ هزار تومان دربست می کنیم
من
Iran, Islamic Republic of
عکس مربوط به مادوان روبروی دانشگاه سما می باشد قابل توجه......
زهرا
Iran, Islamic Republic of
ای عکس مال بلهزار تی دانشگاهه چ ربطی و ارمل داره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1