تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۲۶۵۰۸۳

سهم فراموش شده بانوان شهر دهدشت

۳
۰
کبنا ؛ طیبه‌سادات سعادتی‌نیک
پارک بانوان حلقه مفقوده نشاط اجتماعی و سهم فراموش شده قشر بانوان دهدشت است.
 
بنا بر این باور که هیچ مسؤولیت و رسالتی برای بانوان مهم‌تر از نقش مادری نیست و با توجه به اینکه خانواده مهم‌ترین رکن و اساس جامعه است باید قبول کنیم که بانوان پایه و اساس خانواده‌اند و بر اساس رسالت عظیمی که بر دوش دارند باید به فکر ایجاد شوق و نشاط اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت برای آن‌ها بود.
بر همگان روشن است جامعه‌ای سالم است که مادران سالمی داشته باشد و سلامتی مادران در گرو فعالیت‌های جسمانی و ورزش است.
ایجاد پارک بانوان در واقع پاسخ به نیازی است که به دلیل محدودیت‌های جامعه یا ترجیح شخصی برای بانوان به وجود آمده و به اعتقاد بسیاری از جامعه‌شناسان این مسأله می‌تواند تا حدی به تخلیه هیجانات زنان منجر شود.
مکانی که زنان و دختران بتوانند با استفاده از لباس راحت و مناسب و به دور از نگاه دیگران در آن به تفریح و ورزش بپردازد یک ضرورت و نیاز اساسی است که متأسفانه قشر بانوان دهدشت از این مهم محروم هستند.
نبود فضای سبز و وسایل سرگرمی هر گونه طراوت و شادابی را از زنان گرفته و در مجموع فضای کسالت‌باری را در سطح شهر به وجود آورده و بانوان را خانه‌نشین کرده است.
بی‌توجهی مسؤولان به نیازهای زنان و نقش منفعل امور بانوان فرمانداری که برنامه‌هایش برای ساماندهی بانوان در برگزاری مسابقه طناب کشی به مناسبت‌های مختلف آنهم بین بانوان شاغل در ادارات! خلاصه شده خواست و نیازهای زنان این شهر را به فراموشی سپرده است.
این در حالی است که قشر بانوان این شهر به علت محدودیت‌های موجود در سایر پارک‌ها و فضای سبز مجبورند برای تخلیه هیجانات خود و پرداختن به ورزش سه روز در هفته و ساعات پایانی شب را در ورزشگاه آزادی دهدشت سپری کنند و بسیاری هم با وجود تمایل و علاقه نمی‌توانند شرکت کنند.
نیاز به شادی و هیجان محدوده سن خاصی نیست و شرایطی که قشر زنان بتوانند در کنار یکدیگر از بازی‌های هیجانی و سرگرمی بهره ببرند در این شهر ۷۰ هزار نفری وجود ندارد.
پارک‌ها و فضای سبز مختص بانوان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خدمات رفاهی و تفریحی بوده که علاوه بر جنبه بهداشتی و روانی در توسعه پایدار شهری و بهبود کیفیت زندگی بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مکانی که زنان دهدشت از آن به عنوان یک حسرت نگاه می‌کنند.
شهر دهدشت با وجود دارا بودن پارک‌های محله اما مکانی که زنان و دختران بتوانند فارغ از هیاهو در یک گوشه دنج خلوت کنند و با دوستان هم جنس خود بگویند و بخندند بی‌آنکه نگران قضاوت دیگران باشند در آن وجود ندارد و کسی هم به فکر این قشر مظلوم نیست.
ایجاد پارک بانوان و توجه ویژه به اوقات فراغت زنان نقش مهمی در تأمین سلامت روانی و جسمی زنان دارد امیدواریم مسؤولان نسبت به این خواست و نیاز قشر بانوان توجه و حساسیت به خرچ دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بانو
Iran, Islamic Republic of
واقعا شهر دهدشت به پارک بانوان نیاز دارد من یک خانمم چند وقت پیش برای پیاده روی بیرون از منزل رفتم و روز بعدبرای کاری مجبور شدم بازار بروم یه راننده از توماشین متلک بارم کرد صبح بازاری عصرم بازاری و دیگر پیاده روی از برنامه هایم حذف شده
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
... کرده ... نگران نباش
Romania
حالا ابتدا پارک عمومی درستی احداث کنن تا موقع پارک بانوان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1