تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۶۴۹۹۱

۲ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد

۰
کبنا ؛معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مسعود شفیعی صبح امروز یکشنبه ۱۵مرداد ماه ۹۶ در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای آثار تاریخی فراوانی است، گفت: با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی توانستیم دواثر قلعه دیشموک در شهرستان کهگیلویه و قلعه عزیزی در شهرستان بویراحمد مربوط به دوره قاجاریه را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۹۳ اثر غیرمنقول ثبت شده ملی در کهگیلویه و بویراحمد داریم، اظهار کرد: این آثار شامل تپه‌های تاریخی، حمام‌های تاریخی، محوطه‌های تاریخی و گورستان‌های تاریخی هستند.
شفیعی همچنین به آثار معنوی ثبت شده ملی در استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۱ اثر معنوی ثبت شده ملی نیز در استان وجود دارد.
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین تعداد آثار طبیعی که در فهرست ملی ثبت شده است را دو اثر عنوان کرد و گفت: آثار طبیعی درخت سرو لار در شهرستان باشت و آبشار کمر دوغ در شهرستان کهگیلویه نیز به عنوان دو اثر طبیعی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
 
وی با بیان اینکه برخی از آثار تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد قابلیت ثبت جهانی دارند، ابراز کرد: پیشنهاد ثبت جهانی بافت تاریخی دهدشت را با نظر کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان به سازمان میراث فرهنگی کشور ارائه کردیم که امیدواریم در آینده شاهد ثبت جهانی این شهر تاریخی در استان باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1