تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۲۶۴۹۸۴

ابهام در نتایج و روند برگزاری جشنواره دانش‌آموزی (نوجوان) خوارزمی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛در روند برگزاری جشنواره دانش‌آموزی خوارزمی از سوی برخی از والدین در بخش داوری و اجرای دقیق آئین‌نامه جشنواره ابهاماتی بوجود آمد که مسئولان آموزش و پرورش در این خصوص توضیحاتی داده‌اند.
به گزارش کبنا، هومان ایروانی از معلمان باسابقه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی مدعی شد که تخلفاتی در روند برگزاری جشنواره خوارزمی صورت گرفته است.
ایروانی نوشته است؛ بعد از سال‌ها خدمت در آموزش و پرورش و در آستانه بازنشستگی مفتخرم به اینکه به یکی از شعب بانک‌ها مراجعه کرده تا با درخواست وام با سود ۲۴ درصد و واریز آن به حساب صندوق بازنشستگی، حکم بازنشستگی اینجانب اعمال گردد! سوال اینجاست که پول سنوات بازنشستگی اینجانب و امثال اینجانب کجا هزینه شده است؟ یا اینکه به دنبال این موضوع باشم تا فرزندم در روند جریان آموزشی آسیب نبیند. آیا این درست است که پس از سال‌ها خدمت به محروم‌ترین اقشار جامعه یعنی کودکان معلول و کم توان، خود و فرزندم قربانی بی‌عدالتی آموزشی باشیم؟
او در ادامه متن خود آورده است؛ مدیرکل محترم جناب آقای زارع‌پور، با وجود تمام احترامی که به عنوان یک معلم برای شما قایل هستم باید این نکته را یادآور شوم که مدیریت آموزش و پرورش را به دست کسانی نسپارید که از خود ویدیو کلیپ تهیه کرده و خودشان برای خودشان دست می‌زنند و به مهم‌ترین مساله که آموزش فرزندان این جامعه است اهمیت نمی‌دهند. در برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی که هدف آن آموزش و شکوفایی دانش آموزان نوجوان است، چه اتفاقاتی افتاد و داوران شما چگونه عمل کردند؟ چرا دانش آموزان پژوهشگر و تلاشگر به حاشیه رفته و طعم تلخ بی‌عدالتی را چشیدند؟
دودی است در این خانه که کوریم ز دیدن
چشمی به کف آریم و به این خانه بگرییم
آخر نه چراغیم که خندیم به ایوان
شمعیم که در گوشه کاشانه بگرییم
 

این معلم باسابقه گفته است؛ وقتی که شما به عنوان مدیر دستگاه به معاون خود دستوری صادر می‌نمایید، ایشان آن دستور را چگونه و با چه کیفیتی اجرا می‌کند؟
آیا این درست است که در اداره کل عنوان شود که این دانش آموزان دو دوره به مرحله کشوری رفته و رتبه کسب کرده‌اند و دیگر سهمیه آن‌ها تمام شده است؟ مگر تلاش کردن و افتخار آوردن سهمیه‌ای است؟
ابروانی همچنین مدعی شده است؛ در این بین، موارد زیادی وجود دارد که با بیان آن‌ها حرمت قلم شکسته و عزت آموزش نادیده گرفته می‌شود، لذا اذعان می‌دارد در برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی طی مراحل مدرسه و شهرستان و استان و انتخاب برای مرحله کشوری تخلفاتی و نقض شیوه نامه جشنواره صورت گرفته که خلاصه آن به شرح زیر می‌باشد:
۱- بر اساس شیوه نامه جشنواره در بخش پژوهش داوری در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود و عدم حضور دانش آموز در بخش حضوری به منزله انصراف از ادامه رقابت می‌باشد که در مرحله شهرستان این بند رعایت نگردیده و بر خلاف آن گروه غایب به عنوان گروه اول شهرستان انتخاب و گروه حاضر به عنوان گروه دوم به مرحله استانی راه پیدا کردند.
۲- طبق شیوه نامه انتخاب دو اثر از یک مدرسه به مرحله قطبی و مراحل بعد تخلف محسوب می‌شود که این بند نیز اجرا نشده و هر دو گروه منتخب در شهرستان از یک مدرسه می‌باشند. شایان ذکر است که در مرحله مدرسه هیچ گونه داوری و ارزیابی انجام نگرفته و روند اجرایی و قانونی شیوه نامه طی نشد.
۳- در برگزاری داوری علیرغم تاکید دبیرخانه جشنواره مبنی بر فیلمبرداری از مراحل داوری در تمام مراحل، هیچ گونه فیلمبرداری صورت نگرفته که این مورد باعث بروز تخلف در داوری و نداشتن مستندات در اثبات تخلفات می‌شود.
۴- در برگزاری جشنواره در مرحله استانی داوری منصفانه نبوده که این امر نقض صریح شیوه نامه و تضییع حقوق دانش آموزان دیگر را در بر داشته است.
۵- در مرحله استانی گروه غایب در مرحله شهرستان، با ارایه بسیار ضعیف و عدم تسلط کافی و با راهنمایی‌های محرز و آشکار داوران جهت راهیابی به مرحله کشوری انتخاب شدند.
۶- بر اساس شواهد، اثر پژوهشی گروه منتخب اصالت نداشته و نیز فاقد مستندات لازم و ذکر شده در شیوه نامه بوده که این مورد طبق مفاد شیوه نامه با ارایه مکانیزم‌های داوری مندرج در شیوه نامه و نیز ارایه حضوری دانش آموزان قابل احراز بوده که با اغماض داوران نادیده گرفته شد.
پس از این رخداد‌ها گروه معترض در اعتراض به روند اجرایی بسیار ضعیف و داوری جانبدارانه و عدم وجود امکانات فیلمبرداری جهت استناد به آن نامه‌ای به شماره۷۷۵۷۳/۱۱۰ مورخ ۹۶/۲/۲۵ را به مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان نوشته و از ایشان تقاضای رسیدگی کردند… ایشان نیز به واحد ارزیابی و عملکرد دستور دادند که این واحد رسیدگی نماید تا حقوق دانش آموزان تضییع نگردد.
در این واحد جلسه‌ای برگزار شده که به نتیجه نرسید و دانش آموزان طی نامه دیگری به شماره  ۵ -۷۷۸۴۶/۱ مورخ ۹۶/۲/۳۱ به مدیر کل محترم خواهان داوری مجدد با داوران جدید شده و ایشان با بررسی‌های لازم و محرز شدن تخلفات و نقض شیوه نامه، طی دستوری به معاونت آموزش متوسطه استان، خواستار داوری مجدد با داوران جدید شدند.
این دستور واکنش معاون آموزش متوسطه را در پی داشت و ایشان اظهار داشته که تخلفی صورت نگرفته و داوری برگزار نخواهد شد.
با پیگیری اولیا دانش آموزان قرار بر برگزاری داوری مجدد شد ولی معاون آموزش متوسطه برخلاف شیوه نامه و بدون اطلاع دانش آموزان و بدون حضور سایر مسئولان داوری را غیر حضوری و با داورانی که خود انتخاب کرده برگزار و مجدد‌‌ همان گروه را انتخاب کردند.
پیگیری‌های مستمرحضوری و کتبی از طریق اداره کل استان مثمر ثمر نبوده و طی نامه‌ای که به دفتر معاونت آموزش متوسطه در وزارتخانه، به آقای دکتر محبی (چون نامه فکس شد شماره‌ای از آن در دسترس نیست لذا در دبیرخانه وزارتخانه شماره شده و موجود می‌باشد) ارسال شد دانش آموزان نسبت به این تخلفات و نقض صریح شیوه نامه اعتراض و خواهان داوری مجدد و یا ابطال داوری شدند.
طی مکالمات والدین معترض با دفتر معاونت در وزارتخانه، با بررسی آثار هر دو گروه و تشکیل کمیته و بررسی موارد تخلف، رای به ابطال داوری و عدم راهیابی گروه منتخب استان به مرحله کشوری داده شد و به معاونت آموزش متوسطه استان طی تماس تلفنی اطلاع داده شد.
رأی دفتر معاونت آموزش متوسطه در وزارتخانه، مجدداً واکنش شدید معاون آموزش متوسطه استان را در بر داشته و ایشان طی تماس تلفنی با دکتر محبی، نظر ایشان را تغییر داده و اصرار بر انتخاب‌‌ همان گروه کرده‌اند. سوال اینجاست که در مکالمات بین مدیرکل دفتر معاونت آموزش متوسطه و معاون آموزش متوسطه استان چه گذشت که ایشان نیز نظر خود را عوض کرده و علیرغم آشکار شدن برخی حقایق و ندیدن حق دانش آموزان معترض پس از طی دو ماه و نیم پیگیری مداوم اولیاء و وعده دفتر معاونت آموزش متوسطه مبنی بر احقاق حق دانش آموزان تضییع حقوق شده، باز‌‌ همان روند تکرار و اثرات بدتری بر جای گذاشته شد؟ نکته مهم و قابل ذکر این است که هیچ گونه جواب قانع کننده‌ای چه کتبی و چه شفاهی در اعتراض به روند اجرایی جشنواره و نقض شیوه نامه به دانش آموزان معترض داده نشده است.
یادمان باشد مسوولیت‌های اجرایی به عنوان امانت به ما سپرده شده‌اند و باید تلاش نماییم تا یاد و خاطره مثبت بر جای گذاریم‌‌ همان گونه سهراب سپهری می‌فرماید:
زندگی عرصه یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
 
به گزارش کبنا، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این باره به کبنا، گفت: دستورات لازم برای پیگیری به اعتراضات وارده شد از سوی والدین داده شد.
زارع‌پور با بیان اینکه آثار در دبیرخانه در دو بخش حضوری و غیرحضوری (بررسی تحقیق، مبانی روش تحقیق و ...) مورد داوری قرار می‌گرفتند، اظهار داشت: بعد از اعتراض برخی والدین دستور دادیم که دو باره آثار داوری شود تا نگرانی‌های ایجاد شده مرتفع شود.
ایروانی معلم باسابقه با قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش در پایان گفت: ما منتظر پاسخ شفاف و دقیقی از سوی مسئولان مربوطه در این رابطه هستیم.



 
 


 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به متن بالا نکات زیر قابل توجه است ..اولا تنها شاکی این موضوع فقط آقای ایروانی می باشند دوما تیم دوم داوری خارج از آموزش وپرورش بودند سوما ایشان این موضوع را در کلیه نهاد های نطارتی و... حتی وزارت پیگیری کردنداما نتیجه برخلاف ادعای ایشان بود حالا ازطریق اطلاع رسانی غیر واقعی به دنبال ایجاد فضای مسموم برعلیه آموزش و پرورش هستند
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1