تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۲۶۴۹۲۳

گزارش کامل از « مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری» + حاشیه‌های جالب و عکس‌ها

۶
۰
کبنا ؛ 

مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با حضور مسئولان لشکری و کشوری و همچنین مهمانان خارجی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

به گزارش کبنا، مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ساعت ۱۷ امروز (شنبه) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و همچنین میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

(برای مشاهده متن کامل اخبار روی عناوین کلیک کنید)

مقامات کشورهای خارجی که برای مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به تهران سفر کرده‌اند، با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه با میهمانان ایرانی این مراسم در حال ورود به مجموعه بهارستان هستند.

میهمانان خارجی در تالار آفتاب مجلس مورد استقبال قرار گرفته و سپس برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در جایگاه از پیش تعیین‌شده، هدایت می‌شوند.

*حضور مقامات در مجلس پیش از آغاز مراسم تحلیف/ گعده های نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی

۱۵:۳۰

* فضای اطراف مجموعه بهارستان با اعمال برخی محدودیت های ترافیکی، برای برگزاری مراسم آماده شد است.

محمدجواد ظریف، مهدی چمران، حسین اشتری، عطاالله صالحی، عادل آذر، محمدباقر نوبخت، یونسی، سیدعباس عراقچی، علی قشقاوی، میرسلیم، سرلشکر بافری، رحیم صفوی و علی اصغر احمدی، مجید تخت روانچی، حسین هاشمی ازجمله مقامات حاضر در نشست هستند.

۱۶:۰۰

* درب های بالکن صحن علنی مجلس از ساعت ۱۶ برای اصحاب رسانه و برخی مهمانان مستقر در این بخش باز شد؛ درب های صحن علنی هم کمی پیشتر برای استقرار نمایندگان مجلس و سایر مهمانان داخلی و خارجی باز شده بود.

* برخی نمایندگان مجلس پیش از آغاز مراسم در صحن علنی حضور دارند و در حال گپ و گفت و گو درباره گزینه های پیشنهادی دولت برای کابینه جدید هستند.

۱۶:۱۵

* در مسیرهای مهمانان و اصحاب رسانه تصاویر شهدای ترور در مجلس قرار داده شده است که برخی حاضرین با مشاهده تصاویر شهدا با قرائت فاتحه ای یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می دارند.

با استقبال لاریجانی و برای حضور در مراسم تحلیف
رئیس دفتر مقام معظم رهبری وارد مجلس شد

در ادامه، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس وارد مجلس شورای اسلامی شد.

همچنین عطاءالله صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم تحلیف روحانی در مجلس حضور یافت.

۱۶:۳۰

*آیت‌الله جنتی وارد مجلس شد

در ادامه نیز، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به منظور شرکت در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور وارد مجلس شورای اسلامی شد و مورد استقبال علی لاریجانی قرار گرفت.

همچنین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان آیت الله جنتی را همراهی می کرد.

۱۶:۳۵

*آیت‌الله آملی‌لاریجانی وارد مجلس شد

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

۱۶:۴۵

*«فدریکا موگرینی» وارد مجلس شد

همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد خانه ملت شد.

همچنین عمار حکیم از شخصیت‌های برجسته عراقی نیز برای حضور در مراسم تحلیف با استقبال علی لاریجانی وارد خانه ملت شد.

۱۶:۵۵

*روحانی برای مراسم تحلیف وارد مجلس شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای ادای سوگند و برگزاری مراسم تحلیف، وارد مجلس شورای اسلامی شد.

وی را در لحظه ورود به مجموعه بهارستان، محمد نهاوندیان همراهی می‌کرد.

روحانی در بدو ورود به ساختمان مجلس مورد استقبال علی لاریجانی قرار گرفت.

* مراسم راس ساعت ۱۷ با حضور سران قوا و مهمانان خارجی و داخلی درحالی آغاز شد که ۳۶ نماینده مجلس در آغاز این نشست غائب بودند.

* نمایندگان در بدو ورود وزرا و برخی مقامات دولتی به صحن مجلس ضمن مصافحه با آنها درباره حضورشان در دولت بعدی و همچنین  دیگر گزینه های رییس جمهور برای کابینه دوزادهم از آنها سوالاتی مطرح می کردند.

* حسین فریدون برادر رئیس جمهور درحالی در مراسم تحلیف حضور یافت که به جای استقرار در صندلی مهمانان، بر صندلی نمایندگان نشسته اند. برخی نمایندگان معتقدند این اقدام فریدون طبق آیین نامه داخلی مجلس غیرقانونی است.

فریدون بر صندلی شماره ۳۰۵ مجلس نشست که طبق لوح نمایندگان نماینده ای بر روی آن استقرار ندارد. صندلی مجاور حسین فریدون متعلق به ناصر شریفی نماینده بستک، بندر لنگه و پارسیان است.

۱۷:۰۰

مراسم تحلیف روحانی در مجلس آغاز شد

مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

طبق اعلام هیأت رئیسه مجلس

غیبت ۳۶ نماینده مجلس در آغاز مراسم تحلیف روحانی

نکته قابل توجه، در یکصد و بیست و ششمین جلسه رسمی علنی مجلس شورای اسلامی که به منظور آئین تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد، از میان ۲۹۰ نماینده مجلس، ۲۵۴ نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس ۳۶ نماینده مجلس غایب بودند.

۱۷:۰۵

*لاریجانی: دولت آینده با نگاه واقع‌بینانه به حل چالش‌های اصلی کشور بپردازد

در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این مراسم از جمله رؤسای جمهور کشورهای ارمنستان، عراق، کره شمالی، مولداوی، زیمبابوه، افغانستان و پادشاه لسوتو، رؤسای مجالس کشورها، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات شرکت کننده داخلی و خارجی، با اشاره به اینکه امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از ۱۱۰ سال قبل است، گفت: در طی این مدت ملت ایران با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ اعمال کردند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود اما ملت ایران از پای ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.

۱۷:۲۰

*نظام جمهوری اسلامی علیرغم توطئه‌های دشمنان با حضور مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه می‌دهد

در ادامه نیز، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه طی سخنانی اظهار داشت: از حضور پرشکوه مردم عزیز ایران اسلامی که با شرکت بیش از ۴۰ میلیون نفری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمهوریت نظام را به رخ عالیمان کشیدند و به دشمنان این انقلاب نشان دادند که بعد از گذشت قریب ۴۰ سال قدرتمندانه و با اعتقاد راسخ پای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایستادند تشکر می‌کنم.

۱۷:۳۵

روحانی به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد

سپس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی دقایقی قبل در مراسم تحلیف خود که از ساعتی قبل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، با حضور در کنار آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه سوگند یاد و آن را امضا کرد.

۱۷:۳۶

*روحانی: در صورت نقض برجام توسط کشورهای مقابل با برخورد یکپارچه دولت و ملت ما مواجه خواهند شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز پس یاد کردن سوگند طی سخنانی، اظهار داشت: اکنون قریب به ۴۰ سال از استقرار اسلامیت و جمهوریت می‌گذرد و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و عالی ترین مقام اجرایی کشور با رای مستقیم تک تک شهروندان انتخاب می‌شود؛ مردم آگاه و هوشیار ایران به خلق حماسه اردیبهشت بار دیکر با ما به روشنی سخن گفتند و نظرات خود را صراحت اعلام کردند.

۱۸:۰۷

*مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس پایان یافت

مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور که از ساعت ۱۷ عصر امروز (شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود، با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس پایان یافت.

لاریجانی پیش از پایان ضمن تشکر از همه میهمانان حاضر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، اعلام کرد که جلسه علنی بعدی پارلمان رأس ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۱۷ مردادماه آغاز می‌شود.

پس از پایان این مراسم

میهمانان آیین تحلیف روحانی عکس یادگاری گرفتند

پس از پایان مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، همه میهمانان مراسم با حضور سران قوای سه‌گانه عکس یادگاری گرفتند.

رئیس مجلس پس از سوگند رئیس‌جمهور:

امروز، آغاز راهی جدید برای پویایی در فعالیت‌های اقتصادی کشور است

در خاتمه، علی لاریجانی پس از قرائت سوگند حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و سخنان وی طی اظهاراتی در صحن علنی مجلس با تشکر از حضور نمایندگان مجلس در مراسم تحلیف، گفت: حضور قریب به اتفاق نمایندگان مجلس در مراسم دال بر اهمیت این جلسه و اهتمامی است که نمایندگان برای سوگند و پایبندی رئیس‌جمهور دارند.


 
حاشیه‌های مراسم تحلیف؛ تحلیف دوازدهم بدون حضور رقبای اصلی روحانی
تحلیف حسن روحانی با حضور مهمانان خارجی و داخلی و در غیاب رقبای اصلی انتخاباتی‌اش و روسای سابق جمهور برگزار شد.
تحلیف دوازدهمین رئیس‌جمهور ایران، راس ساعت ۱۷ با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه مارش نظامی آغاز شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس با نواختن زنگ آغازین جلسه علنی گفت که جلسه با حضور ۲۵۴ نماینده رسمی است و بعد از آن امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیأت رئیسه مجلس دستور جلسه ۱۲۶‌ام را قرائت کرد. در ابتدای جلسه کریم منصوری قاری قرآن، آیات ۸۹ تا ۹۱ سوره نحل را قرائت کرد و محمد حسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس ترجمه این آیات را خواند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت قرآن نام تمامی کشورهای حاضر در مراسم تحلیف را برد و با اشاره به سالگرد مشروطه به برگزاری باشکوه انتخابات اشاره کرد و خطاب به رئیس‌جمهور گفت که حل مشکلات کشور به تلاش مجدانه و همکاری قوای سه گانه نیاز دارد که در همین راستا مجلس نیز از اهتمام دولت در رفع موانع تولید و رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت می‌کند.
لاریجانی بعد از پایان صحبت‌هایش از رئیس قوه قضاییه خواست که با حضور در پشت تریبون به ایراد سخنانش بپردازد.
آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان صحبت‌هایش خطاب به روحانی گفت که همه مسئولان نظام حامی او خواهند بود. من نیز به عنوان رئیس قوه قضاییه از هر خدمتی دریغ نمی‌کنم. نظام ما نیازمند تلاش‌های خالصانه مسئولان متعهد کشور و آحاد ملت است.
با پایان صحبت‌های آملی لاریجانی، رئیس مجلس از روحانی خواست که برای ادای سوگند پشت تریبون حاضر شود.
در این هنگام یکی از نمایندگان با فریاد خواستار دادن تذکر شد که به او چنین اجازه‌ای داده نشد.
در ‌‌نهایت روحانی، کنار آملی لاریجانی پشت تریبون مجلس ایستاد و برای پاسداری از اسلام و نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد. بعد از پایان سوگند روحانی و آملی لاریجانی با یکدیگر دست دادند و همه حضار نیز آن‌ها را تشویق کردند.
بعد از ادای سوگند رئیس‌جمهور دوازدهم صحبت‌هایش را با اشاره به سالگرد مشروطه آغاز کرد و گفت که مکلف به استیفای حقوق و مصالح همه مردم است و انجام این تکلیف بدون کمک می‌سر نخواهد شد.
روحانی دولت دوازدهم را دولت معتدل و مصلح در سیاست داخلی و خارجی تعبیر کرد که صلح را بر جنگ ترجیح می‌دهد.
رئیس‌جمهور پایان صحبت‌هایش را به مسائل خارجی اختصاص داد و گفت که ملت ایران هرگونه تهدید و تحریم را مقابله به مثل جواب می‌دهد. موضوعی که تشویق حضار و احسنت آن‌ها را در پی داشت.
روحانی بعد از آن گفت که آنهایی که به دنبال پاره کردن برجام هستند بدانند که با این کار طومار عمر سیاسی خود را پاره خواهند کرد. این صحبت‌های روحانی باز هم احسنت و تشویق بلند حضار را در پی داشت.
بعد از صحبت‌های روحانی با وجودی که بر طبق روال دوره اول او انتظار می‌رفت که کابینه‌اش را در مراسم تحلیف معرفی کند، ‌این اتفاق نیفتاد که لاریجانی از رئیس مجلس خواست که هر چه زود‌تر کابینه‌ای جدید با نفس جدید مجلس معرفی کند تا کار‌ها پیش رود.
مراسم تحلیف ۶۵ دقیقه‌ای در ساعت ۱۸: ۰۵ با نواخت زنگ علی لاریجانی به پایان رسید که طبق گفته رئیس مجلس جلسه بعدی ۱۷ مرداد خواهد بود.
بعد از پایان مراسم در حالی که روحانی به همراه لاریجانی در حال خروج از صحن پارلمان بودند، ‌وزیر خارجه عمان روحانی را بغل کرد و با او خوش و بش کرد.
آن سوی پارلمان نیز موگرینی با ابتکار، مولاوردی و صالحی صحبت می‌کردند. بعد از پایان این صحبت‌ها قشقاوی و موگرینی به سمت تعدادی از نمایندگان رفته و با آن‌ها صحبت کردند. نمایندگان از قشقاوی خواستند که از آن‌ها به همراه موگرینی عکس بگیرد. قشقاوی نیز از دوربین تلفن همراه یکی از نمایندگان عکسی از آن‌ها گرفت.
در حالی که مهمانان خارجی و نمایندگان از صحن پارلمان خارج می‌شدند روسای قوا و برخی دیگر از مهمانان تمبر تحلیف یازدهم را باطل کرده و تمبر یادبود تحلیف دوازدهم را امضا کردند. سپس مهمانان خارجی و داخلی عمدتا روسای هیأت‌های خارجی با روسای قوا عکس یادگاری گرفتند.
به گزارش ایسنا، بیت امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی و یادگار امام نیز از مهمانان این مراسم بودند.
حضور هنرمندان، ‌ورزشکاران و سیاسیون از طیف‌های مختلف از نکات جالب تحلیف دوازدهم بود. به طوری که چهره‌هایی همچون داریوش ارجمند، علی دایی، کریم باقری و علی پروین در مراسم حضور داشتند اما در این مراسم روسای سابق جمهور حاضر نبودند. این اولین مراسم تحلیف بعد از انقلاب اسلامی بود که در غیاب آیت‌الله هاشمی برگزار شد.
از غایبان دیگر این مراسم می‌توان به قالیباف و رئیسی از رقبای اصلی روحانی در انتخابات اشاره کرد.
همچنین در این مراسم روسای مجالس سابق مجلس ازجمله ناطق نوری و حداد عادل حضور داشتند. در شرایطی که تمامی مهمانان در صندلی‌های جلویی صحن پارلمان نشسته بودند حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در انتهای صحن مجلس و بر روی صندلی سمت نمایندگان نشسته بود.
در قسمت بالایی مجلس یعنی در جایگاه خبرنگاران و تماشاچیان نیز سفرای ایران در کشورهای خارجی و برخی از مهمانان خارجی حضور داشتند که جایگاه آن‌ها را از خبرنگاران داخلی جدا کرده بودند.
در بیرون مجلس نیز تدابیر امنیتی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم تحلیف اندیشیده شده بود به طوری که اجازه تردد اتومبیل در خیابان‌های منتهی به مجلس داده نمی‌شد.
تحلیف حسن روحانی در دومین دوره دولت خود در حالی به اتمام رسید که روسای قوای قضاییه و مقننه هر دو وعده کمک به دولت دوازدهم را دادند و رئیس‌جمهور نیز از هر کمکی استقبال کرد و دولت خود را دولت معتدل و مصلح خواند.

اظهارات روسای قوا در نشست خبری پس از مراسم تحلیف



نشست روسای قوا
روسای قوای مجریه، قضاییه و مقننه پس از مراسم تحلیف در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی شرکت کرده و به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های‌شان پرداختند.


 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری پس از مراسم تحلیف از مردم و مقام معظم رهبری تشکر کرد.
وی افزود: از آغاز از ملت بزرگ و غیور ایران به خاطر حضورشان و خلق حماسه بزرگ انتخابات ۲۹ اردیبهشت تشکر می‌کنم. از مقام معظم رهبری به خاطر مراسم تنفیذ و حمایت‌شان از دولت یازدهم سپاسگزارم. ایشان با تنفیذشان راه را برای فعالیت دولت دوازدهم هموار کردند.
رییس‌جمهور در گزارش به ملت، گفت: در طول چهار سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایم در سال ۱۳۹۲ رسیدیم. موفقیت‌های خوبی در عرصه سیاست خارجی، خارج کردن کشور از قطع‌نامه‌ها و تحریم‌های کشور دست یافتیم. امروز تحریم شورای امنیت‌ نداریم گرچه تحریم‌هایی وجود دارد اما باید با آن مقابله کنیم. زمینه برای رشد اقتصادی برای مردم آماده‌تر شده است. شاهد ثبات اقتصادی، بیمه همگانی و کاهش مخارج درمانی بیماران هستیم.
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532815.jpg
روحانی خاطرنشان کرد: خودکفایی‌هایی در زمینه‌های کشاورزی و نفت و گاز به دست آوردیم. امروز در گازوییل، بنزین و گندم وارد کننده نیستیم و در سایر محصولات کشاورزی و در زمینه حمل و نقل نسبت به قبل شرایط بهتری داریم و امیدوارم در دولت آینده وعده‌هایم به مردم را به ویژه در زمینه معیشت و رشد اقتصادی عملی کنیم. امیدوارم مشکلات تولید و اشتغال جوانان را حل کنیم و شاهد پایان یافتن فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها باشیم و سند حقوق شهروندی را اجرایی کنیم تا مردم حقوق‌هایی که در قانون اساسی و سایر قوانین دارند را بهتر بشناسند.
رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد: بین گروه‌های سیاسی و اقوام روابط خوبی حاکم باشد و مردم با نشاط‌تر به آینده امیدوارتر باشند. تلاش دولت دوازدهم در کنار کشورهای منطقه برای ثبات بیشتر در منطقه انجام خواهد شد.
وی گفت: متاسفاه شاهد ضربه‌های کاری از تروریست‌ها بوده‌ایم و امیدوارم شاهد ثبات بیشتر طی چهار سال آینده باشیم. امیدوارم بتوانیم روابط‌مان را با همه کشورها و دولت‌ها در سراسر جهان بر مبنای منافع مشترک توسعه دهیم.
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532814.jpg
حضور کشورهای مختلف در مراسم تحلیف احترام به ملت ایران بود
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عزم دولت و رئیس‌جمهور برای توسعه و آبادانی کشور جدی است، گفت:‌ حضور کشورهای مختلف و نمایندگان آن‌ها در مراسم تحلیف نشانه احترام آن‌ها به ملت ایران و به نظام مردم سالاری دینی است.
علی لاریجانی نیز در  این نشست خبری اظهار داشت: جلسه رسمی مجلس برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار شد، حضور بسیار چشم گیر کشورهای مختلف جهان در سطوح بالا در این جلسه بسیار معنادار بود. از آمریکای لاتین، آسیا، منطقه، کشورهای اسلامی و همه قدرت های مهم در این اجلاس شرکت کردند.
رئیس قوه مقننه افزود: اولین پیام، احترام به ملت ایران است که با رای بسیار بالای خود انتخابات ریاست جمهوری را رقم زدند و دنیا با این حضور نشان داد که به ملت ایران احترام گذاشته است.
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532813.jpg
وی خاطرنشان کرد: پیام دوم احترام به نظام مردم سالاری دینی است که پشتوانه ای برای نظام ما خواهد بود که ملل مختلف نمایندگان خود را برای این جلسه رسمی اعزام کردند.
لاریجانی همچنین بیان کرد: این حضور پشتوانه خوبی برای دولت آتی است که علاقمندی کشورها برای همکاری با دولت آتی را با این کار خود نشان دادند.
رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: فرصت خوبی برای کشور و دولت فراهم شده که از ظرفیت ملت برای توسعه و آبادانی استفاده کنند، عزم دولت و رئیس‌جمهور هم در این زمینه جدی است و تمرکز دارند.
رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را برای توسعه و آبادانی کشور، تولید بهتر و رفع بیکاری دارد و همه گونه همکاری با دولت جدید خواهد کرد تا چهار سال آینده چهار سال شکوفایی برای آبادانی کشور باشد.
رئیس جمهور دولت جدید را هر چه زودتر معرفی کند
آملی لاریجانی نیز در این نشست خبری که پس از مراسم تحلیف  رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: امروز بعد از انجام مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور، فضای سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی شده. امیدواریم یک فضای جدیدی برای همت مضاعف، حل مشکلات معیشتی مردم و برطرف کردن مشکل بیکاری، اشتغال و مسائل اقتصادی باشد.
وی افزود: امیدواریم دو قوه دیگر کمال همکاری را با دولت داشته باشند. رئیس‌جمهور، دولت جدید را هرچه زودتر معرفی کند تا زودتر مستقر شوند و کار خود را آغاز کنند. در کنار تمام مسائل مهمترین مسئله معیشت مردم و موضوع بیکاری است که امیدواریم با تلاش مضاعف و کمک همه مردم تمام استعدادها و توانایی‌های کشور به کار گرفته شود و با اتکا به این سرمایه ها مشکلات رفع شود.
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532808.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532812.jpg
رئیس قوه‌ قضائیه با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی موضوع بسیار مهمی است، گفت: همانطور که در سوگند رئیس‌جمهور مطرح شد، مسئله ترویج اخلاق و مسائل دینی جزء مسئولیت‌های کل حاکمیت و دولت است. امیدواریم دولت جدید بیش از پیش به مسائل فرهنگی و ترویج آن اهتمام ورزد. قوه‌قضائیه هم در این مسئله به اندازه سهم خود همکاری می‌کند. ما در مسئله حل مشکلات اقتصادی که موضوع بسیار مهمی است همکاری لازم را خواهیم داشت. باید همت‌ها مضاعف شود که حق تعالی در حل مشکلات کمک خواهد کرد.
 
ادامه حاشیه‌ها
* در این مراسم که به طور زنده از شبکه خبر سیما در حال پخش است، علاوه بر سران سه قوه و مسئولان ارشد نظام از قوای سه گانه و نیروهای مسلح، بیش از ۱۰۵ هیات خارجی حضور دارند؛ ۱۹ رئیس مجلس، ۸ رئیس جمهور، ۸ معاون رئیس جمهور و نخست وزیر، ۳۴ فرستاده ویژه، ۱۴ رئیس گروه دوستی و ۳ رئیس کمیسیون مجالس از جمله میهمانان این برنامه هستند.
* حجت الاسلام روحانی در این دیدار، مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مقابل قرآن کریم برای عمل به وظایف خود سوگند یاد می کند.
* حجت الاسلام حسن روحانی با همراهی محمد نهاوندیان رئیس دفتر کنونی رئیس جمهور و با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد مجلس شد.
* مهمانان خارجی مراسم تحلیف شامل سران و مقامات کشورهای مختلف در صحن پارلمان مستقر شدند و هیات های همراه آنان نیز در جایگاه تماشاگران حضور پیدا کردند.
* علاوه بر مهمانان خارجی، گروه مارش نظامی ارتش برای نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در جایگاه تماشاگران مستقر هستند.
* نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صندلی های سبز خود مستقر شدند و صندلی های دیگری نیز در کنار صندلی های نمایندگان برای قرار گرفتن میهمانان تعبیه شده بود.
* فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق برای حضور در مراسم تحلیف وارد صحن علنی مجلس شده اند.
* آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، علی اکبر ناطق نوری، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز وارد صحن مجلس شدند.
* آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب نیز در صحن علنی حضور یافتند.
* از جمله نکات جالب توجه در این مراسم، عدم دعوت از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق است.
* حسین فریدون، مشاور و دستیار ارشد رئیس جمهور که اخیرا به دلیل اتهامات مالی بازداشت و با وثیقه آزاد شده است نیز، از دیگر دعوت شدگان به این مراسم است که در صحن مجلس حضور یافت؛ نکته جالب در این باره، حضور وی نه در جایگاه میهمانان که در ردیف آخر و در کنار نمایندگان است.
* همه وزرای دولت یازدهم در ردیف دوم سمت چپ سالن ساکن شده اند و فقط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ردیف اول سمت راست مجلس در کنار عمار حکیم رئیس تحالف شیعی عراق نشسته است.
* آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز وارد صحن علنی مجلس شده اند.
* مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۷ با به صدا درآوردن زنگ آغاز جلسه توسط رئیس مجلس و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. در جلسه علنی امروز ۲۵۴ نماینده حضور داشته و ۳۶ نماینده غایب بودند.
* عفت مرعشی، فاطمه هاشمی و محسن هاشمی از خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور دارند.
* پس از تلاوت قرآن کریم توسط حاج کریم منصوری و اعلام آغاز جلسه، علی لاریجانی در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع)، با نام بردن از یکایک میهمانان خارجی حاضر در این مراسم و نیز مقامات و میهمانان داخلی، حضور آنها را خیرمقدم گفت.
* رئیس مجلس شورای اسلامی دراین سخنان یادآور شد که «دوازده انتخابات ریاست جمهوری، ده انتخابات نمایندگان مجلس، پنج انتخابات مجلس خبرگان رهبری و پنج انتخابات شوراهای شهر و روستا نشانگر عمق نظام مردمسالاری در کشور ماست».
* پس از سخنرانی رئیس مجلس، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برای سخنرانی در جایگاه ناطقان حاضر شد؛ رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: «برخود لازم می دانم از حضور پرشکوه مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشاندند، تشکر کنم؛ امروز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی علی رغم توطئه های دشمنان به حیات مقتدرانه خود ادامه می دهد».
* پس از پایان سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دوره دوازدهم با حضور در جایگاه ناطقان و در کنار رئیس قوه قضائیه، با قرائت متن سوگندنامه اصل ۱۲۱ قانون اساسی در برابر قرآن کریم سوگند یاد کرد و پس از آن، سوگندنامه را امضا کرد.
* همزمان با ادای سوگند رئیس جمهور و قرار گرفتن رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور در پشت تریبون مجلس برای قرائت سوگندنامه، سیدعلی ادیانی راد نماینده مردم قائمشهر با صدای بلند گفت: «من تذکر دارم و می خواهم تذکر بدهم» اما هیئت رئیسه مجلس اجازه بیان تذکر را به وی نداد.
* حجت الاسلام حسن روحانی پس از ادای سوگند، سخنان خود را آغاز کرد.
* روحانی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: «منتخب ملت باید بداند از میان چه خواسته هایی برآمده و نسبت به وعده های خود وفادار باشد؛ امروز به عنوان رئیس جمهور مکلف به استیفای حقوق و مسائل همه مردم هستم».
* وی بر این نکته نیز تاکید و تصریح کرد که «دولت دوازدهم می خواهد دولتی معتدل باشد» و همچنین با اشاره به بدعهدی های آمریکا در برجام اظهارداشت: « آغازگر نقض برجام نخواهد بود ولی در مقابل بدعهدی‌های آمریکا نیز ساکت نخواهد نشست. جهان بداند هرگونه نقض تعهدات در برجام با واکنش یکپارچه ملت و دولت ایران مواجه خواهد شد؛ باید بپذیریم نیازمند درک مشترک و توافق عملی بر سر مصالح ملی و فرصت های ملی هستیم و رو آوردن به تفاهم ملی و همکاری ملی ضرورتی تاریخی است».
نمایندگان مجلس نیز یکصدا با فریاد «احسنت» اظهارات رئیس‌جمهور را تائید کرده و حضار جلسه تحلیف نیز وی را تشویق کردند.
* روحانی در ادامه گفت: «آنانی که بدعهدی می‌کنند، طومار سیاسی عمر خود را پاره خواهند کرد»؛ حضار جلسه این اظهارات رئیس جمهور را هم تشویق و تائید کردند.
* پس از اتمام سخنان رئیس جمهور، لاریجانی رئیس مجلس ضمن تشکر از روحانی، از نمایندگان هم بدلیل حضور با نصاب بالا در این مراسم تشکر کرد و آن را نشانه ای برای اهمیت سوگند رئیس جمهور قلمداد کرد.
* رئیس مجلس در ساعت ۱۸:۰۵ دقیقه ضمن اعلام ختم جلسه، از رئیس جمهور خواست تا سریع تر وزرای خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.
* حسن روحانی در مراسم تحلیف خود در سال ۹۲ فهرست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ارائه داد اما امروز با وجود همه پیش بینی ها و رایزنی ها فهرست وزرا به مجلس تحویل داده نشد.
* لاریجانی همچنین اعلام کرد که نشست بعدی مجلس، ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۷ مردادماه تشکیل خواهد شد.
* پس از پایان جلسه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، مشاور رئیس جمهور امین زاده و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی سراغ موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رفته و با او خوش و بش کردند.
* به این ترتیب، مراسم تنفیذ رئیس جمهور که پیش بینی می شد طولانی تر باشد، در طی یک ساعت به پایان رسید؛ از امروز روحانی دو هفته فرصت دارد تا وزرای خود را به خانه ملت معرفی کند.
* دومین تحلیف روحانی غایبان مهمی داشت؛ علاوه بر سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، رقبای انتخاباتی روحانی هم برای مراسم تحلیف دعوت شده بودند، اما حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جلسه تحلیف حضور نداشتند و به این ترتیب، از رقبای روحانی در انتخابات اردیبهشت ماه، فقط سیدمصطفی میرسلیم حضور داشت.
* پس از مراسم تحلیف، روسای سه قوه در نشست خبری مشترک حضور یافتند و سپس تمبر مراسم یادبود تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را امضا کردند.
* مراسم تحلیف رئیس جمهور همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت برگزار شد تا بار دیگر نماد مردمسالاری دینی در ایران باشد.
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532816.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532817.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532818.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532819.jpghttp://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532806.jpg
 
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532823.jpghttp://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532805.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532811.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532809.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532810.jpg

http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532807.jpg

http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532822.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532821.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532820.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532824.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532825.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532826.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532827.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532796.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532798.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532829.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532828.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532803.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532802.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532777.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532790.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532789.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532794.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532786.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532793.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532749.jpg?ts=1501937376970
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532746.jpg?ts=1501937376970
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532783.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532754.jpg?ts=1501937376970
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532785.jpg
http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532752.jpg?ts=1501937376970

http://cdn.isna.ir/d/2017/08/05/4/57532779.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
فقط دست و پا شکوندن نمایندگان برای گرفتن عکس سلفی با خانوم موگرینی من را به وحشت انداخت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بابا نماینده ها همه کار براید فقط بفک مردم نیستند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان هنری به غیر از این ندارند
غربت نشین
Iran, Islamic Republic of
خادمان ملت هویتشان رابرملاکردن ببینیدماکیاروفرستادیم مجلس،موندم اگه آنجلیناجولی اومده بودکلامجلس منحل میشد
دخترلر
Iran, Islamic Republic of
نماینده یه شیرازروکجای دلم بزارم بااون غش وضعفش خداااا
جواب یک دوست
.. وکیل ما هستند اگرما تو شهرستان میایم دور ور اینها به خاطر بدبختی وبی چارگی وبیکاریه اینها چرا دور این . می گیرن.واقعا مای.. تو کشور خودش در روز ساعتها پیاده روی می کنه کسی نزدیکش نمیشه اون وقت به قول خودشون وکلای ما م..
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1