تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۲۶۴۳۵۹

افشاگری خادمی در باره بانک‌های خصوصی؛ پول از مردم کهگیلویه و بویراحمد، سرمایه‌گذاری دیگران در تهران

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های خصوصی به معضل بزرگی برای این استان تبدیل شده‌اند.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی در گردهمایی روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور که ظهر امروز به میزبانی اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی دارد و به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند این استان را پیشنهاد می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از روز اول که به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شدم گفتم که دولت جاده صاف‌کن بخش خصوصی است و وظیفه‌ای ما تسهلیگری برای فعالیت بخش خصوصی است.
وی سرمایه‌گذاری را راه حل مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری علاوه بر برقرای توازن نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا می‌کند که در پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.
مقام ارشد کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته کهگیلویه و بویراحمد دارای بالا‌ترین نرخ بیکاری بود و استان رتبه ۳۰ و ۳۱ به لحاظ پایین بودن اشتغال را داشت اما در حال حاضر نرخ بیکاری در استان به ۱۲ درصد رسیده و جایگاه استان از آخر کشور به رتبه‌های میانی ارتقا پیدا کرده است.
خادمی بیکاری را معضل اساسی استان دانست و عنوان کرد: توسعه بخش خصوصی موجب کاهش بیکاری، بهبود درآمد و کاهش نابرابری‌ها می‌شود.
وی به نگاه اتاق ایران به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: کمک‌های اتاق بازرگانی به کاهش نابرابری‌ها و بهبود وضعیت کنونی کمک می‌کند که امیدواریم اتاق بازرگانی استان رشد و بخش خصوصی کشور هم جایگاه خود را پیدا کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به سیاست شکسته خورده پولی، مالی و بانکی اشاره کرد و با ناکارآمد خواندن این سیاست افزود: این سیاسیت دیگر بلااثر شده است.
خادمی تصریح کرد: در راستای این سیاست بانک‌های خصوصی زیادی درست کردیم که این بانک‌های خصوصی خود به معضل بزرگی برای کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شدند چرا که پول‌های مردم را در این بانک‌ها جمع می‌‌کردند و به جای کمک به استان برای اجرای اصل ۴۴ این پول‌ها در تهران سرمایه‌گذاری می‌شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجربیات گذشته را نباید دوباره تکرار کنیم، افزود: استانداری و بانک‌ها باید ساعت‌ها در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بمانند و بین کارخانجات و بانک‌ها و دستگاه‌ها چانه‌زنی کنند.
وی با بیان اینکه روشهای تهدیدی و گزارش‌دهی روش‌های خوبی نیستند، گفت: در این روش‌ها به درآمدزائی، برگشت سرمایه و تعدیل در جامعه توجه نکردیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از وظایف دولت را تنظیم مکانیزیم‌ها دانست و گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان در بسته اشتغال و رونق تولید تعریف شده و بانک‌ها موظف هستند این اعتبار را اختصاص دهند اما از فردا دعوا‌ها شروع می‌شود و بانک‌ها می‌گویند مصارف و منابع ما به هم نمی‌خورد.
وی با بیان اینکه نیازمند جذب ۱۵۰۰ میلیارد تومان هستیم، افزود: پیشنهاد می‌کنم یکی دو سال کار‌ها را تعطیل کنیم و برای کارهای اساسی در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مملی
Iran, Islamic Republic of
افشاگری برای ما مردم سودی نداره فقط باعث میشه ما بازم بیشتر از همه چی دلزده بشیم...شما که درد میدونی دستت هم میرسه درمان بگو جناب
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1