تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۲۶۴۳۰۰

گزارش کامل گردهمایی روسای اتاق‌های بازرگانی در یاسوج؛ از «زارعی»، «کیانی»، «خادمی»، «حاج خسرو باقری» تا «سارا و سامان»

۴
۰
کبنا ؛گردهمایی روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز (۱۱ مردادماه) با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، رئیس اتاق بازرگانی کشور، مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از اهالی صنعت گردهمایی روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در یاسوج مرکز استان برگزار شد.
 
عدم ضمانت‌های اجرایی مصوبات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی
در این گردهمایی جبار کیانی‌ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این گردهمایی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت، یک درصد مساحت، ۱۰ درصد آب، ۲۵ درصد جنگل‌های زاگرس، ۲۰ درصد نفت و گاز و بیش از یک هزار و ۲۰۰ گونه گیاهان دارویی را در خود جای داده اما با وجود همه این ظرفیت‌ها، هنوز هم به لحاظ توسعه فاصله معناداری به دلیل محرومیت‌های تاریخی با دیگر استان‌ها دارد.

وی با اشاره به تاسیس اتاق بازرگانی یاسوج در سال ۸۶، افزود: امروز اتاق بازرگانی مدافع منافع بخش خصوصی بوده و در توانمندسازی تشکل‌ها و اعزام هیئت‌ها، اعزام هیئت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه بین المللی نقش بسزایی ایفا می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: تعامل بین بخش خصوصی و دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد فصل مشترک خوبی را ایجاد کرده به طوریکه اکثر جلسات مسئولان دولتی که به استان سفر می‌کنند در اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.
کیانی عنوان کرد: پیگیری برای راه اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سازمان سرمایه گذاری از مهم ترین اقدامات اتاق بازرگانی یاسوج بوده که این پنجره هم اکنون در استان تشکیل شده است.
وی به مشکلات بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و بیان کرد: بالا بودن نسبت تسهیلات اعطایی به منابع در بانک‌های استان که منجر به عدم تامین منابع لازم جهت پرداخت به واحدهای تولیدی و تجاری استان می‌شود از مهم ترین مشکلات این حوزه است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار کرد: عدم تطابق مصوبات بانک مرکزی با مصوبات اعلام شده از سوی بانک‌های کشور به بانک‌های استان تاثیر بسزایی در حوزه کسب و کار داشته است.
کیانی گفت: بالا بودن نرخ تسهیلات بخش‌های تولیدی سبب افزایش قیمت تمام شده در استان‌های کمتر توسعه یافته‌ای مثل کهگیلویه و بویراحمد شده و سبب می‌شود محصولات ما توانایی رقابت در بازار بین المللی را نداشته باشند.
وی بیان کرد: نبود مکانیزم‌های لازم و عدم ضمانت اجرایی مصوبات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت توسط مجموعه دولت و قوه قضائیه سبب می‌شود برخی مصوبات شورا اجرا نشود.
در اقتصاد نباید جزیره‌ای عمل کرد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به پروژه‌های مهم حوزه حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد از جمله راه آهن اقلید-یاسوج، تطویل باند فرودگاه یاسوج و پروژه احداث آزادراه، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری در استان سهل‌الوصول می‌شود.
زارعی اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار قابلیت‌های طبیعی و اقتصادی بالقوه‌ای که دارد از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز در وضعیت منحصر به فردی قرار دارد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد کریدور شمال به جنوب و طریق الرضا بوده و فاصله نزدیکی تا بنادر دارد، اظهار کرد: این موقعیت جغرافیایی در شاخص‌هایی مانند انباشت کالاهای گوناگون وضعیت خوبی را ایجاد کرده است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این استان در کنار ظرفیت های طبیعی و جغرافیایی، از ظرفیت نیروی انسانی خوب و قوی برخوردار است، امروز فرهنگ کار در استان ما به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده، در گذشته نه چندان دور بیکاری یک ژست و ارزش بود اما امروز کار کردن و تلاش یک ارزش محسوب می‌شود.
زارعی به نقش اتاق بازرگانی در رونق کسب و کار اشاره داشت و ابراز کرد: امیدواریم ساختار اتاق بازرگانی مستقل شده و بتواند به عنوان مکمل بخش دولتی در عرصه اقتصادی تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه رونق اقتصاد کشور نیازمند هم افزایی همه بخش‌ها است، گفت: توزیع عادلانه فرصت‌های اقتصادی و اشتغال زا سبب می‌شود که بتوانیم فقر و محرومیت‌ها را از بین برده و در زندگی و معیشت مردم تعادل ایجاد شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه حمل و نقل پروژه‌های مهمی از جمله راه آهن اقلید-یاسوج، تطویل باند فرودگاه یاسوج، پروژه‌های چهارخطه کردن راه‌های اصلی و پروژه احداث آزادراه را دارد که در آینده‌ای نزدیک سبب سهل الوصول کردن سرمایه گذاری در استان می‌شود.
زارعی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ترانزیت انرژی است، گفت: انرژی که در پارس جنوبی تولید می‌شود از این استان به عنوان کریدور شمال به جنوب عبور می‌کند که برای استفاده از این ظرفیت در پایین دست و بالادست حوزه گاز اهداف خوبی در استان در دستورکار بوده که اجرای پروژه‌های پتروشیمی از مهم‌ترین این اهداف است.
وی گفت: در مسئله اقتصاد نباید جزیزه‌ای عمل کرد و ضرورت دارد که سند ملی در راستای تقویت اقتصاد کشور تدوین شود.
 
 "بیکاری" همچنان معضل اساسی کهگیلویه و بویراحمد است/ عدم توجه به سود دهی / شرکت ۱۳ هزار نفر در کنکور تجربی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در این استان به یک معضل جدی تبدیل شده‌اند، گفت: این بانک‌ها پول را از مناطق کمتر توسعه یافته‌ مانند کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری کرده و در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در گردهمایی رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با بیان اینکه انرژی، آب و جنگل سه عامل مهم در سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد انرژی کشور، ۱۲ تا ۱۴ درصد آب تولیدی و ۲۶ درصد جنگل‌های زاگرس را داشته و به طور قطع در صورت کم شدن بی‌مهری‌ها، جایگاه ویژه‌ای در آینده توسعه کشور دارد.
وی با بیان اینکه با وجود کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد، این مشکل همچنان معضل اساسی استان است، افزود: بخش خصوصی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دفاع می‌‌کند و این امر به کاهش نابرابری و بهبود وضعیت استان‌های کمتر توسعه یافته کمک می‌کند و امیدواریم با توانمندشدن بخش خصوصی، نابرابری‌های عمودی و افقی در استان‌های کمتر توسعه یافته رفع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه سیاست‌های مالی و بانکی کشور خود را در جامعه ما ناکارآمد نشان داده و به نوعی این سیاست‌ها بلااثر شده است، گفت: برای کمک به حل مشکلات اقتصادی، تعداد زیادی بانک خصوصی ایجاد کردیم که حالا خود به معضلی جدی تبدیل شده و در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی استان با بانک‌های خصوصی است.
خادمی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی ما واقعی نیستند، عنوان کرد: این بانک‌ها پول را از مناطق کمتر توسعه یافته‌ای مانند استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری کرده و در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند.
وی بیان کرد: اینکه سیاست‌های پولی ما نتیجه خوبی نمی‌دهد دو علت می‌تواند داشته باشد، یکی اینکه گاهی سیاست‌های خوب را بد اجرا می‌کنیم و دوم اینکه در اجرای سیاست‌ها به اقتضائات محلی توجه نکرده و می‌خواهیم یک سری سیاست‌های جهان شمول را اعمال کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات ما این است که یک تجربه تکراری را مجددا تکرار می‌کنیم و استانداری باید مرتبا بین بانک و تولیدکننده چانه‌زنی کند، چرا باید بانک خود تسهیلات را تحویل ندهد که نیازی به این روش‌ها و تهدیدهای ما نباشد، این اقدامات روش‌های پایداری نبوده و تاکنون جواب نداده است.
خادمی ابراز کرد: ما به درآمدزایی و برگشت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف توجه نکرده‌ایم که از طریق مکانیسم‌های مالیاتی نرخ برگشت‌ها را به هم نزدیک کنیم.
وی با بیان اینکه ما به میزان و تفاوت سوددهی بین بخش‌ها توجهی نکرده‌ایم، گفت: در کنکور امسال کهگیلویه و بویراحمد ۸۶۳ نفر در رشته ریاضی فیزیک و ۱۳ هزار نفر در رشته تجربی شرکت کردند، چرا باید یک جوان با مدرک دکترای ریاضی یک میلیون درآمد و یک پزشک عمومی ۱۲ میلیون درآمد داشته باشد تا نتیجه آن استقبال گسترده دانش‌آموزان از رشته تجربی و عدم تمایل آنها به رشته ریاضی باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال بانک‌ها موظف به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان در بسته اشتغال و رونق تولید شده‌اند که از این میزان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و حالا باید باز هم منتظر بهانه‌های بانک‌ها باشیم و دعواها شروع شود.
خادمی با بیان اینکه اینها همه نتیجه سیاست‌های تکراری اقتصادی است، گفت: اگر یک یا دو سال برخی فعالیت‌ها را تعطیل کرده و برای انجام یک کار پایدار برنامه‌ریزی کنیم این مشکلات حل می‌شود.
‌گروه‌های ذی‌نفوذی‌ به تولید ‌صدمه زده‌اند
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ‌گروه‌های ذی‌نفوذی‌ به تولید ‌صدمه زده‌اند، گفت: بسیاری از مسئولان ‌به دنبال خرید محبوبیت ‌هستند.
غلامحسین شافعی اظهار داشت: بسیاری از مسائل و مشکلات ما ریشه تاریخی و برخی ریشه فرهنگی دارد، برخی اقدامات قابل حل نیست ممکن است آرامش ایجاد کند اما دوباره سر جای خود بر می‌گردد.
وی افزود: توسعه نامتوازن در کشور ریشه عمیق و طولانی دارد و هر جایی که گروه‌های ذی نفوذ در کشور وجود داشته باشد این اتفاق رخ می‌دهد. هر جایی که کشمکش‌های سیاسی و نبود همگرایی سیاسی وجود داشته باشد، این اتفاق بسیار عمیق‌تر است که در یک مورد هم‌اکنون گرفتار آن هستیم و آن مسئله همگرایی سیاسی است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: متاسفانه هم‌اکنون در بخش تولید و صنعت در نقاط مختلف کشور گروه‌های ذی‌نفوذ اقداماتی انجام داده‌اند که به کشور صدمه‌زده است یعنی صنایعی را در مکان‌هایی مستقر کرده‌اند که بعد از مدتی محیط زیست آن مناطق را نابود کرده است.
شافعی اظهار کرد: کسانی که این رویه را دنبال می‌کنند همه جا دنبال این هستند که حرفی زده و یا کاری بکنند که رضایت توده مردم جلب شود بدون توجه به اینکه این کار و یا حرف در بلندمدت به نفع مردم خواهد بود یا نه.
وی ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از مسئولان ما به دنبال خرید محبوبیت در کشور هستند که این رویه باید تغییر کند، رضایت مردم باید تبدیل به مصلحت مردم شود که من به عنوان یک مسئول متعهد باید مصلحت مردم را انجام دهم ولو اینکه نارضایتی ایجاد کند و این روش می‌تواند در بلندمدت تغییرات اساسی ایجاد کند.
رئیس اتاق ایران با بیان اینکه گروه‌های ذی نفوذ در حاکمیت ما سبب شده بدون توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای مناطق مختلف کشور برنامه‌ریزی اقتصادی انجام شود، گفت: همواره ملاحظات سیاسی جایگزین دیدن توانمندی‌ها و امکانات محلی شده است.
شافعی افزود: اتاق بازرگانی مدعی است که به این قضیه توجه ویژه دارد تا بتواند موضوع توسعه منطقه‌ای را در اقتصاد کشور ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه باید با واقع‌بینی بیشتر به سمت توسعه متوازن پیش برویم، عنوان کرد: لازمه انجام این کار این است که اگر با استفاده از امکانات محلی به دنبال توسعه متوازن کشور هستیم باید این دیوار پرقطر قدرت مرکزی شکسته شده و اختیارات در سطح کشور توزیع شود.
رئیس اتاق ایران گفت: وقتی یک مدیرکل بخواهد کاری ساده انجام دهد فعال اقتصادی را یک ماه معطل می‌کند که باید از مرکز استعلام بگیرم و یا برای چاپ یک برند باید از وزارت ارشاد تائیدیه گرفته شود که اینها همه به علت همین دیوار پرقطر قدرت مرکزی است.
شافعی با بیان اینکه استانداران والیان کشور هستند، اظهار کرد: از یک سو می‌‌گویند استاندار شخص اول دولت در یک استان است و از سوی دیگر می‌بینیم که به این شکل نیست. نگاه ما به استانداران اشتباه و هزینه‌ای بوده و با چنین نگاهی توسعه اتفاق نمی‌افتد.
وی عنوان کرد: دولت باید سطح اختیارات مدیر ارشد استان‌ها را بالا برده، قدرت اقتصادی را برای او باز کرده و نگاه درآمدی داشته باشد و در این صورت است که اتفاقات خوبی در استان‌ها می‌افتد.
رئیس اتاق ایران گفت: نمی‌شود برای همه تنوع‌های اقلیمی، قومیتی، آب و هوایی و طبیعی یک نسخه بنویسند و ابلاغ کنند، بلکه در برنامه‌ریزی توسعه‌ای در کشور باید باید برنامه‌های محلی تدوین شده و با برنامه‌های ملی پیوند داده شود.
شافعی با تأکید بر اینکه باید در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای، نظرات مناطق مختلف کشور اعمال شود، افزود: در حال حاضر این نظر مورد توجه قرار گرفته و اتاق‌های بازرگانی در این موضوع رسالت بزرگی را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: پول‌ها و منابعی که در حال توزیع در کشور است، نمی‌تواند در بازارهای ما توسعه پایدار ایجاد کند، تا زمانی که سرمنشأ گل‌آلود بودن آب را موردتوجه قرار ندهیم به نتیجه قابل قبول درازمدت پایدار در مسائل اقتصادی نمی‌رسیم.
 
کهگیلویه و بویراحمد در بخش بازرگانی ضعیف است

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قابلیت صادرات دارد.
جعفر گوهرگانی با اشاره به مشکلات بخش تولید این استان، اظهار داشت: بدهکاری‌های قدیمی و رسوب‌کرده تولیدکنندگان از مهم‌ترین مشکلات و تنش‌هایی است که در حوزه تولید استان وجود دارد.
وی افزود: با وجود این تنش‌ها، تدابیر دولت در رونق و رفع موانع تولید امید را به تولید برگرداند و تا حد زیادی به سمت خودکفایی در محصولات کشاورزی نیز پیش رفتیم و در سال زراعی ۹۵-۹۶ توانستیم در برخی از محصولات از جمله شکر به مرز خودکفایی در کشور برسیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیولیه و بویراحمد به ظرفیت این استان در تولید گل شاخه بریده اشاره داشت و بیان کرد: بیش از ۱۶٫۵ میلیون شاخه تولید ما در این بخش است، اما با وجود تولید محصول باکیفیت، دست تولیدکنندگان گل شاخه بریده استان از بازارهای داخلی و خارجی کوتاه است.
گوهرگانی ابراز کرد: تجار و صادرکنندگانی که در بحث بازرگانی و صادرات تجربه دارند، کمک کنند تا محصولاتی که روی دست تولیدکنندگان ما مانده است، صادر شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید محصولاتی که خرید تضمینی می‌شوند ۸۵۰ هزار تن است، گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد این تولیدات موردنیاز استان بوده و ۷۰ درصد باقیمانده باید به بازارهای داخلی و یا خارجی صادر شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما در بخش بازرگانی و ادامه روند خرید بسیار ضعیف هستیم، گفت: سرمایه‌گذاری که بتواند محصولات ما را خرید، بسته‌بندی و صادر کند، در استان وجود ندارد.
 
 
پیشنهاد جالب مدیرکل گردشگری به اتاق بازرگانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان سبب تحول اقتصادی منطقه می‌شود، گفت: اتاق بازرگانی با توجه به توانی که دارد برای ایجاد این منطقه رایزنی کند.
محمود باقری در این گردهمایی با بیان اینکه برای ایجاد شغل در صنعت باید ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شود، اظهار داشت: در گردشگری با یک سوم این مبلغ و در صنایع دستی با یک دهم این مبلغ می‌توان شغل ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از سه محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سند آمایش سرزمین مورد توجه قرار گرفته است، به ویژگی‌های صنعت گردشگری این استان اشاره داشت و تصریح کرد: وجود ظرفیت‌های طبیعی با قابلیت گردشگری، ۴۸ قله بالای ۴ هزار متر با قابلیت کوهنوردی، پیست اسکی کاکان با قابلیت گردشگری زمستانی، توانمندی این استان در گسترش گردشگری روستایی و عشایری و توانایی بالا در توسعه اکوتوریسم از مهم‌ترین این ویژگی‌هاست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و رشته‌های مرتبط با صنایع دستی، گردشگری و موزه‌داری در این استان، افزود: چهارفصل بودن و تنوع گسترده گیاهی از دیگر ویژگی‌های صنعت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
باقری بیان کرد: علاوه بر هتل‌ها و مهمان‌پذیرهایی که در سطح استان وجود دارد، بخشی از تخت‌های موردنیاز صنعت گردشگری استان از طریق بوم‌گردی‌ها، کمپینگ‌های اسکان و خانه مسافرها تأمین می‌شود که در این بخش نیز چهار کمپینگ اسکان و ۵۰ اردوگاه گردشگری و رفاهی و تفریحی در سطح این استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سفر هیئت دولت هشت میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۷ پروژه به حوزه گردشگری استان تخصیص داده شد، به افزایش ورود گردشگران خارجی به استان در سال‌های اخیر اشاره داشت و تصریح کرد: تعداد گردشگران خارجی از ۲۷۲ نفر در سال ۹۲ به حدود یک هزار و ۹۳۲ نفر در سال ۹۵ افزایش یافت و تعداد گردشگران داخلی نیز از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در سال ۹۵ افزایش یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات حوزه گردشگری استان اشاره داشت و گفت: کمبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، ناشناخته بودن بسیاری از جاذبه‌های استان علی‌رغم تهیه مستندات و کتابچه‌های فراوان، کمبود مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی و حضور انبوه گردشگران در چند جاذبه شاخص از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است.
باقری همچنین با اشاره به مشکلات حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: نبود بازارچه‌های صنایع دستی و مهم‌تر از همه نبود تاجرانی که بتوانند صنایع دستی این استان را صادر کنند از مهم‌ترین مشکلات حوزه صنایع دستی است.
وی خواستار بررسی مجدد قوانین صدور ویزا و رفع موانع قانونی برای ورود گردشگران و همچنین حذف و تخفیف ویژه گمرکی برای واردات تأسیسات هتل‌ها و اماکن گردشگری شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان سبب تحول اقتصادی در منطقه می‌شود، گفت: اتاق بازرگانی با توجه به توان و قدرت رایزنی که دارد می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری دهد.
درآمد سرانه استان کهگیلویه و بویراحمد پایین‌تر از نرم کشوری است
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه درآمد سرانه استان کهگیلویه و بویراحمد پایین‌تر از نرم کشوری است، گفت: باید سالیانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این استان صورت بگیرد تا میزان درآمد سرانه آن به نرم کشوری برسد.
حسین سلاحورزی با اشاره به نابرابری منطقه‌ای در ایران، اظهار داشت: ۱۲ استان کشور کمتر از ۲۳ درصد از جی.دی.پی سهم دارند که نشاندهنده عدم توازن منطقه‌ای است.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود سهم یک درصدی از جمعیت و سرزمین، بدون احتساب نفت و گاز کمتر از ۰٫۵ درصد از جی.دی.پی سهم دارد که سهم پایینی است.
قائم مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور با بیان این سؤال که نابرابری منطقه‌ای چه زمانی قرار است در ایران حل شود؟، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولت وجود دارد اما چرا باید این استان سهم کمی از نرم عادلانه داشته و درآمد سرانه آن از نرم کشوری پایین‌تر باشد.
سلاحورزی با بیان اینکه برطرف شدن مشکل بیکاری مستلزم انجام سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: با احتساب همه منابعی که استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، باید سالیانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد تا میزان درآمد سرانه این استان به نرم کشوری برسد.
وی ابراز کرد: برای استان‌هایی که از نابرابری رنج می‌برند باید با یک طرح در مجلس بستری فراهم شود که سرمایه‌گذاری سهل‌الوصول در این استان‌ها امکان‌پذیر باشد.
 
به گزارش کبنا، در این گردهمایی از جبا کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، جهانبانی مدیر مالی اتاق و تعدادی از تولیدکنندگان، خسرو باقری پدر صنعت کهگیلویه و بویراحمد، سامان پاکباز (ورزشکار) و سارا ادریا(ورزشکار) با حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد.
 

خسرو باقری پدر صنعت کهگیلویه و بویراحمد
 


سارا ادریا ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد (نائب قهرمان کارآته ترکیه)

سامان پاکباز ورزشکار (قهرمان مسابقات دوومیدانی لندن)
 

 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

123
Iran, Islamic Republic of
یک نکته را دقت کردین:

چه کسانی این همه سال در راس صنعت استان بوده اند یا چه کسانی تسهیلات کلان را دریافت کرده اند؟ نتیجه چه بوده است؟ ایا غیر از اینکه رتبه آخر توسعه را داشته ایم؟
این همه سال در رتبه اخر بودن چرا بررسی نمیشه؟ چرا یه عده مجال به دیگران نمی دهند؟
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱٫ "اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد.............، ۱۰ درصد آب، ۲۵ درصد جنگل‌های زاگرس، ....... را در خود جای داده ...."
دیگری فرموده : " استان کهگیلویه و بویراحمد ........ ۱۲ تا ۱۴ درصد آب تولیدی و ۲۶ درصد جنگل‌های زاگرس را داشته"
حال ببینید در یک نشست دو مدیر دو آمار متفاوت از استان می دهند!!!!!
۲٫ تا رماینکه مفهوم واقعی توسعه برای مدیران ناشناخته باشد، توسعه واقعی در کار نخواهد بود. همانطوریکه فرموده اند بسیاری از کارخانجات و صنایع در کشور در محل هائی ایجاد شده اند که خسارت ناشی از آسیب زدن به محیط زیست و اکوسیستم بسیار بالاتر از تولید و ارزش اقتصادی آن ها است. و اگر روزی یک بررسی علمی بر اساس استانداردهای جهانی صورت گیرد بسیار از صنایع می بایست یا تعطیل شوند و یا جابجا شوند.
با چه زبانی باید گفت در هر کشوری با هر نظامی و هر موقعیتی مهمترین وظیفه در وحله اول حفظ محیط زیست است. با در نظر گرفتن این اولویت، راه واقعی توسعه باز خواهد شد.
بزرگترین مشکل استان، خطر نابودی محیط زیست مانند جنگل ها، بیشه زارها، زیست بوم های کوهستانی، زیست بوم های منطقه خشک و نیمه خشک است و نیز آلودگی آب ها، بهره برداری زورمندانه و بدون ضابطه از آب های جاری و زیر زمینی، واگذاری اراضی کم بازده برای گسترش کشاورزی کم بازده که نتیجه آن خشک شدن اراضی حاصلخیز و لم یزرع شدن آن ها است. خطر انقراض گونه گیاهی و جانوری ارزشمند استان و..................
شهروند
Iran, Islamic Republic of
.. و کل فامیلهای وابسته کلی تسهیلات یارانه ای و با سود کم به همت نماینده شهرستان گرفتن و هنوز تو پرداخت دست.. موندن و شش ماهه که تو هیچ یک از کارخونه هاش هیچ حق دستمزدی پرداخت نشده بعد میگن ......
Iran, Islamic Republic of
میگم ۱۴ درصد آب کشور را داریم ولی کوی مخابرات و آزادگان و کوی علوم پزشکی در شهر یاسوج شبانه روز یک ساعت آب دارند.پس ضعف مدیریت
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1