تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۲۶۴۱۹۸

تصاویری از کاروان «زیر سایه خورشید» در کهگیلویه و بویراحمد / جشن میلاد امام رضا (ع) با حضور خادمان آن حضرت در یاسوج

۰
کبنا ؛
امروز همزمان با دهه کرامت خدام حرم مطهر امام رضا(ع)، حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید میهمان مردم ولایتمدار و متدین شهر دهدشت شدند.


کاروان‌های زیر سایه خورشید متشکل از خدام حرم مطهر، همه ساله در ایام دهه کرامت به استان‌ها و کشورهای مختلف سفر می‌کنند که هدف از برگزاری این جشن‌ها، ایجاد شور و شعور معنوی همراه با افزایش معرفت به مکتب اهل بیت (ع) به خصوص امام رضا (ع) است.

کاروان‌ زیر سایه خورشید در دهدشت 00

صبح امروز همزمان با دهه کرامت خدام حرم مطهر امام رضا(ع)، حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید میهمان مردم ولایتمدار و متدین شهر دهدشت شدند.

مردم و مسئولان شهر دهدشت که از ساعت‌ها پیش در انتظار حضور خادمان رضوی بودند پس از ورود آنها ضمن پخش شیرینی، شربت و مدیحه‌سرایی از آنان استقبال و با استقبالی پرشور عشق و ارادت خود را به ساحت علی بن موسی الرضا به نمایش گذاشتند.



خادمان رضوی با حضور در مسجد جامع شهر دهدشت و مداحی از مردم تقدیر کردند و ضمن توزیع هدیه تبرک شده بین مردم، پرچم متبرک شده بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را برای تبرک در مسجد قرار دادند و عاشقان رضوی برآن بوسه زدند.

پرچم بارگاه آن حضرت نشانه ای از حضرت امام رضا(ع) در بین مردم است اما عاشقان امام رئوف باید وجود و قلب خود را به آن حضرت متصل کنند.



کاروان زیرسایه خورشید امروز با ادای احترام به رشادت‌های شهدای استان در گلزار شهدای دهدشت حضور یافتند و عطر معنوی پرچم بارگاه ثامن الائمه(ع) در فضا پیچید.



استقبال گسترده عشاق بارگاه ملکوتی ضامن آهو (ع) از پرچم متبرک آستان قدس رضوی با اشتیاق مضاعفی انجام و سفیران آستان امام هشتم(ع) با استقبال گرم مردم همراه شدند.

حاملان پرچم منور آستان نورانی امام رضا(ع) همراه با مردم در گلزار شهدای شهرستان حضور یافتند و پس از غباروبی از مزار مطهر شهدای معزز به مدیحه سرایی و ذکر در وصف این رشادت ها پرداختند.



سفیران ارجمند رضوی با حضور در زندان شهر دهدشت با زندانیان دیدار و آنجا را با عطر یاس معطر کردند در این دیار مسئول کاروان از مسئولان زندان درخواست کرد که به مناسبت دهه کرامت و به احترام پرچم منور آستان رضوی در سالروز میلاد ضامن آهو امام رضا(ع) تخفیفاتی برای زندانیان در نظر بگیرند که مسئولان زندان نیز قول دادند پس از انجام مراحل قانونی اینکار را انجام دهند.



به گزارش تسنیم، عصر امروز حاملان پرچم شفابخش علی بن موسی الرضا(ع) با سرکشی از خانواده شهدا و حضور در بیمارستان شهر دهدشت آنجا را به شمیم بارگاه رضوی معطر و دلها را روانه مرقد آن ضریح مطهر می‌کنند.








 
برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) با حضور خدام و حاملان پرچم رضوی در یاسوج
سرپرست دفتر نمایندگی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) جمعه شب با حضور خدام و حاملان پرچم رضوی در پارک ساحلی یاسوج برگزار می‌شود.
ستار هدایت‌خواه ظهار کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» امسال نیز مانند سه سال گذشته به مناسبت حضور در برنامه‌های دهه کرامت وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده‌ است.
سرپرست دفتر نمایندگی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این کاروان به تمامی استان‌های کشور در این ایام اعزام شده‌اند، گفت: علاوه بر استان‌های کشور، کاروان «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت به بیش از ۳۵ کشور دنیا اعزام می‌شوند.
وی به حضور این کاروان مقدس در استان اشاره کرد و گفت: خدام و حاملان پرچم رضوی از روز هشتم مرداد ماه وارد این استان شدند.
این مسوول با بیان اینکه این کاروان تاکنون در پاتاوه، مارگون، یاسوج، بهمئی و لنده حضور یافته‌اند، گفت: کاروان «زیر سایه خورشید» پس از حضور در دهدشت، چرام و گچساران مجددا به یاسوج، مرکز استان برمی‌گردند.
هدایت‌خواه، گفت: خدام رضوی در شهرهای مختلف استان برنامه‌های مختلفی مانند دیدار با زندانیان، بیماران، امام جمعه و حضور در جشن‌های رضوی را دارند.
دبیر ستاد جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با عنوان اینکه یاسوج در روز جمعه افتخار میزبانی مجدد کاروان «زیر سایه خورشید» را دارد، گفت: برنامه‌های متنوعی در این روز با حضور این بزرگواران اجرا می‌شود.
وی دیدار با نماینده ولی فقیه، افتتاح مرکز فرهنگی خانواده، دیدار و حضور در جشن بانوان، دیدار با خادم‌ یاران رضوی، حضور در نماز جمعه و حضور در جشن دخترانه را از مهم‌ترین برنامه‌های روز ۱۳ مرداد خدام رضوی در یاسوج عنوان کرد.
هدایت‌خواه برگزاری جشن بزرگ رضوی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) را از برنامه‌های شاخص و ویژه این ایام عنوان کرد و بیان داشت: این جشن جمعه شب، ۱۳ مرداد با حضور خدام و حاملان پرچم رضوی در پارک ساحلی یاسوج برگزار می‌شود.
وی ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این جشن بزرگ، گفت: حضور و دیدار با خدام رضوی امکان برقراری ارتباط و زیارت از راه دور امام رضا (ع) را برای مردم فراهم کرده و آرامشی برای دل‌های آنها خواهد بود.
تصاویری از کاروان زیر سایه خورشید


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1