تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۶۴۱۹۲

گردهمایی روسای اتاق‎های بازرگانی سراسر کشور در یاسوج / از ترس کشاورز بویراحمدی تا پیشنهاد مدیرکل گردشگری

۱
۰
کبنا ؛ 
گردهمایی روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد، هئیت رئیسه اتاق بازرگانی کشور و استان روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در یاسوج برگزار شد.
بنا بر این گزارش در این همایش، بعد از صحبت‌های جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و خیرمقدم، مسئولان کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مطرح کردند.
غلام‌محمد زارعی در این گردهمایی گفت: در مسئله اقتصاد نباید جزیزه‌ای عمل کرد و ضرورت دارد که سند ملی در راستای تقویت اقتصاد کشور تدوین شود.
بهره برداری از طرح‌های پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۴۰۰
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از به بهره برداری رسیدن طرح‌های پتروشیمی این استان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.
داریوش دیودیده  گفت: ۶۴۳ واحد تولیدی و صنعتی در این استان در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه این تعداد واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه حدود ۶۰۰میلیارد تومان اجرا شده‌اند افزود: ۳۸۰طرح صنعتی در این استان در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: ۱۱۸طرح بالای ۶۰ درصد در استان در حال اجرا است که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.
این مسئول به فعالیت ۱۵ کارخانه آب معدنی در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی این واحدا‌ها از چشمه‌ها و روان آبهای استان تغذیه می‌شوند.
دیودیده حجم سرمایه گذاری در طرح‌های استان را ۲۵هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها ۱۶هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌سازد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از این میزان سرمایه گذاری ۱۵هزار میلیارد تومان آن متعلق به پروژه‌های پتروشیمی استان است، گفت: پروژه‌های پتروشیمی استان تا سال ۱۴۰۰به بهره برداری خواهند رسید.
این مسئول با بیان اینکه تمامی واحدهای تولیدی در این استان در اختیار بخش خصوصی است گفت: بخش خصوصی در این استان با وجود تمامی مشکلات موجود با تمام توان در حال تولید و فعالیت هستند.
وی در پایان از رئیس اتاق بازرگانی ایران خواست که به دلیل عدم توان مالی واحدهای تولیدی این استان زمینه حضور بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد را در نمایشگاههای بین المللی فراهم کند.
به گزارش کبنا، در این گردهمایی یکی از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بیمه و کمبود آب دو مشکل اساسی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد است که انتظار می‌رود در این خصوص نیز تصمیم‌های گرفته شود.
این کشاورز پیشنهاد داد به جای مسدود کردن چاه‌های آب، آب‌های سطحی را مهار و قانون تجارت مجازی آب را اجرا کنید.
وی در ادامه گفت: از سیاسی شدن اتاق می‌ترسم و به عنوان تولید کننده از اینکه خانه‌ام ناامن شود، می‌ترسم. خواهش من به عنوان یک تولیده کننده این است که از سیاسی شدن اتاق بازرگانی کشور جلوگیری شود.
محمود باقری مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این گردهمایی گفت: به نام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، من بعد کلمه گردشگری را هم اضافه کنید. این حرف باقری با تشویق حضار همراه شد.

 
سوج
نام شما

آدرس ايميل شما

فردین
Iran, Islamic Republic of
برنامه هاشون چه بوده قراره چیکار کنن کاش یه دری باز بشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1