تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۲۶۴۱۸۱

پیاده‌رو یا پارکینگ ادارات!؟

۳
۰
کبنا ؛«پیاده‌رو» محل عبور و مرور عابرین پیاده است که در شهر یاسوج تغییر کاربری داده شده و ماشین‌ها در آن پیاده روی می‌کنند! عابرین محترمی که قصد عبور و مرور دارند، پیاده‌رو را ترک نموده و با احتیاط در خیابان طی طریق کنند!
مدت هاست تردد در پیاده‌روهای شهر یاسوج برای بسیاری از شهروندان، مشکل آفرین شده و باعث شده که بسیاری از شهروندان از ابتدایی‌ترین حقوق خود که سهولت در رفت و آمد است، برخوردار نباشند و رعایت نکردن ضوابط لازم در این مورد نیز باعث شده کارکرد اصلی پیاده رو‌ها تبدیل به پارکینگ ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی شود.
پارک خودرو در پیاده رو‌ها که محل تردد مردم و عموم است همواره مردم یاسوج را با مشکل مواجه می‌کند که البته این مساله از سوی ادارات دولتی که باید الگویی برای سایر باشند بعید به نظر می‌رسد.
یکی از شهروندان یاسوجی ضمن گلایه از پارک خودرو در پیاده رو گفت: پارک خودرو در پیاده روهای سطح شهر یاسوج به امری عادی تبدیل شده است.

وی افزود: توقف خودرو در پیاده رو‌ها، مقابل پل و ورودی درب منازل و حتی برخی مراکز دولتی امری است که در یاسوج انگار برای شهروندان عادی شده است.
شهروندی دیگر  می‌گوید: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی باید به این تخلف آشکار توجه داشته باشند و آن‌ها در سطح شهر یاسوج نسبت به این عمل غیرقانونی بی‌تفاوت نباشند.
وی بیان می‌کند: برخی کسبه و بازاریان و حتی کارکنان بانک‌ها و دوایر دولتی، بخشی از فضای پیاده رو را به پارک خودروهای شخصی خود اختصاص می‌دهند که این کار از لحاظ قانونی مشکل دارد و باید متولیان امر در این زمینه چاره‌ای اساسی بیندیشند.
یک شهروند یاسوجی که در خیابان در حال عبور است گفت: یکی از علل تردد عابران پیاده از خیابان‌ها، اشغال فضای پیاده رو توسط خودروهای پارک شده‌ای است که عبور عابران از پیاده رو را در بسیاری از مناطق این شهر غیر ممکن کرده است البته این کار چهره شهر را زشت نیز می‌کند.
وی بیان می‌کند: بیشتر پیاده روهای ادارات در یاسوج به محل پارک خودرو‌ها تبدیل شده است که اکثرا هم کارمندان ادارات و سازمان‌ها هستند و این ادارات باید برای پارکینگ کارمندان خود چاره اندیشی کنند.
سرهنگ اسماعیل خوشوقت، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه استفاده برخی ادارات و سازمانهای مرکز استان از خیابان‌ها و پیاده رو‌ها برای پارک کردن خودروهای خود معضل بزرگی است که در استان بخصوص شهر یاسوج با آن روبرو هستیم.
وی بیان کرد: بعضی از ادارات از پیاده رو‌ها استفاده می‌کنند که با آن‌ها برخورد می‌کنیم اما در هر صورت انتظار می‌رود که مسئولان بیشتر از مردم مطیع قانون باشند و ادارات نیز باید برای خودروهای کارکنان خود اقدام به احداث پارکینگ کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برخی از مشکلات ترافیکی موجود در سطح شهر به توقف خودروهای اداری در پیاده رو‌ها بر می‌گردد که نیاز است مسئولان مربوطه در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.

محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج نیز در این زمینه گفت: استفاده از پیاده رو به عنوان پارکینگ چه برای افراد حقیقی و چه اشخاص دولتی خلاف قانون است.
وی بیان کرد: استفاده از پیاده رو به عنوان پارکینگ سد معبر می‌شود و مصداق ماده ۵۵قانون شهرداری هاست و قطعا افراد متخلف باید از طریق پلیس اعمال قانون شوند.
شهردار یاسوج اضافه کرد: با مشارکت بخش خصوصی ۷۰هزار مترمربع پارکینگ در مرکز شهر یاسوج در حال احداث داریم که امیدواریم با بهره برداری از این فضا‌ها مشکلات پارکینگ شهر حل شود.
سید محمدکاظم نظری، فرماندار بویراحمد نیز در این زمینه گفت: متاسفانه شهر یاسوج در زمینه واگذاری پیاده رو‌ها به کیوسک داران و دستفروشان زیاده روی شده است.
وی بیان کرد: طی چند روز اخیر که شاید در اواخر دوره کاری شهردار باشد، تعداد زیادی کیوزک جدیدی که ایجاد شده است و یا از قبل راه اندازی شده و اکنون به جای دیگر منتقل شده‌اند، لازم است در این زمینه تذکری داده شود اما به هر حال هرگونه تغییری در این زمینه باید با مجوز شورای ترافیک باشد تا برای مردم ایجاد مزاحمت نکند.

فرماندار بویراحمد در زمینه استفاده از پیاده رو برای پارک خودرو‌ها خاطرنشان کرد: پیاده رو‌ها حق عبور و مرور مردم هستند و نباید در چنین مواردی استفاده شوند.

نظری تصریح کرد: حتی گاهی مواقع مغازه داران از پیاده رو‌ها برای امورات شخصی مغازه خود استفاده می‌کنند که این کار خلاف قانون است و شهرداری موظف است با چنین مواردی برخورد و پیاده رو‌ها را آزاد کند.
وی ادامه داد: ادارات دولتی باید بیشتر قانون را کنند و موظف هستند برای خود پارکینگ تعریف کنند نه اینکه از پیاده رو‌ها برای پارکینگ وسایط نقیله خود استفاده کنند.
فرماندار بویراحمد اضافه کرد: ادارات و دستگاه‌ها باید اگر جایی چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند آن را اصلاح کنند و با توجه به اعتباراتی که در اختیار دارند برای خودروهای خد پارکینگ تعریف کنند.
گزارش از عیسی فتحی-ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
در یاسیچ البته، ای مسله هیچ اشکالی ندارد. به عابرین پیاده بگویید این مشکل شماست که پیاده هستید.
محمد رضا
Romania
چرا ادارات استان بخصوص یاسوج نباید پارکینگ داشته باشند؟
فردین
Iran, Islamic Republic of
والا این عکسا که خوبه بیاین تو بلوار عدل ببینیدجه خبره هفته گذشته از بلوار میومدم پایین ماشین بهم خورد چون پیاده رو شده سواره رو.خدا خیرنبینی مسوولی که از اینا میگذری
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1