تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۲۶۴۱۰۱
بیتوجهی پیمانکاران به نصب علائم هشداری در جادهها / ۶۷ درصد فوتیهای درون شهری عابرین پیاده هستند
۰
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشستی با وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای محور سمیرم- یاسوج پیشبینی شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ایمنی راهها که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: سند راهبردی کاهش تصادفات در محورهای جادهای استان تدوین شده است.
علیمردانی افزود: در نشستی که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای محور سمیرم- یاسوج پیشبینی شد.
وی بیان داشت: سال گذشته محور یاسوج- سمیرم رتبه نخست تلفات فوتی استان را داشت.
به گزارش کبنا، مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی در این نشست نیز گفت: میزان تصادفات منجر به فوت چهارماهه اول سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایشیافته، و همچنین میزان مجروحین در تصادفات جادهای در این سالها ۲۰ درصد افزایشیافته است.
انصاری افزود: بر اساس آمار تصادفات منجر به فوت درونشهری سال ۹۶، بویراحمد با ۸ نفر و گچساران با ۲ نفر بیشترین تصادفات منجر به فوت درونشهری استان را به خود اختصاص دادهاند.
وی تصریح کرد: ۶۷ درصد از عابرین پیاده در چهارماهه اول سال ۹۶، بر اثر تصادفات درونشهری جان خود را ازدستدادهاند.
وی اظهار کرد: عدم توجه به جلو یکی از بیشترین عوامل تصادفات و همچنین بیشترین زمان وقوع این تصادفات ۱۹ الی ۲۰ شب است.
به گزارش کبنا، اسماعیل خوشبخت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: خودروهای سواری با ۱۰۰ درصد بیشترین خودروهای مقصر در تصادفات استان بودهاند، و بیشترین مدرک تحصیلی رانندگان مقصر در تصادفات دیپلم بوده؛ که سهم ۳۳ درصدی را در این خصوص به خود اختصاص دادهاند.
این مسئول اضافه کرد: بلوار شهید هرمزپور و بلوار ابوذر در شهرستان بویراحمد، بلوار ولیعصر و کارکنان دولت در شهرستان گچساران و خیابان پارسی و چهارراه بیمارستان بیشترین محل وقوع تصادفات استان را به خود اختصاص دادهاند.
خوشبخت بیان داشت: ارتقا فرهنگ رانندگی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاههای متولی، امورات فرهنگی و سایر دستگاههای مرتبط و همچنین استفاده از تجهیزات الکترونیکی در جهت کنترل سرعت و تخلفات در معابر شهری و ارتقا انضباط ترافیکی اثربخش است.
وی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات درونشهری توجه به حوزه مهندسی ترافیک ازجمله ایجاد پلهای مکانیزه عابر پیاده، ایمنسازی معابر جهت عبور عابر، خطکشی معابر و گذرگاههای عابر پیاده، نصب چراغهای راهنمایی، ساماندهی ایستگاهها، ساماندهی تابلوها و علائم رانندگی و ایجاد زیرگذر روگذر ضروری است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ایمنی راهها که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: سند راهبردی کاهش تصادفات در محورهای جادهای استان تدوین شده است.
علیمردانی افزود: در نشستی که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای محور سمیرم- یاسوج پیشبینی شد.
وی بیان داشت: سال گذشته محور یاسوج- سمیرم رتبه نخست تلفات فوتی استان را داشت.
به گزارش کبنا، مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی در این نشست نیز گفت: میزان تصادفات منجر به فوت چهارماهه اول سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایشیافته، و همچنین میزان مجروحین در تصادفات جادهای در این سالها ۲۰ درصد افزایشیافته است.
انصاری افزود: بر اساس آمار تصادفات منجر به فوت درونشهری سال ۹۶، بویراحمد با ۸ نفر و گچساران با ۲ نفر بیشترین تصادفات منجر به فوت درونشهری استان را به خود اختصاص دادهاند.
وی تصریح کرد: ۶۷ درصد از عابرین پیاده در چهارماهه اول سال ۹۶، بر اثر تصادفات درونشهری جان خود را ازدستدادهاند.
وی اظهار کرد: عدم توجه به جلو یکی از بیشترین عوامل تصادفات و همچنین بیشترین زمان وقوع این تصادفات ۱۹ الی ۲۰ شب است.
به گزارش کبنا، اسماعیل خوشبخت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: خودروهای سواری با ۱۰۰ درصد بیشترین خودروهای مقصر در تصادفات استان بودهاند، و بیشترین مدرک تحصیلی رانندگان مقصر در تصادفات دیپلم بوده؛ که سهم ۳۳ درصدی را در این خصوص به خود اختصاص دادهاند.
این مسئول اضافه کرد: بلوار شهید هرمزپور و بلوار ابوذر در شهرستان بویراحمد، بلوار ولیعصر و کارکنان دولت در شهرستان گچساران و خیابان پارسی و چهارراه بیمارستان بیشترین محل وقوع تصادفات استان را به خود اختصاص دادهاند.
خوشبخت بیان داشت: ارتقا فرهنگ رانندگی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاههای متولی، امورات فرهنگی و سایر دستگاههای مرتبط و همچنین استفاده از تجهیزات الکترونیکی در جهت کنترل سرعت و تخلفات در معابر شهری و ارتقا انضباط ترافیکی اثربخش است.
وی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات درونشهری توجه به حوزه مهندسی ترافیک ازجمله ایجاد پلهای مکانیزه عابر پیاده، ایمنسازی معابر جهت عبور عابر، خطکشی معابر و گذرگاههای عابر پیاده، نصب چراغهای راهنمایی، ساماندهی ایستگاهها، ساماندهی تابلوها و علائم رانندگی و ایجاد زیرگذر روگذر ضروری است.