تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۲۶۴۱۰۱

بی‌توجهی پیمانکاران به نصب علائم هشداری در جاده‌ها / ۶۷ درصد فوتی‌های درون شهری عابرین پیاده‌ هستند

۰
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشستی با وزارت راه و شهرسازی بالغ‌ بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای محور سمیرم- یاسوج پیش‌بینی شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ایمنی راه‌ها که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: سند راهبردی کاهش تصادفات در محورهای جاده‌ای استان تدوین شده است.
علیمردانی افزود: در نشستی که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد بالغ‌ بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای محور سمیرم- یاسوج پیش‌بینی شد.
وی بیان داشت: سال گذشته محور یاسوج- سمیرم رتبه نخست تلفات فوتی استان را داشت.
به گزارش کبنا، مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی در این نشست نیز گفت: میزان تصادفات منجر به فوت چهارماهه اول سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش‌یافته، و همچنین میزان مجروحین در تصادفات جاده‌ای در این سال‌ها ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.
انصاری افزود: بر اساس آمار تصادفات منجر به فوت درون‌شهری سال ۹۶، بویراحمد با ۸ نفر و گچساران با ۲ نفر بیشترین تصادفات منجر به فوت درون‌شهری استان را به خود اختصاص داده‌اند.
وی تصریح کرد:  ۶۷ درصد از عابرین پیاده در چهارماهه اول سال ۹۶، بر اثر تصادفات درون‌شهری جان خود را ازدست‌داده‌اند.
وی اظهار کرد: عدم توجه به جلو یکی از بیشترین عوامل تصادفات و همچنین بیشترین زمان وقوع این تصادفات ۱۹ الی ۲۰ شب است.
به گزارش کبنا، اسماعیل خوشبخت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: خودروهای سواری با ۱۰۰ درصد بیشترین خودروهای مقصر در تصادفات استان بوده‌اند، و بیشترین مدرک تحصیلی رانندگان مقصر در تصادفات دیپلم بوده؛ که سهم ۳۳ درصدی را در این خصوص به خود اختصاص داده‌اند.
این مسئول اضافه کرد: بلوار شهید هرمزپور و بلوار ابوذر در شهرستان بویراحمد، بلوار ولیعصر و کارکنان دولت در شهرستان گچساران و خیابان پارسی و چهارراه بیمارستان بیشترین محل وقوع تصادفات استان را به خود اختصاص داده‌اند.
خوشبخت بیان داشت: ارتقا فرهنگ رانندگی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌های متولی، امورات فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط و همچنین استفاده از تجهیزات الکترونیکی در جهت کنترل سرعت و تخلفات در معابر شهری و ارتقا انضباط ترافیکی اثربخش است.
وی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات درون‌شهری توجه به حوزه مهندسی ترافیک ازجمله ایجاد پل‌های مکانیزه عابر پیاده، ایمن‌سازی معابر جهت عبور عابر، خط‌کشی معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده، نصب چراغ‌های راهنمایی، ساماندهی ایستگاه‌ها، ساماندهی تابلوها و علائم رانندگی و ایجاد زیرگذر روگذر ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1