تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۲۶۴۰۸۸

بهره‌برداری از تأمین آب کشاورزی دریاچه «موردزرد» یاسوج/ احداث ۱۶ کیلومتر جاده آنتنی روستایی در منطقه زیلایی بویراحمد

۰
کبنا ؛بهره‌برداری از تأمین آب کشاورزی دریاچه «موردزرد» یاسوج
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اجرای پروژه تأمین آب کشاورزی از برم مورزرد زیلایی تاکنون بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این پروژه در صورت تأمین اعتبار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مجید علیپور از توسعه باغات در مناطق عشایری استان خبر داد و اظهار داشت: پروژه تأمین آب کشاورزی و توسعه باغات زیلایی در سطحی به وسعت ۲۸۰ هکتار در موردزرد زیلایی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه قابلیت توسعه این پروژه تا ۴۰۰ هکتار پیش‌بینی شده است، افزود: برای اجرای پروژه تأمین آب کشاورزی از برم مورزرد زیلایی تاکنون بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و یک میلیارد دیگر نیز اعتبار موردنیاز است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبگیری و عملیات خط لوله آب و ایستگاه پمپاژ و شبکه برق از دریاچه موردزرد زیلایی انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار بخش نهایی نیز اجرا می‌شود و تا پایان سال ۹۶ این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
علیپور هدف از اجرای این طرح را توسعه باغات در منطقه به‌ویژه در اراضی شیبدار عنوان و بیان کرد: با اجرای این طرح، اشتغال‌زایی مناسبی ایحاد شده و در یک بازه زمانی در آمد مردم افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه آب‌رسانی سیار از شیوه‌های آبرسانی کوتاه‌مدت به خانوارهای عشایری است، گفت: برای آب‌رسانی به عشایر زیلایی ۴۰۰ تانکر تاشوی ۱۲۰۰ لیتری و یک هزار لیتری در اختیار عشایر قرار گرفته و علاوه بر این ۸۰ تانکر چرخدار دو هزار لیتری نیز آب شرب عشایر را تأمین می‌کند.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در مناطقی مانند «جلاله زیلایی» و بخش‌هایی از «برد پهن» و برخی مناطق دیگر که آب در دسترس نیست، کار آبرسانی از طریق کامیون‌های آبرسانی انجام می‌شود. بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانوار عشایری در حوزه زیلایی وجود دارد که اداره‌کل امور عشایر به آن‌ها خدماتی از قبیل آبرسانی و تأمین سوخت‌های فسیلی ارائه می‌دهد.
 
۱۶ احداث کیلومتر جاده آنتنی روستایی در منطقه زیلایی بویراحمد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۱۶ کیلومتر جاده آنتنی روستایی در منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد خبر داد.
محمدعلی علیمردانی اظهار داشت: هشت کیلومتر از باقیمانده عملیات اجرایی ۳۵ کیلومتری دورافتاده‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد به نام زیلایی که در چند سال گذشته از محروم‌ترین نقاط استان بوده به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این اقدام از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی روستایی استان بوده و در کشور می‌توانیم بگوییم نادرترین پروژه و جزء سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور بود که در آینده می‌توانیم به عنوان یک الگوی راهسازی در کشور از این پروژه استفاده کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۱ هزار جمعیت در این منطقه ساکن هستند که بخشی روستایی و بخشی عشایری بوده و در گذشته مجبور بودند برای رساندن خود به مرکز استان ساعت‌ها راهپیمایی کنند.
علیمردانی عنوان کرد: با تدابیری که اتخاذ شد با اختصاص اعتبار ویژه توسط وزارت راه و شهرسازی توانستیم این مهم را به سرانجام برسانیم تا مردم این منطقه نیز از نعمت جاده ارتباطی مناسب برخوردار شوند.
وی ابراز کرد: اعتباری که برای اجرای این ۳۵ کیلومتر راه روستایی در منطقه زیلایی هزینه شد حدود ۱۷ میلیارد تومان بود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۶ کیلومتر انشعابات باقیمانده این طرح نیز به مناقصه رفته و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.
 
احیا ۵ رشته حذف شده دوره دکتری دانشگاه آزاد یاسوج
رئیس دانشگاه آزاد یاسوج گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۵ رشته حذف شده دوره دکتری دانشگاه آزاد یاسوج در سال‌های گذشته، مجدد احیا شد.
آرمین محمودی در یاسوج اظهار داشت: ۵ رشته حذف شده دوره دکتری دانشگاه آزاد شامل روان‌شناسی، مدیریت ورزشی، کامپیوتر، برق و صنایع غذایی مجدد احیا شدند.
وی با تاکید بر اینکه احیای این رشته‌ها در تداوم حیات علمی دانشگاه برجستگی خاصی دارد عنوان کرد: با این اقدام در راستای ارتقای طراز علمی این دانشگاه گام موثری را در کارنامه این دانشگاه به ثبت رساندیم که دیگر جوانان برای ادامه تحصیل نیازی به سفر به سایر استان‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین و خطرات احتمالی مسافرت و سایر آسیب‌ها ندارند.
محمودی با اشاره به اینکه ۳۳ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد یاسوج داریم عنوان کرد: تمامی رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه را توانستیم حفط و تثبیت کنیم که این مهم فرصت مغتنم و خدمت شایسته‌ای به استان کهگیلویه و بویراتحمد در عرصه‌های علمی و فرهنگی است.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در دوره کوتاه مدیریتم اولین طرح ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد یاسوج ثبت شد افزود: این دانشگاه بعد از ۳۳ سال میزبان تدفین دو شهید گمنام بوده که امروز فضای فرهنگی این محیط علمی از عطر وجود این دو بزرگوار تبدیل به یک فضای پرنشاط شده است.
محمودی ابراز کرد: در فضای کنونی دانشگاه آزاد با تغییر مدیریتی و حضور فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی یک فضای تعاملی مثبت و پتانسیل خوبی در جهت برقراری ارتباط مسئولان دانشگاه استان با سطح کلان به وجود آمده است.
وی با تاکید بر اینکه فرهاد رهبر و ولایتی از مفاخر و چهره‌های فرهنگی و علمی نظام هستند تصریح کرد: امیدواریم با حضور این دو بزرگوار گره‌های کور دانشگاه آزاد یکی پس از دیگری باز و افق روشن و امیدوار کننده‌ای را برای دانشگاه ترسیم کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1