تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۲۶۴۰۸۵

رشد جاده‌های استان متناسب با افزایش وسایل نقلیه نیست / بویراحمد بیشترین آمار تصادفات درون شهری را دارد / فوت ۱۶۵ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد /۶۰۴۹ تصادف در جاده‌ها

۱
۰
کبنا ؛رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد جاده‌ای استان متناسب با رشد افزایش تولید و مصرف وسایل نقلیه و افزایش حجم ترافیک نبوده، که میزان تردد وسایل نقلیه عبوری از محور‌ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ رشد ۲۶۰ درصدی داشته است. 
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز نشست ایمنی راه‌ها به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو این نشست در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
بیت الله محرابی رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: سند راهبردی کاهش تصادفات در محورهای جاده‌ای استان با تدوبن اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی تصویب شد.
محرابی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶هزار و ۲۶۴ نفر در حال حاضر قریب به ۵ هزار و ۸۷۸ کیلومتر راه دارد، که شامل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۴۷۱ کیلومتر راه اصلی، ۹۲۳ کیلومتر راه فرعی و هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.
وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از محدود استان‌هایی است، که آزاد راه ندارد، و از توزیع سالانه هزاران میلیارد اعتبارات آزاد راهی در سطح کشور بی‌بهره است.
وی با اشاره به اینکه دلایل وقوع تصادفات،، عوامل انسانی، وسیله نقلیه و شرایط جاده است، گفت: عدم دقت یک راننده و رعایت نکردن اصول و قواعد رانندگی باعث می‌شود، که یک راننده ضابعات جبران ناپذیری به خود، همراهان و حتی وسایل نقلیه وارد کند. مهم‌ترین عواملی که در بروز تصادفات در رابطه با عامل‌های انسانی مهم است، شیوه رانندگی و عامل جسمی و فکری است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی اکثر جاده‌های استان قدیمی بودن آن است، گفت: رشد جاده‌ای استان متناسب با رشد افزایش تولید و مصرف وسایل نقلیه و افزایش حجم ترافیک نبوده، که میزان تردد وسایل نقلیه عبوری از محور‌ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ رشد ۲۶۰ درصدی داشته است.
محرابی اظهار کرد: افزایش تولید وسایل نقلیه باعث ترافیک جاده‌ها و یکی از عوامل در خطای انسانی می‌شود؛ و متاسفانه در کشور عمر مفید اتومبیل تعریف نشده است
وی با بیان اینکه استان به علت شرایط جغرافیایی دارای شرایط خاصی است، افزود: در فصل زمستان، شاهد بارش برف و مه‌گرفتگی در مناطق کوهستانی هستیم و این امر باعث افزایش تصادفات در جاده‌های این استان می‌شود.
این مسوول به آمار مهم‌ترین محورهای استان بر حسب اولویت تردد در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: محور گچساران-بابامیدان با طول محور ۵۰ کیلومتر و یاسوج-سمیرم با طول محور ۹۰ کیلومتر پرتردد‌ترین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند.
وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از شش پایگاه امدادرسانی هلال احمر در جاده‌ها بهره می‌برد که این استان به هفت پایگاه دیگر در جاده‌ها نیاز دارد.
رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و چهار مرکز پلیس راه در سطح استان وجود دارند که ۶ مرکز پلیس راه دیگر مورد نیاز استان است.
محرابی در ادامه به آمار میزان تصادفات پرداخت و گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ترتیب چهار هزار و ۶۹۴ نفر و شش هزار و ۴۹ نفر است و همچنین تعداد مصدومین تصادفات جاده‌ای در این سال‌ها به ترتیب شش هزار و ۱۵۴ نفر و هشت هزار و  ۶۷۸ نفر است.
وی افزود: همچنین در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در تصادفات جاده‌ای به ترتیب ۱۶۸ نفر و ۱۶۵ نفر منجر به فوت شدند.
رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تصادفات درون شهری سال‌های ۹۴ و ۹۵ نیز گریزی زد وگفت: در این دو سال ۲۵ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند و بر اثر تصادفات برون شهری به ترتیب در این سال‌ها ۱۴۳ و ۱۴۰ نفر فوت کردند.
محرابی گفت: بر اساس آمار تصادفات درون شهری سال ۹۵، بویراحمد با ۱۵ نفر و گچساران با ۶ نفر بیشترین تصادفات درون شهری استان را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: آمار تصادفات کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۰ تا ۹۳ نشان دهنده افزایش میزان تصادفات فوتی است.
رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم رشد متناسب وسایل نقلیه و افزایش سفر با رشد کمی و کیفی جاده‌های این استان، افزود: میزان تصادفات جرحی و خسارتی در سال ۹۵ افزایش داشته است به طوری که میزان مجروحین در سال ۹۵ با افزایش چهار برابری نسبت به سال ۹۰ روبرو شدیم.
محرابی افزود: بررسی آمار میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در محورهای استان در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ نشان دهنده این است که محور یاسوج- سمیرم، یاسوج- بابامیدان بیشترین میزان آمار فوتی ناشی از تصادفات را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مهم ترین و پرتردد ترین محور استان که وجود ازاد راه از لحاظ ملی ضرورت و توجیه داره محور بهبهان-گچساران-بابامیدان هست که چون به یاسوج ختم نمیشه مسئولین استان دلیلی برای بها دادن بهش نمیبینن چون براشون اهمیتی نداره در واقع در صورتی که قرار بر آزادراه زدن باشه اولین گزینه این محور هست که مسئولین پیگیرش نمیشن. پس با این طرز نگرش تا صد سال دیگه هم آزاد راه در استان نخواهیم داشت مگر اینکه بخوایم مثل بقیه پروژه هامون فقط به صورت نمادین ناکجااباد علیا رو به ناکجا اباد سفلی با ازاد راه وصل کینم که خیلی خنده اور هست
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1