تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۶۳۸۹۷

به دنبال توسعه همه جانبه گردشگری دنا هستیم/لزوم توجه برخی مسئولین به توسعه گردشگری

۰
کبنا ؛نشست توسعه گردشگری شهرستان دنا با حضور محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد و مردم شهر سی سخت که در شهر یاسوج مقیم هستند شامگاه دوشنبه ۹مرداد ماه ۹۶ در مسجد ثار الله شهرک امام حسین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد در این نشست ،محمود باقری با اشاره اهمیت مشورت در بین مردم مسلمان گفت:وقتی مسئولان در اجرای خدمات دهی به یک منطقه با مردم نشست داشته باشند و مشورت کنند نحو مطلوب تری اجرخواهد شد.
باقری با اشاره به محور های توسعه در کهگیلویه وبویراحمد گفت : یکی از محور های توسعه استان گردشگری است ،که دو شهرستان بویراحمد ودنا قابلیت گردشگری زیادی نسبت به سایر شهرستانها دارند.

وی به توزیع اعتبارات گردشگری در استان اشاره کرد و اظهار کرد: نسبت به کاهش اعتبارات گردشگری از سال ۹۲ تا کنون به برخی از مسئولین گلایه کردم .

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه اعتبار گردشگری شهرستان دنا بالغ بر یکصد و۵۰میلیون تومان است گفت: با این اعتبار اندک چه کار مفیدی می شود در شهرستانی که هدف گردشگری است انجام داد؟مگر این نیست که گردشگری در سند امایش جز سه محور اصلی توسعه است؟ ولی متاسفانه با توجه به مشکلات اعتباری استانی کار بسیار مهمی با این اعتبارات نمی توان انجام داد.

باقری با بیان اینکه اگر توسعه ای قرار است در شهرستان دنا صورت گیرد،محور توسعه ان گردشگری است اظهار کرد:تمام ظرفیت و پتانسیل های لازم کردشگری در شهرستانهای بویراحمد ودنا وجود دارد که نیاز مند شکوفایی است.
وی با بیان اینکه به خوبی ظرفیت های شهرستان دنا به مرکزیت سی سخت را میشناسم افزود:دوسال از خدمتم در سالهای ۷۰و۶۹را در سی سخت انجام دادم بنده مخالف ورود صنعت به سی سخت بوده و هستم معتقدم گردشگری بهترین راه توسعه در دنا است.

عضو کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری در استان کهگیلویه بویراحمد در پاسخ یکی از حاضرین مبنی بر توسعه بومی چه نقسی می تواند در توسعه گردشگری داشت باشد گفت:گردشگری ،صنعتی است که برپایه سرمایه گذاری استوار است برپایه کمک های دولتی استوار نیست مردم سیسخت باید پا پیش بگذارند ودرحوزه سرمایه گذاری وارد شوند.
وی به واگذاری اردوگاهای گردشگری دنا به بخش خصوصی اشاره کردو ابزارداشت:در دولت تدبیر و امید بخش خصوصی در زمینه گردشگری حمایت شده و اشتغال زایی خوبی را به همراه داشته است.

باقری گفت: در چند روز تعطیلات عید فطر بالغ بر یک میلیون گردشگر وارد شهرستان بویراحمد ودنا می شود که ما نگران خدمات دهی به سیل عظیم گردشگری به این دوشهرستان هستیم و باید زیر ساخت های مناسب را در استان فراهم سازیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش کردیم با آموزش کارشناسان این اداره کل و فرهنگ سازی از طریق رسانه زمینه استقبال خوب از مسافران را به جا بیاوریم.
باقری با اشاره به ساخت هتل سئویت سیمرغ در سی سخت گفت : با چندین جلسه با مسئولین سازمان میراث فرهنگی کشور و صندوق توسعه ملی توانستیم ۸میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای این هتل در سی سخت مصوب کنیم،ولی متاسفانه سرمایه گذار نتوانست ان را جذب کند نسبت به توسعه گردشگری در دنا شباه نه روزی در حال فعالیت هستیم دغدغه توسعه گردشگری را در تمام نقاط گهکیلویه وبویراحمد داریم.

وی گفت: توسعه گردشگری از هر صنعت دیگر در شهرستان دنا برای مردم درآمد زا تر است مردم نباید از توسعه این صنعت بدون دود جلوگیری کنند.
این مسئول در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان گفت: در این سفر اعتبارات خوبی در سطح ملی به گردشگری شهرستان دنا صورت گرفته است که مهم ترین ان می توان به اختصاص یک میلیارد ۱۰۰میلیون تومان به پارک اسکان سی سخت که کمک بزرگی را به در امد زایی شهرداری این شهر می کند،اختصاص ۹۵۰میلیون تومان به توسعه زیر ساخت های گردشگری در اندرسا سی سخت،۳۵۰میلیون تومان به روستای هدف گردشگری کریک و ۶۷میلیون تومان به اردگاه تفریحی بیژن یک اشاره کرد.

دبیر کارگروه گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه به مردم باید وعده هایی داد که قابلیت عملی شدن را داشته باشد تصریح کرد: در دولت تدبیر امید در تمام شهرستانهای استان با مردم در خصوص بررسی مشکلات نشست داشتیه ایم و تا کنون بیشتر وعده هایی را که دادیم عملی شده است.
 
وی به برنامه های در دست اجرای حوزه گردشگری شهرستان دنا اظهار کرد: ساخت هتل، پارک اسکان ،(ساماندهی مناطق گردشگری آندرسا ،بندان،کوه گل ،)خانه مسافر، توسعه بوم گردی روستایی و عشایری و فعالیت در روستاهای هدف گردشگری کریک از جمله اقدامی است که در راستای توسعه گردشگری در شهرستان دنا انجام در حال انجام است که برخی از فعالیت ها به بهره براری نیز رسیده است.
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1