تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۲۶۳۷۹۹

باران سیل آسا در جاده چرام-یاسوج / طرح‌های که امید را به باشت آورد / کمبود ۲۰۰ جنگلبان در استان /احداث ۲ پروژه از محل اعتبارات نفت در شهر دوگنبدان

۱
۰
کبنا ؛


 خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
جهاد کشاورزی قبل از نهادهای امنیتی باید فیلتر کالای قاچاق باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان باید قبل از نهادهای امنیتی و انتظامی خود یک فیلتر سد راه کالاهای قاچاق بخش کشاورزی باشد.
جعفر گوهرگانی  در کمیته پایش محصولات کشاورزی و قاچاق کالا اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته و همه اقدامات در این راستا برای این است که سیاست‌گذاری‌های محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره از سوی یک نهاد انجام شود و یک وحدت رویه در بین همه دستگاه‌های مرتبط با قاچاق کالا وجود داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان مبادی ورودی و خروجی بسیاری از استان‌ها و یک شاه‌راه ارتباطی است که موضوع قاچاق در آن اهمیت بسیار زیادی دارد.
گوهرگانی توفیق در مبارزه با قاچاق کالا را نیازمند کار کارشناسی، تخصصی و هماهنگی همه جانبه دانست و ادامه داد: رسالت اصلی کمیته پایش ایجاد همین هماهنگی‌ها و وحدت‌رویه است.
وی از تنوع و گستردگی حوزه کاری در جهاد کشاورزی گفت و توضیح داد که از بذر گیاه دارویی، گونه‌های باغی و زراعی گرفته تا چوب و زغال و دام زنده با بحث قاچاق مرتبط هستند که مدیریت این‌ها کار راحتی نیست اما شدنی است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: این سازمان قبل از آنکه نهادهای امنیتی و پلیس بخواهد محموله‌ قاچاقی را رصد و ضبط کند، باید هوشیار باشد و هر جا متوجه شد که باری قاچاق در حال جابجایی است، اطلاع دهد و جلوی آن را بگیرد.
وی گفت: دستورالعمل شفافی برای کمیته پایش از مرکز ابلاغ شده که همه مدیران بخش کشاورزی موظف هستند در این زمینه با واحد تنظیم بازار و حراست جهاد کشاورزی همکاری کنند.
گوهرگانی گفت: همه موضوعات کلان بخش اقتصادی از جمله صادرات محصولات کشاورزی در درون همین کمیته پیگیری و تصمیم‌گیری می‌شود.
مسئولیت دبیری این کمیته مهم و جدید به عهده حراست سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.
 
احداث ۲ پروژه از محل اعتبارات نفت در شهر دوگنبدان
شهردار دوگنبدان از احداث ۲ پروژه از محل اعتبارات نفت در شهر دوگنبدان خبر داد.
اردلان زینل‌زاده با بیان اینکه شهر دوگنبدان ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی دارد، اظهار کرد: ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای احداث دو پروژه گردشگری و تفریحی در این شهر از برنامه‌های پیشنهادی این شهرستان است.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه نفت همواره در توسعه و پیشرفت شهرهای همجوار تاسیسات نفتی نقش ویژه‌ای داشته است، افزود: پروژه‌های بزرگ نفت در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی این وزارت خانه نشان می‌دهد که مدیران صنعت نفت نگاه ویژه‌ای به مناطق پیرامون تاسیسات نفتی دارد.
وی با بیان اینکه شهروندان مناطق همجوار تاسیات نفتی به دلیل مجاورت در مناطق تاسیسات نفت طبیعتا انتظارت ویژه‌ای دارند، عنوان کرد: همین امر موجب می‌شود مسوولیت اجتماعی صنعت نفت در این شهرها به صورت ویژه باشد و از این رو شاهد هستیم نفت با احداث پروژه‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، پارک‌ها، چمن‌های مصنوعی به دنبال تلاش برای راحتی و رفاه مردم شهرهای همجوار صنعت نفت است.
زینل زاده در ادامه با قدردانی از نگاه ویژه مدیران صنعت نفت در جنوب و گچساران در جهت رفاه حال مردم ابراز کرد: در این خصوص پیشنهاداتی نیز به مهندس امیریان مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفت‌خیز در خصوص چشم‌انداز آینده شهر دوگنبدان که از سوی شهرداری ارائه شده به وی شده و امیدواریم بتوانیم با کمک‌های این وزارت خانه در جهت توسعه، اشتغال و ایجاد رونق اقتصادی در این شهر همکاری داشته باشند.
شهردار دوگنبدان با اشاره به طرح پیشنهادی احداث منطقه گردشگری در منطقه پربالی گچساران گفت: این پروژه در جهت اشتغال و جذب گردشگر به این استان و همچنین شهرستان گچساران کمک بسزایی خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به ضلع شرقی گچساران اذعان کرد: احداث یک پارک جنگلی به میزان ۵۰ هکتار از دیگر طرح‌های پیشنهادی به صنعت نفت است که با جذب اعتبار و تخصیص اعتبارات از سوی نفت به این پروژه می‌توان در زمینه ورزشی و اشتغال‌زایی کمک بسزایی به این شهرستان شود.
زینل‌زاده خاطرنشان کرد: با جذب اعتبار برای احداث پارک جنگلی در ضلع شرقی شهر می‌توان باغ پرندگان و پیست اسب سواری در این منطقه احداث کرد.
 
طرح‌هایی که امید را به مناطق محروم باشت بازگرداند
افتتاح جاده و برق رسانی در منطقه سخت گذر پیچاب و شروع عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع روستاهای گوهرگان امید و نشاط را به مناطق محروم شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد بازگرداند.
در شرایطی که بن بست راه‌های ارتباطی و نبود زیرساخت اولیه زندگی مانند برق و آب روستائیان را مجبور به مهاجرت به شهر کرده بود بهره برداری از این طرح‌ها در چند روز اخیر زمینه ماندگاری جمعیت ساکن و مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را فراهم کرده است.
هر چند مسئولان از ابتدای دولت تدبیر و امید از چهار سال گذشته تاکنون با جذب اعتبارهای ملی، نفت و بنیاد برکت توانستند با شروع عملیات اجرایی طرح‌های بزرگی چون ساماندهی سواحل رودخانه باشت، بیمارستان ۳۲ تختی و عملیات اجرایی تأمین آب سه هزار هکتار از زمین‌های خان احمد و ده‌ها پروژه بزرگ و کوچک شهرستان باشت را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهند، اما اجرای سه طرح بزرگ در روزهای پایانی عمر دولت یازدهم حسن ختامی بر خدمات چهار ساله گذشته است.
** استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای جذب اعتبار
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت که استفاده از بودجه نفت، بنیاد برکت و بودجه‌های ملی منجر به تحقق رؤیاهای دیرینه مردم این منطقه در دولت یازدهم شده است.
غلامرضا تاجگردون عنوان کرد: اجرای طرح‌های تأمین آب و راهسازی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در باشت است.
وی بیان کرد که احداث و آسفالت راه ارتباطی پیچاب، برق رسانی به این منطقه و شروع عملیات اجرایی تأمین آب آشامیدنی هفت روستا از طرح‌های مهم کلنگ زنی و افتتاح چند روز اخیر بوده است.
** برق رسانی به پیچاب
تاجگردون ابراز داشت که عملیات اجرایی طرح برق‌رسانی به منطقه پیچاب در سال ۱۳۹۵ شروع شد.
وی بیان کرد که ۲ روستا در قالب ۲۰ خانوار با افتتاح پروژه برق‌رسانی به روستاهای پیچاب در فازهای اول و دوم از نعمت برق برخوردار شدند.
منطقه سخت گذر و کوهستانی پیچاب با ۱۶ روستا و ۳۵۰ نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
تاجگردون تصریح کرد که برای اجرای این طرح بیش از ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که فازهای سوم، چهارم و پنجم پروژه برق‌رسانی به منطقه پیچاب باشت نیز در حال اجراست.
وی ابراز داشت که طول شبکه فشار متوسط مرحله دوم این طرح ۲۳ کیلومتر و ۷۹۳ متر است.
وی گفت که با بهره‌برداری از مرحله دوم طرح برق‌رسانی به پیچاب ‌هشت روستای دیگر از نعمت برق بهره‌مند خواهند شد.
** احداث جاده پیچاب زیرساخت توسعه
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت گفت که ۴٫۵ کیلومتر راه روستایی کوهستانی ده بزرگ به پیچاب بهره برداری شد.
وی اعتبار هزینه شده برای این طرح را بیش از ۹۶ میلیارد ریال عنوان کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ تاکنون ۵۰ کیلومتر راه روستایی در ۱۳ روستا بهسازی و آسفالت شده است.
تاجگردون افزود: روستاهای منصور آباد، سرآبیز، تنگ هنگون شاه زینعلی، نارگ موسی، شاه بهرام و سه راهی ده بزرگ، دوراهی بهره عنا، دمیه تل مویزی و چالموره از جمله این روستاهاست.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۴۷ میلیارد ریال برآورد کرد.
**آغاز عملیات اجرایی به هفت روستا
تاجگردون بیان کرد که عملیات اجرایی تأمین آب آشامیدنی هفت روستا در شهرستان باشت با بیش از سه میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت که تکیه، گوهرگان سفلی و علیا، دمیه و ده بزرگ از جمله روستاهایی است که از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.
تاجگردون افزود که این طرح در قالب حفر چاه، ۴٫۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۲ باب مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و ۳۰۰ متر خط انتقال برق اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد که با بهره‌برداری از این طرح یک هزار نفر از جمعیت روستایی از مزایای آن برخوردار می‌شوند.
تاجگردون تصریح کرد که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای مرحله نخست این طرح از محل اعتبارات بنیاد برکت تأمین‌شده است.
تاجگردون مجموع اعتبار پیش‌بینی‌شده برای طرح تأمین آب مجتمع گوهرگان باشت را ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.
بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت روستایی باشت در دولت یازدهم از طریق اجرای آب‌رسانی به روستاهای بوسنگان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
** بنیاد برکت پیشتاز در محرومیت زدایی
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد برکت ۲ هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می‌کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: این اعتبار در سه منطقه چین لوداب، چاروسا و باشت هزینه خواهد شد.
** بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باشت
فرماندار باشت گفت: بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و نفت به طرح‌های عمرانی این شهرستان در سال جاری اختصاص یافته است.
سید مسعود حسینی افزود: ۲۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال از محل بودجه نفت و ۵۲ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای طرح‌های نیمه تمام باشت در نظر گرفته شده است.
وی ابراز کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در دست اجراست.
فرماندار باشت بیان کرد که حوزه‌های منابع آب ۱۱ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال، توسعه شهری، روستایی و عشایر ۱۸ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال و حمل و نقل با ۱۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال بیشترین بودجه سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بیان کرد: بیش از ۶۰ طرح عمرانی در زمینه‌های گوناگون در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.
فرماندار باشت، ساخت بیمارستان ۳۲ تختی، ساماندهی پارک ساحلی، جاده پیچاب، مجتمع ادارات، گازرسانی به روستاهای حوزه کمربندی و جاده تلخاب بیدک به بوسنگان را از مهمترین طرح‌های در حال اجرای این شهرستان ذکر کرد.
رئیس اداره امور آب شهرستان‌های گچساران و باشت گفت که ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تأمین آب سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه خان احمد باشت تصویب شده است.
عارف بهگام افزود که این اعتبار از محل اعتبارات ملی برای اجرای این طرح مهم اقتصادی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد که تجهیز کارگاه این طرح انجام شده و لوله‌های مورد نیاز برای اجرای خط انتقال خریداری شده و کار اجرای خط انتقال به‌زودی شروع شده است.
طرح آبرسانی به سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد از رودخانه زهره اجرا می‌شود.
این طرح قرار است که ۲۰ هزار متر مکعب آب را به زمین‌های کشاورزی خان احمد انتقال دهد.
۲۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی شهرستان باشت وجود دارد که از این میزان ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار قابل کشت است.
رئیس اداره امور آب شهرستان‌های گچساران و باشت گفت که ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه باشت هزینه شده و پیشرفت فیزیکی این طرح به ۷۳ درصد رسیده است.
عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۳ شروع شد.
بهگام بیان کرد که طرح ساماندهی رودخانه باشت انجام شده و فاز دوم این طرح با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از ۲ ماه پیش شروع شد.
بهگام افزود که ۱۷ کیلومتر از ساحل رودخانه باشت در قالب این طرح ساماندهی می‌شود.
وی ابراز کرد: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب روان آب ذخیره می‌شود.
وی گفت: در قالب این طرح عمرانی بیش از هشت کیلومتر از ۲ طرف این رودخانه ساماندهی شده است.
بهگام ابراز داشت: پیشگیری از پدیده سیل و تخریب اراضی زراعی و باغی، حفاظت از منابع آب سطحی در بستر رودخانه، کمک به زیبا سازی شهر باشت و توسعه فضای سبز در این شهرستان از اهداف مهم اجرای طرح ملی ساماندهی رودخانه باشت است.
رئیس آموزش و پرورش باشت گفت: ۳۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به توسعه فضاهای آموزشی و محرومیت زدایی در این شهرستان در سال جاری اختصاص یافت.
محمود نظری با اشاره به اینکه برخی مدارس روستایی این شهرستان فرسوده و خطرساز هستند ابراز امیدواری کرد: با این اعتبار سه باب مدرسه در شهر باشت ساخته می‌شود.

دستگیری حفارغیرمجاز در باشت
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: یک فرد که جهت پیدا کردن اشیای عتیقه در این شهرستان اقدام به حفاری غیر مجازکرده بود دستگیر شد.
صادق ماندنی زاده در جمع خبرنگاران افزود: حفاری های غیر مجاز خلاف قانون بوده و با متخلفین به صورت قانونی برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: درشهرستان باشت یک فرد که جهت پیدا کردن اشیای عتیقه اقدام به حفاری غیر مجازکرده بود دستگیر شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت تصریح کرد: این فرد در محل اشکفت کاه گال درمنطقه خان احمد باشت اقدام به حفر سه گودال کرده بود که با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شده است.
ماندنی زاده عنوان کرد: از این فرد متخلف یک دستگاه فلزیاب به همراه ابراز حفاری کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: ۶۰ اثر تاریخی در شهرستان باشت تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت اضافه کرد: سرقت اشیای تاریخی به سرقت بردن گذشته کهن منطقه است.
کمبود ۲۰۰جنگلبان در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از کمبود ۲۰۰ جنگلبان برای حفاظت از جنگلهای این استان خبرداد.
«عزت الله بهشتی فرد» افزود: در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد یک میلیون و ۴۱۳هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که از این میزان ۸۷۳هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۴۰ هکتار مرتع است.
وی با اشاره به اینکه با کمبود جنگلبان در استان مواجهیم، بیان کرد: هم اکنون این میزان جنگل و مرتع با ۷۶ نفر جنگلبان(قرقبان) حفاظت می شود.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: برای حفاظت و نگهداری کامل و مناسب از جنگلها و مراتع این استان نیاز به ۲۰۰نفر جنگلبان داریم.
بهشتی فرد تصریح کرد: باید بطور استاندارد به ازای هر ۲هزار هکتار یک جنگلبان داشته باشیم اما متاسفانه اینطور نیست و جنگلها و مراتع استان تنها با ۷۶ جنگلبان حفاظت می شوند.
وی ادامه داد: جنگبانان این استان از طرحی و از محل اعتبارات عمرانی هستند، حقوق آنها نسبت به کار و فعالیت شان کم است، هیچ مزایای دریافت نمی کنند و همین حقوق کم آنها چند ماهی یکبار پرداخت می شود بطوریکه از ابتدای سالجاری تا کنون حقوق دریافت نکرده اند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: کار جنگبانان سخت و شبانه روزی است و با آتش سوزی ها، تخریب ها و تصرفات منابع طبیعی مقابله می کنند و گاها مورد تهدید قرار می گیرند اما مزایای سختی کار به آنها تعلق نمی گیرد.
بهشتی فرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره "هوشنگ نادری"، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بیان کرد: نادری در ۹ مرداد ماه سال ۹۴ در حین ماموریت و تعقیب تخریب کنندگان منابع طبیعی جان خود را از دست داد. و پرونده ای در این زمینه تشکیل و در حال طی مراحل قانونی است.
وی اضافه کرد: نادری در کار خود شجاع، نترس و وقت نشناس بود و از زمان از دست دادن او تاکنون نتوانسته ایم جایگزینی برایش پیدا کنیم.
۳۵ انجمن میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از تشکیل ۳۵ انجمن میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان خبر داد.
محمود باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در استان اظهار داشت: هم اکنون ۷۰ انجمن دیگر در حال تکمیل پرونده است.
وی با بیان اینکه حاظت و اهمیت دادن به مسائل آثار تاریخی از مهم ترین اهداف تشکیل این انجمن‌ها است، عنوان کرد: تلاش داریم تا به کمک شوراها، دهیاری‌ها و خود مردم از هرگونه تخریب و نابودی میراث تاریخی که هویت که جامعه بوده جلوگیری کنیم.
دبیر انجمن میراث فرهنگی در کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: اجرای برنامه‌های توجیهی، برگزاری همایش‌ها، تجلیل از فعالان میراث فرهنگی از برنامه‌های حمایتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در بحث انجمن‌ها است.
وی با بیان اینکه دنبال آن هستیم تا به کمک مردم حفاظت از بناهای تاریخی را دو چندان کنیم تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از تشکیل انجمن میراث فرهنگی در استان شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بشترین تشکیل انجمن میراث فرهنگی تا کنون مربوط به شهرستان کهگیلویه بوده که تعداد آنها به ۲۵ انجمن رسیده است، افزود: مرمت آثار تاریخی، جلوگیری از دست درازی سود جویان به هویت تاریخی مردم، فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از بناهای تاریخی از مهم ترین برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

باران سیل آسا جاده یاسوج - چرام در کهگیلویه وبویراحمد را مسدود کرد
باران ناگهانی و سیل آسا در جاده یاسوج به چرام (باغچه سادات سرفاریاب) کهگیلویه وبویراحمد سبب جاری شدن سیل، طغیان رودخانه و مسدود شدن این جاده پرتردد شده که کار امداد رسانی و بازگشایی آن توسط نیروهای هلال احمر و راهداری ادامه دارد.
 
بخشدار سرفاریاب گفت که بارش ناگهانی در این جاده و منطقه جوخانه که با طغیان رودخانه همراه بود سبب مسدود شدن یکی از پل های کوچک در مسیر شد.
غلام حسن آتش سودا، علت مسدود شدن پل را وجود سنگ و گل و لای همراه با طغیان رودخانه به دهانه پل و جاده دانست و اظهار داشت که نیروهای راهداری به سرعت در حال انجام کار هستند و تا ساعتی دیگر این جاده بازگشایی می شود.
جاده کوهستانی و پرتردد باغچه سادات - سرفاریاب به طول حدود ۱۷۰ کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.
سالانه به ویژه در فصل های بهار و تابستان جمعیتی افزون بر هفت هزار نفر از روستائیان و عشایر شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و چرام در حاشیه این جاده سکونت دارند.
بخشدار سرفاریاب با اشاره به وجود پیچ های خطرناک و نقاط حادثه خیز در این جاده پرتردد خواستار همکاری و توجه ویژه مسئولان امر و اداره کل راه و شهرسازی برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز در این جاده شد.
وی گفت که البته عملیات اجرایی برای حذف برخی نقاط حادثه خیز به طول حدود سه و نیم کیلومتر این جاده با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال از دهه فجر پارسال آغاز شده که روند اجرای آن به کندی پیش می رود.


بازگشایی طرح‌ هادی چندین روستای دیشموک با اعتبارات افزون بر ۳۰۰ میلیون تومانی
رئیس شورای اداری دیشموک گفت: بازگشایی طرح‌ هادی روستای گودبن، پای‌پره، پاتاوه با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان اجرای عملیات گردید.


حسن امیریان در حاشیه بازگشایی طرح هادی روستای پای‌پره اظهار کرد: بازگشایی و اجرای طرح‌ هادی در بیشتر روستاهای اطراف دیشموک به همت دولت کنونی عملیاتی شد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از مسؤولان در خصوص رفع مشکلات منطقه دیشموک سهل‌انگاری کردند و جای بسی خوشحالی است که در حال حاضر در بیشتر روستاهای منطقه دیشموک تمهیدات لازم جهت اسفالت و بهسازی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری دیشموک گفت: طرح هادی روستاهای گودبن، رودسمه، دلی، پای‌پره با همکاری دهیار پای‌پره در حال اجرای عملیات است و با اجرای طرح‌هادی بسیاری از مشکلات روستاها رفع گردید.

وی اذعان کرد: از مهمترین اقدامات در منطقه دیشموک اجرای طرح‌های هادی روستاها بود و بازگشایی و تسطیح و بهسازی بسیاری از روستاهای اطراف دیشموک در گذشته انجام گرفته شد.

امیریان تصریح کرد: بازگشایی روستاهای گودبن، پاتاوه‌رودسمه، پای‌پره و رود سمه با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان در حال  اجرای عملیات است.

وی متذکر شد: اجرای طرح‌هادی روستاها باعث می‌شود بسیاری از مشکلات روستاها رفع گردد و مردم با اسوده‌خاطری بهتر زندگی کنند و مقدمه بهسازی و آسفالت در روستاها است.






نام شما

آدرس ايميل شما

کشاورز شوشتی
Iran, Islamic Republic of
سلام فقط خبرهای مربوط به تاجگردون وگوهرگان را می زنی ا اینکه در۳کیلومتری بوستان روستای دیمکوه شوش فاقد راه فاقد برق فاقد پ است درج نمی کنید چون در آن منافعی ندارید پس محرومان چه فقط موقع انتخابات برای رای می خواهند و شعار مردم را سر می دهید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1