تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۶۳۷۸۴

اهدای نمادین کلید کلینیک‌های سیار دندان‌پزشکی کشور به «دکتر ایلامی» (+فیلم)

۰
کبنا ؛آیین رونمایی از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کلید نمادین کلینیک‌های سیار دندان‌پزشکی کشور را به اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا کرد.
دسترسی عادلانه و رایگان به خدمات دندانپزشکی، مهم‌ترین هدف استقرار کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم است. هر کدام از این کلینیک‌های سیار به عنوان یک مطب کامل دندانپزشکی تلقی می‌شوند، به گونه ای که در این کلینیک‌های سیار، تجهیزات کامل دندانپزشکی به همراه یک دستیار و دندانپزشک وجود دارد.
قرار است در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دو دستگاه از کلینیک‌های سیار مستقر شوند که در این کلینیک‌های سیار دندانپزشکی، همه خدمات عمومی به مردم ارائه می‌شود.

البته در این میان وزارت بهداشت دست روی دست نگذاشته و برای اینکه مطمئن شود خدمت رسانی انجام خواهد شد، جی‌پی‌اس بر روی هر کدام از این کلینیک‌های موبایل سیار دندانپزشکی نصب کرد تا با استفاده از جی‌پی‌اس متوجه شوند که این کلینیک‌ها در کجا مشغول ارائه خدمات هستند.
در این میان نباید تلاش‌های دکتر ایلامی را در توجه به مناطق محروم نادیده گرفت، تلاشی که مورد تقدیر وزیر بهداشت هم قرار گرفت، اما آیا این نگاه به مناطق محروم در نگاه مدیریتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان عمری کوتاه دارد، یا داستانی دیرینه؟!
روزی که دکتر اورنگ ایلامی، فرمان حوزه پرکار بهداشت و درمان استان را به دست گرفت، ارائه خدمات در مناطق محروم را جزو اولویت‌های خود اعلام نمود و برای عملیاتی نمودن وعده‌های خود نیز سفرهای شهرستانی که بعدها با عنوان «کاروان سلامت امید» نام گرفت را برنامه ریزی و اجرا نمود.
سبک و الگوی سفرهای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، در مدت زمانی کوتاه، مورد توجه مردم استان، سیاسیون و بالاخص نمایندگان استان قرار گرفت، به گونه ای که نشست تخصصی بررسی حوزه سلامت در گچساران بیش از ۵ ساعت به طول انجامید.

روزیکشنبه مردم کهگیلویه و بویراحمد، پای گیرنده‌های خود برنامه ای را تماشا کردند که در پایان برنامه و زمانی که مجری از بین تمامی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از دکتر اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دعوت می‌کند تا به پاس تمام خدماتش در مناطق محروم توسط دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت تجلیل شود؛ این نوع قدردانی وزیر بهداشت، امیدواری برای توجه ویژه در دولت دوازدهم به حوزه سلامت در مناطق محروم تر استان را به مطالبه ای عمومی و البته اولویت دار تبدیل که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و یا باور این مطالبه مردمی را با حاشیه سازی های بی دلیل کم رنگ نمود.
مراسم رونمایی از ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی با حضور وزیر بهداشت، می‌تواند فرصتی برای تقویت نگاه‌های محرومت زدایی و کمک به مناطق کمتر توسعه یافته استانمان شود؛ تقویت این نگاه را نه در حرف که باید در عمل ببینیم و بر آن باور داشته باشیم.
آنچه که ضرورت این روزهای کهگیلویه و بویراحمد است، همین توجه ویژه به مردم روستاها و همچنین کمک به افرادی است که از بضاعت مالی کمتری برخوردارند، شاید آن روزها که زنگ آغاز طرح تحول نظام سلامت در کشور زده شد، تقویت این دیدگاه از هدف گذاری‌های اصلی بود و اگر برای حفظ این دیدگاه‌ها تلاش نشود، قشر ضعیف استان در حوزه سلامت با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.
در نهایت، یونیت‌های سیار ددندانپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد مستقر می‌شوند، اما آنچه باید با این یونیت‌ها در استان استقرار دائمی پیدا کند، نگاه به مردم مناطق محروم استانمان و کمک به تقویت چنین دیدگاهی است، استقراری که به نظر می‌رسد استارت آن در حوزه سلامت استان زده شد و ضرورت انتقال آن به سایر بخش‌های مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد نیز باید صورت بگیرد.
[embed]https://www.kebnanews.ir/wp-content/uploads/2017/07/kebna2222video_2017-07-31_13-30-09.flv[/embed]
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدری دندانپزشک
Iran, Islamic Republic of
یونیت سیار دندانپزشکی به ابتکار مدیران وقت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دو سال پیش راه اندازی شد و بقیه کشور تازه اومدن و الگوبرداری کردند.
پرتو ستاره ثریا. حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
بنازم این دکتر عالی قدر را .آفرین به این انسان نستوه و اسوه. و درود به آقای زارعی نماینده مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نسبت به آرایش کردن نیروهای اداری استان
حسنی / بهداشت
Iran, Islamic Republic of
این ابتکار عمل تیم دندانپزشکی معاونت بهداشت زمان آقای مهندس غفاری بود که وقتی دکتر نبوی زاده رئیس دانشگاه بود شروع شد و بعدش هم با حمایت آقای دکتر چمن توسعه داده شد.
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
فقط کلید را به او دادند ولی هیچ خبری از خود کلینینک سیار دندانپرشکی برای استان ما نیست .
شهید بهشتی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دکتر ایلامی...تبریک وآرزوی موفقیت
کارمند
Iran, Islamic Republic of
(( بک و الگوی سفرهای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، در مدت زمانی کوتاه، مورد توجه مردم استان، سیاسیون و بالاخص نمایندگان استان قرار گرفت، به گونه ای که نشست تخصصی بررسی حوزه سلامت در گچساران بیش از ۵ ساعت به طول انجامید))

چرا نام گزارشگر را ثبت نکرده اید ؟؟؟

با کدام روش علمی ، میزان سنجش نظر مردم از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی را سنجیده اید ؟؟

نام پروژه ، پژوهشگر ، زمان ، تعداد نفرات نظر خواهی شده ، مکان اجرای پروژه و ... دقیقاً مشخص کنید !!!!!

نشست تخصصی ۵ ساعته را درست گفته اید و این برای اولین بار است که ۵ ساعت این نوع نشست ها طول کشیده !!

چون این جلسات قبلاً بصورت ۲ وقته صبح و بعد از و در بسیاری از مواقع تا پاسی از شب و حداقل بیش از ۱۰ ساعت بطول می کشید !!!!!

تقلیل این جلسات به ۵ ساعت هم مشخص است : مدیر شبکه گچساران ، حوصله برگزاری چنین جلساتی را ندارد !!!
Romania
این خدمات مربوط به سالهای قبل است
سیامک
Romania
دندانپزشکی وخدمات بایونیت سیار باطرح تحول درروستاهای استان انجام شده بود باید از دندانپزشکی حوزه بهداشت هم تقدیرمیشد
Romania
هر روز چی جدید اشنفیم. کلیددندانپزشکی چنه؟
مهدی
Romania
این برنامه مربوط به همه کشور واستانها بوده است و حداقل سه یاچهارسال درحال انجام است
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1