تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۲۶۳۵۳۹

همایش ۲۵۰ نفر از مشاوران کشور در یاسوج / آیت‌الله ملک‌حسینی: سند ۲۰۳۰ بندهای منحرف کننده دارد / زارع‌پور: فعالیت ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛همایش ۲۵۰ نفر از مشاوران و همیاران مشاور مدارس شش استان کشور در یاسوج برگزار شد.

در این همایش علمی، تخصصی که با حضور مشاوران و همیاران مشاور قطب si کشور در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، نماینده ولی فقیه ونماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشاوره ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و کسانی که اهل مشاوره دادن هستند باید فنون دیگری همچون مناظره را نیز به خوبی بدانند.
آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی گفت: مشاوره کلمه و واژه پرنغزی است و باید فرد مشاور به همه ملزومات مشاوره مسلح وباید به فنون مجهز باشد.
وی از فن مناظره به عنوان یکی از ملزومات اصلی مشاوره یاد کرد و گفت: مناظره به معنای ابراز نظر دو سویه و تبیین مبانی است که باید به نحو مطلوب تحقق یابد.
سند ۲۰۳۰ بندهای منحرف کننده دارد

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی اظهار کرد: کسانی که اهل مشاوره دادن هستند باید فنون دیگری همچون مناظره را نیز به خوبی بدانند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که در مشورت و مشاوره باید شاخص‌هایی را مد نظر قرار دهیم افزود: مشاوره کلمه و واژه پرنغزی است و باید فرد مشاور به همه ملزومات مشاوره مسلح باشد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان به صرف خواندن چند کتاب روانشناسی خود را مشاور فرض کنیم تصریح کرد: باید به فنون بسیاری برای موفقیت در مشاوره مجهز باشیم.
این استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه از فن مناظره به عنوان یکی از ملزومات اصلی مشاوره یاد کرد و گفت: البته نه مانند مناظره‌های انتخاباتی که که اتفاقات زشتی در آن رخ داد چرا که مناظره به معنای ابراز نظر دو سویه و تبیین مبانی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود گریزی هم به پروتکل ۲۰۳۰ زد و گفت: در یونسکو با چنین پروتکلی به دنبال این بودند که به جهان مشورت بدهند.
ملک‌حسینی تصریح کرد: اگر بخواهند بر مبنای قواعد انسان‌گرایانه، اومانیستی و ولنگارانه و تسامح‌گرایی برای انسان قاعده بسازند این جنبه مشورتی چیزی جز ضلالت و بدبختی برای انسان به دنبال ندارد.
وی افزود: چنین مشورتی تبدیل به پروتکل ۲۰۳۰ می‌شود که در بندهایی از آن چیزی جز ضلالت به بشر هدیه نشده است

در این آئین مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش هم گفت: همیاران مشاور پل ارتباطی میان مشاوران و دانش‌آموزان در مدارس و نقشی مهم و تعیین کننده در مراحل مشاوره دارند.
مسعود شکوهی گفت: همیار مشاور در مدارس بعنوان همکار و بازوی مشاور نقش اساسی در تحقق فعالیتهای مشاوره‌ای دارد.
وی گفت: همیاران مشاور مطالب را به متولیان آموزش و تربیت انتقال می‌دهند و ازاین لحاظ تشکلی اثرگذار ومهم هستند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تقویت تشکل همیاران مشاور را در میان تشکل‌های آموزش و پرورش کاری بسیار مهم عنوان کردو گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که در سطح مدارس وجود داشت با همکاری این تشکل از سر راه برداشته شد.
وی گفت: اطلاع‌رسانی به موقع همیاران مشاور در مدارس در مورد آسیب‌هایی باعث شد تا برخی آسیب‌ها و بحران‌ها مرتفع گردد.
شکوهی گفت: به ازای هر ۳۶۰ دانش‌آموز یک مشاور در مدارس داریم که همیاران می‌توانند در راستای همفکری و ارائه اطلاعات لازم کمک‌کار خوبی برای مشاوران باشند.
 
فعالیت ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس استان خبر داد.
هادی زارع‌پور ظهر امروز در همایش مشاوران و همیاران مشاور قطب سه کشور که با حضور مسؤولان کشوری و استانی و با حضور ۶ استان در یاسوج برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون ۲۶۱ مشاور و ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس استان ما فعالیت می‌کنند.
زارع پور گفت: برای معرفی مشاغل به دانش‌آموزان در ۵۲۴ آموزشگاه نمایشگاه برپا شد.
وی گفت: در بخش هدایت تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان نظرسنجی از اولیاء و دومین استان به لحاظ نظرسنجی مشاوران است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آزمون آنلاین رغبت و توانایی برای ۹ هزار و ۷۶۸ دانش‌آموز پایه نهم برگزار شد.
وی گفت: مشاوره از مشاغل یاری دهنده برای افرادی است که در رشد سازگاری، تصمیم‌گیری، روابط خانوادگی، مهارتهای اجتماعی و شیوه زندگی دچار آسیب هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: خدمات مشاوران به خانواده‌ها در قالب مشاوره با سازگاری تحصیلی و شغلی است که می‌توان بهترین نتایج را از کارکرد آن دریافت کرد.
وی گفت: آگاهی از اصول مشاوره، تجربه و مهارت، رازداری، اطلاع رسانی و راهنمایی پیشگیری و ارتقای بهداشت روان آشنایی با رشد از مهمترین ویژگیهای یک مشاوره است.
زارع‌پور به موانع کار مشاوره اشاره کرد و گفت: آمیختن نقش مشاوره با سایر نقش‌ها، عدم شناخت جایگاه مشاوره و نگرش‌ها به مشاوره از موانع فعالیتهای مشاوره است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تناسب رشته تحصیلی با حرفه مشاوره، ارتقای سطح تحصیلات، تلفیق دانش و تجربه، آموزش‌های ضمن خدمت، جدا کردن مشاوره تحصیلی از مشاوره فردی از موارد مهم ارتقای جایگاه مشاوران است.
وی گفت: ۱۲ راهکار از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع مشاوره در پایه‌های تحصیلی اشاره شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم گفت: در همایش همیاران مشاور قطب ۳ کشور میزبان ۹۰ دانش آموز همیار مشاور، ۱۲۰ کار‌شناس مشاوره و روسای ادارات استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام است.
سیدبهاءالدین ملک حسینی گفت: دراین همایش از هر استان ۱۵ دانش آموز منتخب همیار مشاور پسر حضور دارد.
وی هدف از برگزاری این همایش را تقویت روحیه مشارکت جویی در دانش آموزان عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن زمینه مشارکت عملی، استفاده از توانمندی‌های دانش آموزان در پرورش خود و سایر دانش آموزان، تقویت مسوولیت پذیری و حمایت اجتماعی از دیگر اهداف این همایش است.
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: این همایش در بخش‌های علمی ـ آموزشی، اردویی ـ تفریحی، کار‌شناسان مشاوره و روسای ادارات استان‌های قطب ۳ برگزار می‌شود.
وی گفت: این همایش به مدت ۲ روز با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برپاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1