تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۶۳۳۱۹

تجمع جمعی از کارگران و آبداران آبفای روستایی جلوی استانداری؛ ما چوب بی‌تدبیری مسئولان را می‌خوریم / اینجا کسی پاسخگو نیست (+عکس)

۷
۰
کبنا ؛جمعی از آبداران آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری این استان به دلیل عدم پرداخت حقوق و بیمه خود تجمع اعتراضی کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح روز یکشنبه (۷ مردادماه ۹۶) جمعی از آبداران و کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری این استان نسبت به عدم پرداخت حقوق و بیمه خود تجمع اعتراضی کردند.
«خ» یکی از این کارگران در این خصوص به خبرنگار کبنا نیوز، گفت: ما آبداران آبفای روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که بیش از ۱۵ سال سابقه کار در این شرکت داریم و خواهان پرداخت حقوق و مزایای خود هستیم.
این کارگر در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: حدود ۴ سال است که بخشی از خدمات شرکت آبفا به بخش خصوصی واگذار شده و ما کارگران نیز زیر نظر بخش خصوصی اداره می‌شویم، اما بخش خصوصی هر سال، چهار ماه حق بیمه تأمین اجتماعی را پداخت نمی‌کند که این مشکلات زیادی را برای ما بوجود آورده است.
وی افزود: اکنون به مدت ۱۲ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم.
این کارگر با بیان اینکه برای چندمین بار است که جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کرده‌ایم، تصریح کرد: متاسفانه در این مدت مسئولی برای پاسخگویی به و رفع دغدغه‌های این کارگران، حضور پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: همه شاهد مدیریت ضعیف برخی مدیران این استان هستیم و ما چوب ضعف مدیریتی این مسئولان را می‌خوریم.
«ح-س» یکی دیگر از این آبداران به کبنا گفت: جمع زیادی از کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این وضعیت اعتراض دارند و از عملکرد آبفای روستا در این زمینه گلایه دارند. اما با توجه به وضعیت معیشتی پایین، کارگران شاغل در شهرستان‌های دنا و کهگیلویه بزرگ نتوانستند، در این تجمع حضور پیدا کنند.
این کارگر در ادامه بیان کرد: تجمع کرده‌ایم تا ببینیم چه کسی جوابگوی ما قشر مستضعف و کارگر است و هر ساله کارگران و آبداران این شرکت تجمع می‌کنند، اما از سوی هیچ مسئول استانی پاسخی نمی‌گیریم.
وی اظهار کرد: سنوات، بیمه و حق و حقوق خود را از مردادماه سال ۹۵ تاکنون دریافت نکرده‌ایم و وقتی از مسئولان خواستار پیگیری می‌شویم، فقط می گویند این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.
این کارگر تاکید کرد: طبق تبصره ۱۳ قانون کار، کارفرما باید جوابگوی مشکلات کارگران باشد، اگر پیمانکار حتی اتفاق ناگواری برای شرکتش هم پیش آید، کارفرما باید جوابگوی کارگر باشد، و حق و حقوق کارگر را پرداخت کند.
«م.ش» یکی دیگر از کارگران معترض در این باره نیز به کبنا گفت: حکم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زا به مدیر آبفای و کارفرما این شرکت داده‌ایم، اما این حکم اجرا نمی‌شود و کارفرما هم پاسخگوی کارگران نیست.
این کارگر افزود: هرساله کارگران باید با افزایش حقوق مواجهه شوند، اما متأسفانه امسال کارگران شرکت آبفای روستایی با ۲۰ درصد کسر حقوق مواجه شدند، و ساعت کاری کارگران که هر ساله ۸ ساعت بود، امسال به ۶ ساعت کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به کاهش حقوق و ساعت کاری کارگران، اظهار کرد: اگر از سوی مجلس برای کاهش ساعات کاری و حق و حقوق کارگران مصوبه‌ای وجود دارد، آن را هم در اختیار کارگران بگذارند و اطلاع رسانی کنند.
این کارگر معترض افزود: این بخشنامه‌ها از کجا آمده است؛ به نظر می‌رسد اینها فقط حرف خودشان باشد و به نظر می‌رسد اصلاً بخشنامه‌ای در کار نیست.
وی اظهار کرد: طبق ماده ۴ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانون مشاغلی که ضرورتاً برای انجام وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی نیاز به کارکنان تمام وقت دارد؛ از قبیل نگهبانی، سرایداری، آبدارچی، امور دفتری، ماشین نویسی، راننده وسایل نقلیه متعلق به دستگاه اجرایی، کارکنان فنی تمام وقت شاغل در بخش‌های مختلف می‌بایست طی قراداد مستقیم با دستگاه اجرایی به کار گرفته شوند، و واگذاری این قبیل موارد برخلاف مقررات مذکور خواهد بود.
کبنا آمادگی انتشار پاسخ مسئولان مربوطه را در این خصوص دارد.
 
  
نام شما

آدرس ايميل شما

مصیب ر
Iran, Islamic Republic of
مدیران محترم ترا خدا به چهره هاشون نگاه کنید/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای اب وفاضلاب متاسف هستیم
سرابخمزون
Iran, Islamic Republic of
ای ول برای اقای رضایی چقد شیک وایسادی .....باید ابداران محترم یک هفته پمپ های اب را روشن نکنن تا حساب دست اب فا بیاد ......
آبدار
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آبداران گچساران وباشت وبقیه شهرستانها همچنین مشکلی را دارند ..از اقایان اب فاضلاب روستایی خواهشمند هستم مشکل حل بکنن تا کار به جای باریک نکشد
دن
Iran, Islamic Republic of
آقای پاسره کجایی !دقیقا کجایی!
لنده
Iran, Islamic Republic of
جناب پاسره به جای فتح قله دنا حق وحقوق این بندگان خدارا بده دوست عزیز این گارگرها زن وبچه دارن .
شيرمحمد
Iran, Islamic Republic of
بنازمت اداره کار
هر روز اعتراض کارگری
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1