تاریخ انتشار
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۶۳۲۲۶

حرف‌های تکان دهنده گوهرگانی؛ علوم‌پزشکی و اداره‌کل استاندارد نظارت را رها نکنند / نگران استفاده زیاد سموم در تولید محصولات غذایی هستم / برخی ادعا در حد «شعار» است

۱۲
۰
کبنا ؛رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترس من این است، که مواد خوراکی ناسالم به خورد مردم بدهید، منابع طبیعی در تولید گیاهان دارویی خود بی‌رویه کود سمی استفاده می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری استان و با حضور مدیران عضو این کارگروه در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد.
جعفر گوهرگانی رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این کارگروه بابیان اینکه نگران سلامت و تندرستی مواد غذایی و خوراک مردم استان هستم، اظهار کرد: جهاد کشاورزی مسئول تأمین مواد  غذایی و خوراک مردم است، اما نظارت و بازبینی بر تندرستی و سالم‌سازی مواد غذایی را دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل استاندارد استان بر عهده دارد، که متأسفانه این دو سازمان در نظارت و بازرسی مواد غذایی و بهداشتی به‌خوبی وارد عمل نشده‌اند، چنانچه این سازمان‌ها باید جهاد کشاورزی را از لحاظ بهداشت موادغذایی به چالش بکشند.
گوهرگانی افزود: این سازمان‌ها که وظیفه نظارت بر فرآورده‌های مواد غذایی را بر عهده دارند باید تولیدکنندگان را در رعایت مصرف سموم تشویق کنند، و با تولیدکننده‌ای که پس‌ مانده سموم افزودنی دارند، برخورد قانونی شود و سلامت مردم آنقدر مهم است، تا جایی که حتی با اینجانب در خصوص تخلف باید برخورد شود.
وی تصریح کرد: علت اینکه دستکاه‌های ناظر موضوع نظارت بر رعایت درست سموم در فرآورده‎های غذایی را رها کرده‌اند، این است که، می‌خواهند در این باره هزینه‌ای متقبل نشوند.
وی تصریح کرد: سهم جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در یارانه‌ از سوی دولت تدبیر دیده نشده است، و حتی سهم یارانه پیگیری و درمان بیماران هم نادیده گرفته شده است.
وی بیان کرد: اگر مسئولین مدعی هستند، که انگور، ماهی و سیب‌درختی استان کیفیت پسندیده‌ای دارد، این را بگویم که  این حرف در حد و اندازه شعار است؛ و تا هنگامی‌که اداره علوم پزشکی و اداره‌کل استاندارد استان فرآورده‌های خوراکی را مورد بازرسی و نظارت قرار ندهد، نباید در این خصوص شعار دهیم.
وی اظهار کرد: ترس من این است، که مواد خوراکی ناسالم به خورد مردم بدهید، منابع طبیعی در تولید گیاهان دارویی خود بی‌رویه از کود سمی استفاده می‌کند.
گوهرگانی افزود: جهاد کشاورزی که نمی‌تواند هم تولیدکننده، و هم ناظر و کارفرما باشد و این در حالی است که در همه جا نظارت و بازرسی  فرآورده‌های خوراکی بر دوش اداره‌کل استاندارد و علوم پزشکی است.
وی با اشاره به برگشت سیب‌زمینی‌های صادراتی ایران به عمان، گفت: درد جامعه این است که کسی را در امور بهداشتی زیر سؤال نمی‌بریم، و فقط می‌گویم رها شود تا هزینه‌ای برای نظارت و بازرسی پرداخت نشود.
وی با بیان اینکه امنیت و سلامت خوراکی باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: انگیزه‌ام تاختن به هیچ سازمانی نیست، و تحت هیچ شرایطی کسی را زیر سؤال نمی‌برم. تنها امنیت و سلامت خوراکی مردم مدنظرم است.
وی با اشاره به واردات یک نوع برنج در کشور، تاکید کرد: چرا ۵ سال برنجی را به خورد مردم داده می‌شود، و اکنون می‌گویند این برنج آلوده است. شکی نیست که بیگانگان و دشمنان ایران می‌خواهند به نسل‌های آینده ایران آسیب بزنند.؛ ولی چرا یک فرآورده‌ای که ۵ سال به کشور وارد می‌شود را قرنطینه نمی‌کنند و کیفیت و سالم بودن آن‌ها جدی گرفته نمی‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر دو دستگاه دولتی علوم پزشکی و اداره‌کل استاندارد در امر نظارت باید بر پایه اصول‌های استاندارد جهانی و ملی را به لحاظ منابع غنی و عناصر مفید بدن انسان مورد بررسی قرار نمی‌دهند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

وحيد
Georgia
درود به شرف و غیرتت
Iran, Islamic Republic of
دیگه بنده خدا چیکار باید کنه داره میگه بیاید از عملکرد زیر مجموعه،من بازرسی به عمل بیارید، اینکه سرطان معده در استان ما بیش از جاهای دیگه هست شاید یه دلیلش همین سمومی باشه که بیرویه به محصولا زده میشه، کلا در استان ما هیچ چیزی نظارت و پایش نمیشه، هر کی هرکیه
دنا
Iran, Islamic Republic of
والا .تو رییس جهادی ...کشاورزی یی ....تقصیر ملته .........
م
Iran, Islamic Republic of
درود برشمای گوهر گرانقیمت ا
حشام
Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی در تولید گیاهان دارویی کود سمی میدهد
این حرف منظورش چیه
مکه منابع طبیعی کودپاشی داره
همشهری
شما همیشه فقط بلدی دیگران را مقصر بدانی سازمان زیر نظر خودت خیلی پاک وبی عیبه.....
مهران عوض پور
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردان همیشه مرد.......صادقانه و شجاعانه حرفش رو میزنه
سالارحقگو دیل
Iran, Islamic Republic of
احسنت مدیرتوانمنددولت تدبیروامیددکترخدا همیشه موفق سربلندباشی که از حقوق مردم دفاع مکنی ارادمندشماسالارحقگو
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
خود گوئی و خود خندی
عجب مرد هنر مندی
اسلام علیک یا فاطمه الزهرا س
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر گوهرگانی مدیر لایق وشایسته وکاردان انصافا باید بیست سال پیش ایشان مدیر کل جهاد کشاورزی میشد آن زمانی که منابع مالی به وفور بو د منایع مالی استان خوب بود مدیران کل ضعیف باعث عقب ماندگی صنعت کشاورزی استان شدند ایشان زمان مدیریت جهاد کشاورزی گچساران زبان زد خاص وعام بودند علی رغم میل کشاورزان شهرستان به علت مسائل خطی وجناحی وحسادت مسولین جهاد کشاورزی نسبت به توانمندی های ایشان امدند مردم را از نعمت مدیریت خوب ایشان محروم کردند وبردند در مرکز آموزش امام زاده جعفر بیرون از شهر بایگانی کردند با خیال باطل از اینکه می توانند جلوی تابش آفتاب را بگیرند ایشان درخشان تر ماند طلا را هرجا بندازی باز هم طلاست الحمدالله مردم به خزانه طلایی خود دست یافتند طلای بی بدیل پاینده وموفق بمان ان شاء الله خورشید بمان خدمت کن زیر با حمایت طلای ناب وخالص زاگرس دکتر تاج گردون دوران طلایی را استان می گذرانند به سلامتی هردویتان به مردم هم خوب می گذرد
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای گوهر گانی جنابعالی خودت تو استان خراب کاری نکن تا این استان بی در پیکر نشه . سال ۹۵ شما ۳۰ نفر استخدام کردی بدون هیچ آزمونی چطور می تونین به بقیه سازمانها گیر بدین.
حاج علیخواه
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این مرد را استاندار استان می دیدیم انوقت تفاوت نگرش و مدیریت را در عمل مشاهده می کردیم ای کاش نماینگان استان به چنین مدیر دلسوز و لایقی بیشتر بها و جایگاه دهند حقیقتا ایشان بهترین مدیر استان ماست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1