تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۶۲۷۸۰

رونمایی از کتاب مجموعه آثار کاریکاتور «احسان گنجی» با حضور زارعی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛مراسم رونمایی از کتاب «گنگ کابوس دیده» مجموعه آثار کاریکاتور احسان گنجی از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا و هنرمندان استان در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، غلام محمد زارعی در این مراسم با تقدیر از حوزه هنری استان و رئیس این مرکز به جهت فراهم آوردن چنین مراسمی گفت: این جلسات باید مداوم باشد و باید زمینه گفت‌و‌گو رودرو با هنرمندان فراهم شود و در چنین جلساتی هم نباید ما متکلم وحده باشیم بلکه باید بیشتر از توصیه‌ها و پشنهادات هنرمندان بهره ببریم.
وی از هنرمندان به عنوان صاحبان ظرفیت‌های بالا یاد کرد و اظهار داشت: هیچ استانی و هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند مگر با اتکاء به منابع انسانی و امروز پیشرفت‌های کشورهای جهان مرهون اتکا به همین منابع انسانی است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر جلوه‌ای از جلوه‌های الهی است که در روح و اندیشه انسان‌های خاص وجود دارد و جایگاه هنرمندان جایگاه بسیار بالایی است که همه باید شأن و منزلت هنرمندان را پاس بداریم.
زارعی توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و حفظ کرامت هنرمندان را به عنوان دو موضوع محوری در مواجه با فرهنگ و هنر عنوان و تصریح کرد: به جهت وضعیت خاص استان نگاه‌ها بیشتر معطوف به پروژه‌های زیر ساختی است که بخش اعظم آن نیز مطالبه مردمی است که البته با کارهای صورت گرفته استان در حال رشد و توسعه است.
رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین خواستار کمک و همراهی بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر استان در مسیر توسعه شد و تاکید کرد: همراهی و مشاوره هنرمندان به مدیران وسیاسیون سبب می‌شود تصمیمات از استحکام بیشتری برخوردار باشد.
وی در پایان با ابراز خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان استان گفت: خوشحالم در جلسه‌ای شرکت می‌کنم که ذهن خلاق و زیبای یک هنرمند به چاپ یک کتاب ماندگار منتهی شده است و امیدوارم که همگی بتوانیم از این اثر خوب استفاده کنیم.
هم چنین در ابتدای این مراسم رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد طی سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از حضور هنرمندان در این آئین به سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه هنری در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: این مرکز در سال گذشته ۳۳۰ اثر در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری تولید کرد.
شریف اسلامی افزود: در سال جدید بنا داریم از تولیدات آثار فاخر فرهنگی و هنری حمایت کنیم و اساسا سیاست اصلی حوزه هنری نیز مبتنی بر حمایت از تولید است.
اسلامی ادامه داد: رویکرد حوزه هنری این است که از برنامه‌های خنثی و تزیینی فاصله گرفته و در جهت تولید آثار فاخر و اثرگذار در تراز انقلاب اسلامی گام بردارد.
وی بیان کرد: به دنبال ایجاد یک چرخه فرهنگی با محوریت تولید هستیم بدین معنا که تولید اثر، تبدیل به محصول، توزیع، مصرف و بازخورد و ارزیابی را در خود داشته باشد
اسلامی گفت: نشر و تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با زبان هنر جزو اصول مهم حوزه هنری است و در این راستا هم اکنون در حوزه ادبیات پایداری ۱۲ کتاب در مراحل گردآوری، تدوین، کار‌شناسی، اخذ مجوز و... است.
اسلامی از کتاب مقاومت خندقیان که به خاطرات رزمندگان استان در حماسه پدخندق می‌پردازد به عنوان یکی از آثار فاخر در این زمینه نام برد که به زودی رونمایی می‌شود.
وی به مسئولیت هنرمندان در قبال جامعه اشاره کرد و گفت: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با زبان هنر از دیگر رویکردهای حوزه هنری استان است و لازم است هنرمندان در این راستا و برای آینده جامعه و بهبود زیست اجتماعی به کمک مسئولین بیایند.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به موضوع بودجه‌ای دستگاه‌های فرهنگی زد و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی به صورت اعم و حوزه هنری به صورت اخص با حداقل بودجه و آنهم با وجود مطالبات و خواسته‌های زیاد جامعه هنری و فرهنگی در حال کار و فعالیت هستند که انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس توجه بیشتری به این بخش مبذول بدارند.
اسلامی در پایان از مشکلات زیر ساختی فرهنگی در استان گلایه کرد و گفت: حوزه هنری استان با وجود حجم بالای کار و تقاضا در میان جامعه هدف هنوز فاقد یک ساختمان اداری است و و ساختمان این نهاد استیجاری است.
در پایان این مراسم طی آئینی از احسان گنجی تقدیر به عمل آمد و در ‌‌نهایت نیز با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و هنرمندان شرکت کننده در این مراسم از کتاب «گنگ کابوس دیده» مجموعه آثار کاریکاتور این هنرمند رونمایی شد.
  
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خسرو مطلق
Iran, Islamic Republic of
استاد گنجی
از مفاخر هنر کهگیلویه بزرگ و از جمله هنرمندانی است که آب را میفهمند و وارث آب و خرد و روشنی هستند.
صمیمانه به ایشون تبریک میگم.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1