تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۶۲۵۷۸

درخواست مردم چرام از «حاج عدل» / جلوی تعطیلی دانشکده صنعت و معدن چرام را بگیرید(+تصاویر)

۱۷
۰
کبنا ؛جمع کثیری از مردم چرام با ارسال نامه ای به نماینده چرام و کهگیلویه خواستار حمایت از دانشکده صنعت و معدن چرام و جلوگیری از تعطیلی این دانشکده شدند که متن این نامه عینا منتشر می گردد:

بسمه تعالی
نماینده محترم مردم شریف شهرستان های کهگیلویه,بهمئی,چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای مهندس حاج عدل هاشمی پور
با عرض سلام
احتراما با توجه به نقش مهم دانشگاه در توسعه و پیشرفت استان و شهرستان ,ما جمعی از مردم شهرستان چرام به نمایندگی از طرف همه مردم شهرستان,ضمن تشکر از زحمات ارزشمند جنابعالی ,خواهان بررسی وضعیت دانشکده صنعت و معدن چرام در صورا امکان رفع نمودن مشکلات موجود و تبدیل شدن به یک دانشگاه مستقل می باشیم.
علاوه براین برخی مسئولین درصدد تلاش برای قرار گرفتن این دانشکده زیر نظر دانشکده نفت و گاز گچساران و به نام مجتمع دانشگاهی گچساران می باشد.
لذا ما مردم شهرستان چرام با این اقدام مخالفیم و از جنابعالی تقاضا داریم تا با انجام اقدامات لازم جلوی مشکلات بیش از پیش این دانشکده و تنش های اجتماعی ناشی از این تصمیم را بگیرید تا زمینه استقلال و پیشرفت این دانشکده فراهم گردد.
با آرزوی توفیق الهی
جمع کثیری از مردم شهرستان چرام
 
به گزارش کبنا از چرام,ماجرای تعطیلی تنها دانشکده شهر چرام و حتی کهگیلویه بزرگ از سال گذشته در رسانه ها و محافل و جمع های دانشجویی شنیده می شود.
براساس این گزارش دانشکده صنعت و معدن چرام که هم اکنون ردیف بودجه مستقل از وزارت علوم دارد در یکی دوسال گذشته تحولات خوبی چه به لحاظ مدیریتی و تجهیز آن صورت گرفته است اما سایه تعطیلی بر آسمان این دانشکده خیمه زده است.
ماجرا از این قرار است که در گچساران دانشکده نفت وجود دارد و مسولان گچساران با پشتیبانی دکتر تاجگردن درصدد ایجاد مجتمع دانشگاهی گچساران هستند.
برای ایجاد این مجتمع و طبق مصوبه قانونی اگر جایی بخواهد مستقل شود باید دو الی سه دانشکده وجود داشته باشد که در مناطق محروم تا ۳ دانشکده امکان اجرایی شدن هست و با وجود دانشکده صنعت و معدن چرام این کار برای گچساران و نماینده محترم آن شهرستان راحت می باشد.
اما معایب رفتن دانشکده صنعت و معدن چرام به زیرمجموعه. مجتمع دانشگاهی گچساران چیست؟
با روند موجود و شرایط پیش آمده دانشکده صنعت و معدن چرام با کاهش دانشجو یا تعطیل می شود یا تا ۱۰سال دیگر امکان مستقل شدن ندارد.
قطعا با این کار مرکز و قدرت تصمیم گیری رشته ها و جذب هیات علمی و حتی تخصیص بودجه به گچساران داده می شود و رشته های خوب دانشگاهی که جذبه برای دانش آموزان کنکوری داشته باشد به مرکز دانشگاهی گچساران داده می شود که عملا دانشکده صنعت و معدن چرام به حاشیه رفته و قفل تعطیلی برآن زده خواهد شد.
ضمنا با توجه به اینکه مراکز دانشگاهی نقش مهمی در توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی دارد عملا با این کار روند توسعه ای مختل می شود و شهرچرام از مزایای آن محروم می شود.
و با توجه به بعد مسافت برای دانشجویان چرام و شهرها و روستاهای اطراف و.محرومیت منطقه عملا هزینه های زیادی برای دانشجویان در خصوص انتقال به گچساران ایجاد می شود.ضمن اینکه مراکز دانشگاهی متعددی در گچساران وجود دارد و اگر قرار بر ادغام است اولویت با چرام و گستردگی شهرهای همجوار است.
حال با توجه به اینکه در تاریخ ۷مردادماه پیشرو با حضور نمایندگان گچساران و بویراحمد ,رئیس دانشگاه یاسوج و نماینده وزارت علوم و همچنین تشکیل جلسه هیات امنا دانشگاه یاسوج این مهم به شور گذاشته می شود از سردار عدل هاشمی پور نماینده چرام در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با سماجت و رایزنی با مسئولین وزارت علوم و هئیت امنا دانشگاه یاسوج, جلوی این ظلم تاریخی را به چرام گرفته و احقاق حق نمایند .
حال باید منتظر ماند که در این نبرد دانشگاهی کدام یک از نمایندگان گچساران یا چرام و کهگیلویه پیروز خواهند شد؟

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خب اگه صلاح میدونید تا شهرستان گچساران با صد و بیست هزار جمعیت و جمعیت شهری صد هزار نفری یکی از دانشکده های دانشگاه چرام بشه. از همون اول هم تاسیس این دانشکده در چرام اشتباه و با رانت صورت گرفته وگرنه یه شهر ده پانزده هزار نفری که جمعیت کل شهرش به اندازه جمعیت یک دانشگاه درجه یک هست که دانشگاه که راه اندازی دانشکده هم جای تعجب داره. باید واقع بین بود.
Iran, Islamic Republic of
دو سه خط آخری خیلی مسخره هست. یعنی گچساران دیگه اینقدر در طول سالیان دراز بهش ظلم شده که الان بر سر تاسیس دانشگاه دولتی باید با چرام که جمعیتش در حد حومه گچساران هست چونه بزنه؟ ضمنا باید عرض کنم که دانشکده نفت و گاز غطه الان طبق مصوبه دولت دانشگاه شده فقط باید هر چه سریعتر دانشگاه یاسوج اقدامات لازم رو انجام بده. همینجوری همه چیز رو به زور پیش بردید نه منطق که وضع استان اینه. بخواد زوری باشه همون دانشکده چرام رو هم به باشت انتقال میدن گفته باشم چون هم راهش مناسب تره هم زیرساختهای بهتری داره. پس به همون فعلا راضی باشید
Iran, Islamic Republic of
کره ب..
Iran, Islamic Republic of
حالا ببینم یه نفر توی این شهر پیدا میشه که یه نامه بزنه به تاجگردون بگه چرا الارغم اینکه دانشکده گچساران مستقل شده و دانشگاه شده هنوز اقدامی در این مورد صورت نگرفته. به همین صورت بشینید تا مدعیان بیشتری پیدا بشن. سال تحصیلی جدید در راهه آیا باز هم قرار که بگن دانشکده نفت و گاز یا دانشگاه.
عالی زاده
Iran, Islamic Republic of
البته استفاده از لفظ نبرد صحیح نیست ولی اگه چنین چیزی باشد قطعا بدون تعصب باید گفت در این مورد حق با گچساران هست
Iran, Islamic Republic of
قوز بالا قوز
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک شهروند چرا می و تحصیلکرده فقط میدونم این دانشکده مکانی برای پارو کردن پول توسط اعضای هیات علمی بوده که هیچ سودی برای شهرستان چرام نداشته و تمام نیروها و هیات علمی از جاهای دیگه اومدن و برای خودشون دارند سالاری میکنند. پس بسته بشه خیلی آبرومندانه تره.
از چرام
Iran, Islamic Republic of
دایی جان جناب ناشناس، شما تشخیص میدی چرام در سطح داشتن دانشکده نیست حرفتون درسته ولی "الارغم" غلطه، بنویسید"علی رغم"
ضمنا جناب تاجگردون دو دوره است که با حمایت چرامی های مقیم گچساران و نیز خیلی های دیگه که روز انتخابات به غلط یا درست می روند گچساران و به حاج غلام رای میدهندانتخاب میشه. یه کم منطقی اظهار نظر کنید.
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
چرامی ها چون هویت خودشونو قبول ندارن میخوان بگن ماهم گچسارانی هستیم.اگه میاید گچساران رای میدین چرا به حاج عدل نامه می زنید!!؟؟چرامی ها وخصوصا بناریها دهدشتی هستن.سعی کنید درهمان حوزه خودتون رای بدین.
حسین
Iran, Islamic Republic of
ردیف بودحه مستقل رو کی به دانشکده های چرام و گچساران داده اگر نمی دانی دکتر تاجگردون داده اقای بهشاد که هدفت فقط اینه که خودت بشی رئیس مجتمع گچساران و چرام ،خودت هم میدونی که همین الان هم که زیر نظر یاسوجه رشته هاش داره تعطیل می شه ودانشجوهاش داره کم می شه وهیچ کار عمرانی هم توش نمی شه مثلا ساخت خوابگاه؛البته شاید با همت دکتر تاجگردون یه کاری براش بشه که اطلاع دارم به رشد چرام علاقه منده ونمونه اش همون جاده چرام دیل گچساران گناوه است
Iran, Islamic Republic of
جناب چرامی شما برو این قضیه رو به یه نفر خارج از این استان بگو بعد هر چی اون گفت منطقی هست چیز روشنی هست که تا گچساران باشه در چرام دانشگاه دولتی نمی زنن اصلا نیازی نیست نفوذ تاجگردون پشت قضیه باشه خود دولت اجازه نمی ده مخصوصا دولتی که رای قاطع خودش رو در استان از گچساران داره. چرامیهای مقیم هم دیگه گچسارانی هستند و ربطی به چرام ندارن
ti
متاسفانه کسانی که در راس شهرستان چرام هستند و به قول خودشون مسئول هستند اصلا و ابدا هیچ گونه حمایتی از دانشکده صنعت و معدن نمی کنند و به همین خاطر هست نه شهر چرام بلکه خود این دانشکده تا سالهای زیاد پیشرفت نخواهد کرد و مطمئن باشید خیلی راحت گچساران پیروز این بازی خواهد بود پیروز بازی.............
چرام
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تعجب داره ار تعصب کور دوستان گچسارانی،شما باید خودتان را با آبادان و ماهشهر و بقیه شهرهای نفت خیز مقایسه کنید و ببینید تا کجا پیش رفتین،حالا آبادان با فرهنگ و پیشرفته کجا و دوگنبدان(دوگمبزون)ما کجا.حالا بعد سی سال یه تاجگردونی بلند شده که ما هم به عنوان هم استانی بهش افتخار میکنیم،وگرنه گچساران که به قحط الرجال معروفه.
كهگيلويه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
بزرگواران چرا برای کسانی مانند آقای بهشاد خودتون به دردسر میندازید، مگه چه نفعی برای شما ها داره. امثال آقای بهشاد و دوستانشان که یه معلم ساده بودند الان دارند با دوستانشان جزء هیات علمی اند و حقوق نجومی از این دانشکده درو میکنند. مگه شما مردم بدبخت و ساده هستید
Iran, Islamic Republic of
اقای چرامی گچساران قحط الرجاله؟ پس چرا هر کدومشون یه جای کشور رو دارن میچرخونن؟ اینکه مرکز استان از مدیران گچسارانی استفاده نمیکنه به خاطر قطح الرجال بودن نیست چون نمیخواد به گچساران میدون بده.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
که سیل .. چه گپ گپو ایزنن تا ابد . یاسوجین
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم استانی برای جلوگیری از تعطیلی احتمالی دانشکده صنعت و معدن چرام برای تماس تلاش خو را بکار گیرند. چرام با آن سابقه درخشان درحوزه فرهنگ و هنر باید جایگاه ویژه ای در استان داشته باشد. متأسفانه در گذشته از سوی مسئولین استان و شهرستان برای تکمیل کامل این پروژه مهم در حوزه فرهنگ سهل نگاری صورت گرفت. متأسفانه هم اکنون حدود ۱۴ سال است که ساختمان فنی و حرفه ای چرام تکمیل نگردیده و به حال خود رها گردیده است. متولیان امر اگر شایستگی پیگیری تکمیل این پروژه و امثال آن را ندارند از مسند قدرت کنار روند تا شایستگان پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1