تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۶۲۵۱۸

افتتاح فاز ۲ آبرسانی به دوگنبدان از سد کوثر/بهره مندی شهر دوکنبدان از آب شرب پایدار

۴
۰
کبنا ؛سیدعلی لدنی‌نژاد در آئین افتتاح فاز دوم آبرسانی به دوگنبدان از سد کوثر( رینگ مخازن)  با  اشاره به اهمیت اجرای این طرح اظهار کرد:  این پروژه از سال ۹۴ با دستور استاندار و نماینده مردم گچساران و باشت به شرکت آب و فاضلاب استان تحویل داده شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را بالغ بر  ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:  در اجرای این پروژه ۱۱کیلومتر رینگ مخازن، ۴ کیلومتر خط انتقال  و سه کیلومتر خط اصلی اجرا شده است.
وی با برشمردن مزایای اجرای طرح آبرسانی به دوگنبدان از  سد کوثر  عنوان کرد:  با اجرای این طرح شهر دوگنبدان دارای پایدارترین آب شرب شهری استان  است.
لدنی نژاد از انجام سیستم تله متری  کل از ایستگاه شماره ۱ و ۲ رینگ مخازن شهر و ایستگاه های امامزاده جعفر  خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.
وی با تقدیر از تلاش های  شرکت آب منطقه ای استان در تکمیل فاز اول این طرح  اظهار کرد:  در فاز اول طرح که آبرسانی از سد کوثر تا مخزن طالقانی بود  دبی ۱۲۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده بود که این میزان هنگام تحویل پروژه به آبفای شهری به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت و  در افق طراحی شده برای این پروژه دبی تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با  بیان اینکه پروژه تامین آب شرب  کهگیلویه بزرگ  از سد کوثر در دست اجرا است، اظهار کرد: برای تامین آب شرب  پایدار شهرستان های بویراحمد و دنا  نیز  تکمیل  و بهره برداری هرچه سریع تر از سد تنگ سرخ الزامی است و جا دارد که همه مسئولان استانی با تمام توان برای تحقق این موضوع اهتمام به خرج دهند.
در ادامه پژمان نیک اقبالی  با اشاره به اینکه ۱۲ درصد آب کشور که در جنوب تامین می‌شود گفت: سالانه قریب بر ۷ میلیارد متر مکعب خروجی آب از استان ماست و حدود ۵ میلیارد متر مکعب آب در استان تولید می‌شود.
معاون عمرانی استاندار ابراز کرد: با همکاری مسوولان سهمیه آب از سرشاخه‌ها در استان تغییر کرده و استفاده از ظرفیت آب استان در دیگر پروژه‌ها در دست اقدام است.
وی در ادامه با اشاره از استفاده دیگر شهرهای کهگیلویه از آب سد کوثر عنوان کرد: چهار شهر دهدشت، سوق چرام و لنده آب شرب آنها در چند سال آینده از سد کوثر تامین خواهد شد.
نیک‌اقبالی  با بیان اینکه تامین آب چهار شهر کهگیلویه توسط قرارگاه خاتم  که برنده مناقصه شده است، افزود: با انجام این پروژه چهار شهر کهگیلویه در چند سال آینده دارای آب پایداری خواهد شد.
در پایان نیز غلامرضا تاجگردون با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم خط انتقال آب از سدکوثر به شهر دوگنبدان بیان کرد: با برنامه‌ریزی شهرستان گچساران نیازمند آن بود که در هر ثانیه ۴۰۰ لیتر آب  شرب این شهر را تامین کند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چاه‌های حفر شده برای تامین آب شرب دوگنبدان گفت: در حال حاضر  تامین آب شرب دوگنبدان از سد کوثر انجام می‌پذیرد و دیگر نیازی به چاه‌های حفر شده در امامزاده جعفر برای تامین آب شرب این شهر نخواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: با افتتاح این پروژه  شهرستان گچساران تا چشم اندازه ۲۰ سال آینده دیگر با کمبود آب مواجه نخواهد شد.
تاجگردون با اشاره به تعداد ۱۲ حلقه چاه تامین کننده آب شرب دوگنبدان گفت: این چاه‌ها باید از مدار خارج شوند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

الف لام میم
Iran, Islamic Republic of
مدیری که با آمدنش قحطی بر استان حاکم شد
Iran, Islamic Republic of
باز هم به سود تاجگردون
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
عالی
دوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
ببینید ویاد بگیرید دارندگی برازندگی است لدنی خونه اش تو مرکز استان است امااز جیره بندی اب لذت میبرد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1