تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۲۶۲۴۸۱

۶ هزار مددجوی کهگیلویه و بویراحمد ضربتی خانه‌دار می‌شوند / خادمی: کمیته امداد از حاشیه به متن برگشت / فتاح سیاسی‌کاری نکرد

۱
۰
کبنا ؛

رئیس کمیته امداد کشور گفت: باید با یک اقدام ضربتی و حرکت جهادی خانه‌دار شدن ۶ هزار مددجوی کهگیلویه و بویراحمد را انجام داد نه با حرکت لاکپشتی.


به کبنا، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور برای انجام سفر دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد و در جریان این سفر با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و امام جمعه یاسوج دیدار داشت.


فرید محبی مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ابتدا گزارشی ارائه داد و از رشد ۷۸ درصدی اعتبارات امداد استان در سال جاری نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

وی همچنین در زمینه وام اشتغال مددجویی نیز گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی این وام را در استان داشتیم و در جذب منابع بانکی با تعاملی که با بانک‌های استان داشتیم ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جذب منابع داشتیم.

محبی همچنین از رتبه اول امداد در حوزه اشتغال روستایی خبر و داد و گفت: و همچنین سند کاهش فقر را در استان تدوین کرده‌ایم.

این مسؤول از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه اردوگاه امداد در استان خبر داد و از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه گفت و افزود: ۵۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شد.

وی از ایجاد ۸ مجتمع خدماتی و تولیدی در استان خبر داد که کار مطالعاتی آن آغاز شده است و همچنین از رشد خیره کنند جمع‌آوری زکات در استان خبر داد که در سال گذشته یک میلیارد و ۳۴۶ میلیارد تومان محقق شد و ۸۸ پروژه در حوزه زکات تعریف شد.

محبی همچنین از تعهد ۸۷۵ میلیونی زکات در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه اول امسال تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحقق پیدا کرده است.

ساخت ۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کهگیلویه وبویراحمد
در ادامه سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با قدردانی از پرویز فتاح او را نمونه مدیر جهادی دانست و گفت: کمیته امداد در انتخابات‌های گذشته هیچ گاه رویکرد انتخاباتی نداشته و در استان ما که استانی محروم است کمیته امداد هیچ دخالتی در امر انتخابات نکرد.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که مقدمات و تمهیدات لازم برای ساخت ۶هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در این استان فراهم شده است.
سید موسی خادمی اظهار داشت که پنج هزار و ۴۵۰ واحد از این تعداد روستایی و هزار واحد نیز شهری است.
وی ساخت این تعداد واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را از مصوبات سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در مرداد سال گذشته به استان دانست و گفت که این واحدها با مشارکت این نهاد حمایتی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، موسسه خیریه عترت بوتراب و بنیاد خیریه وفاق سبز علوی احداث می شوند.
وی افزود که بر اساس تفاهم نامه چهار جانبه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی از سوی کمیته امداد امام (ره)، بنیاد سبز علوی و موسسه خیریه بوتراب تامین می شود.
خادمی تصریح کرد: از این مقدار، سهم کمیته امداد و بنیاد عترت هر کدام ۶۰ میلیون ریال و تعهد موسسه خیریه وفاق سبز علوی نیز مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای واحدهای روستایی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد زیربنای هر واحد مسکونی را حدود ۶۰ مترمربع ذکر کرد و گفت که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تعهد کرده مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه به ازای هر واحد مسکونی به متقاضیان روستایی پرداخت کند.
خادمی اولویت ساخت این تعداد واحد مسکونی را برای زنان بی سرپرست دانست و گفت: یکی از مشکلات اساسی در این راستا نبود مجوز قانونی برای تامین زمین شهری است که این معضل نیز با رایزنی و همکاری کمیته امداد و همراهی وزارت راه و شهرسازی در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۴درصد جمعیت  ۷۱۳هزار نفری این استان هم اینک زیرپوشش کمیته امداد هستند، افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده بیش از پنج تا هفت هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد بدون مسکن مناسب هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که کمیته امداد ظرف سه سال گذشته از حاشیه به متن بازگشته و بسیاری از حرف و حدیث ها و حواشی های منفی در مورد این نهاد امدادی و حمایتی از بین رفته است.

کمیته امداد در دوره فتاح رویکرد انتخاباتی و سیاسی نداشته است
خادمی با بیان اینکه کمیته امداد در دوره مدیریتی آقای فتاح رویکرد انتخاباتی وسیاسی نداشته است، گفت: از اقدامات بزرگ کمیته امداد این بود که در این دوره، کمیته در سیاست و انتخابات هیچ دخالتی نداشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دو انتخاباتی که برگزار شد براساس سیاست‌های آقای فتاح در کمیته امداد، هیچگاه آنها وارد کار کردهای انتخاباتی نشدند.
خادمی در ادامه با درخواست از آقای فتاح برای حمایت بیشتر کمیته امداد در بحث سرمایه‌گذاری در این استان گفت: به دلیل اینکه برخی از سازمان‌های سرمایه‌گذاری همچون شستا و امیدور در استان ما هیچ کاری نکردند و سرمایه‌گذاری دولتی به معنای خاص در استان ما وجود ندارد از کمیته امداد می‌خواهیم که در این استان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را در دستور کار داشته باشند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحث صندوق قرض‌الحسنه امداد کمک‌های خوبی به استان ما شده است اما امیدواریم با سفر آقای فتاح منابع این کمک‌های بیشتر شود، همچنین از دیگر مشکلات ما مسکن مددجویان است که امیدواریم رفع مشکل شود.
خادمی به ساختمان نیمه تمام کمیته امداد این استان اشاره کرد و گفت: درخواست ما این است که به دلیل اینکه نمی‌توانیم از اعتبارات استانی کمکی کنیم به صورت ویژه اعتباری برای تکمیل این ساختمان در اختیار ما قرار گیرد.
دادن تسهیلات به مددجویان یک ربع طول می‌کشد
رئیس کمیته امداد از اختصاص سه هزار میلیارد تومان به امر اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد.
پرویز فتاح با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: این برادر و خواهر فخر ما ایرانیان هستند و ما هم به پیرو آن امام و خواهر ارجمندش در پی گره‌گشایی از کار مردم و به خصوص محرومان هستیم.
رئیس کمیته امداد در ادامه با بیان این که همه ما سر سفره امام و انقلاب قرار داریم افزود :باید حامی محرومان و مستضعفانی باشیم که امام همواره نسبت به خدمت به آنها سفارش می‌کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه در امداد کهگیلویه و بویراحمد به بسیاری از خواسته‌ها رسیده‌ایم اظهار کرد: عددی که به این استان کمک شده بسیار بالاست که به عدالت بسیار نزدیک است.
وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله تنظیم کردیم و برنامه امسال هم روشن است افزود: دولت و مجلس کاری کردند که باید از آنها تشکر کنیم و کاری که مجلس کرد در برنامه شش ساله بی‌نظیر است.
رئیس کمیته امداد گفت :دولت هم با همه مشکلاتی که داشته برنامه افزایش مستمری را اجرا کرده و داده که از این به بعد به حساب مستمری به جای یارانه ریخته خواهد شد.
فتاح خاطرنشان کرد: از این جهت خیال ما راحت شده و در گزارش‌هایی که داده شده به کمبود بودجه هیچ اشاره‌ای نمی‌شود زیرا خیالمان از این جهت راحت است.
وی با بیان این که منحنی درامدهای مردمی بالاست افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه خوبی داشتیم و فراخوان کردیم تعداد زیادی جذب شده است و ۵۲۰ هزار حامی حامی جدید گرفته‌ایم.
فتاح در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با تسهیلات کمیته امداد برطرف شده گفت: در گذشته برای جهیزیه صف داشتیم اما اکنون صفی برای تسهیلات جهیزیه نداریم.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید صف وام ضروری داشته باشیم، افزود: با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه تنها یک ربع طول می‌کشد تا وام ضروری مددجویان را به آنها بدهیم.
رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه برای ضمانت تسهیلات مددجویان هم چاره‌اندیشی شده گفت: از این پس از مستمری آنها برای مستمری ضمانت‌ها استفاده خواهیم کرد.
فتاح با بیان اینکه حقوق همه کارمندان را به این صندوق واریز می‌کنیم، گفت: وام‌های بدون سود به مددجویان ارائه خواهیم کرد و برای اینکه هزینه‌ها زیاد نشود تنها ۳۱ شعبه قرض‌الحسنه امداد در مراکز استان ها راه اندازی کردیم و بقیه کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در زمینه وام اشتغال مصوبه‌ای داشتیم که هزار میلیارد تومان وام داده شود که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شد که این نشان‌دهنده همکاری بانک‌ها است.
فتاح با بیان اینکه امسال وام اشتغال سه هزار میلیارد تومان شده، افزود: عدد سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود که امسال دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت جذب شد و هزار میلیارد خودمان به این کار اختصاص دادیم.
وی با بیان اینکه در استان‌ها نباید وام به غیر از کار اشتغال داده شود، گفت: متاسفانه در برخی مناطق وام اشتغال را به کارهای غیر اشتغال اختصاص می‌دهند.
 
 
پرویز فتاح نیز در این دیدار با بیان اینکه استان شما را نباید محروم تلقی کرد افزود: همه اخبار مربوط به استانتان را از تهران پی‌گیری می‌کنم و در جریان همه امور هستم.
رئیس کمیته امداد گفت: کمیته امداد شما در سطح کشور یکی از ۱۰ کمیته امداد برتر است که بسیاری از برنامه‌های آن‌ها در سال گذشته به صورت صد درصدی محقق شده است.

فتاح یکی از مشکلات این استان را در بحث سرپناه مددجویی ذکر کرد و گفت: در این استان ۶ هزار نفر مددجو خانه ندارند که برای این کار به کمک مسؤولان استانی به فکر ایجاد سرپناه برای آن‌ها هستیم.

وی همچنین به استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول داد که خیرینی را به استان معرفی کند تا بتوانند در زمینه‌های مختلف پشتیبانی کنند.

کمیته امداد برای خروج برخی خانواده‌ها از چنگال محرومیت وارد میدان شود
زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم از فتاح به عنوان یکی از مدیران جهادی نام برد و گفت: کمک‌های بسیار زیادی به استان از طریق کمیته امداد در بحث محرومان و مستضعفان شده است.


نزارعی نیز با تقدیر از تلاش ها و اقدام های ارزنده کمیته امداد به ویژه در زمینه مسکن مددجویان، ایجاد صندوق قرض الحسنه امداد و پرداخت وام های اشتغالزایی گفت: مجلس برای تحقق اهداف والای این نهاد آماده همراهی است.
غلام محمد زارعی افزود که هم اینک نیز رویکرد مثبت، همراهی و هم افزایی خوبی میان دولت و مجلس برای حمایت از کمیته امداد وجود دارد که مصداق بارز آن افزایش میزان مستمری بگیران این نهاد از اواخر سال ۹۵ بوده که مجلس تصویب و دولت برغم محدودیت های مالی و اعتباری این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کرد.
وی، وجود معضل حاشیه نشینی در برخی شهرهای استان را یادآور شد و گفت که کمیته امداد برای خروج برخی خانواده ها از چنگال محرومیت و فقر در این مناطق وارد میدان شود.
کهگیلویه و بویراحمد فقر نیست
امام جمعه یاسوج هم با بیان اینکه استان ما فقیر نیست بلکه از طاغوت عقب نگه داشته شده است از فتاح خواست تا کمک‌های کمیته امداد به استان بیشتر شود.

امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد همیشه ودر طول تاریخ با طاغوت مخالفت داشت مگر در دوران حکومت صفویه که سید بودن و نظام اسلامی بر کشور حاکم بود.
حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی با اشاره به اینکه این استان یک درصد جمعیت و مساحت کشور را دارد، گفت: علی رغم تمامی محدودیت‌ها این استان و مردم آن دارای ظرفیت‌های بالقوه در بخش‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه مردم استان در همه شرایط همیشه حامی نظام و انقلاب بودند، بیان کرد: مردم همیشه در صحنه این استان در تمام راهپیمایی شرکت کرده و در انتخابات نیز مشارکت جدی و حداکثری داشته اند.
امام جمعه یاسوج به محرومیت تاریخی استان اشاره کرد و افزود: در زمان طاغوت به دلیل دشمنی علنی این مردم با این رژیم آنها عمدا از توسعه استان علی رغم دارائی‌هایش خودداری و انتظار می‌رود دولت اکنون این مردم غیور، اصیل و ولایتمدار را حمایت کند
نام شما

آدرس ايميل شما

فتاح
متن وحشتناک غلط املایی دستوری وتایپی دارد....
لطفا مطالعاتتون رابیشترکنید وآنلاین باشین....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1