تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۲۶۲۴۲۴

بابویی: خانواده نباید از بیان مشکلات کودکان بترسند / آگاه‌سازی خانواده‌ها نیاز امروز جامعه است (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی با موضوع «کودک آزاری» با حضور سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان و نمایندگان سازمان‌های بهزیستی، دادگستری، نیرو انتظامی و جمعی از روان‌شناسان در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست با بیان اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور مهم و غیر قابل اجتناب است، گفت: گسترش دامنه آموزش خانواده با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و سوء رفتار با کودکان نیاز به مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در استان دارد.
امین‌اله بابویی افزود: کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند بررسی دقیق اطلاعات، تحلیل و تفسیر علل به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است، به طوری که برای هر کدام از این علل باید راهکار ارائه دهیم.
وی از ارتقاء خود آگاهی و آموزش مهارت خود مراقبتی و فرزند پروری به عنوان مهم‌ترین راهکار‌های پیشگیری در جامعه یاد کرد و افزود: همه ما باید به گونه‌ای برای کنترل این آسیب‌ها در جامعه همکاری لازم را داشته باشیم.
بابویی با بیان اینکه باید ترس از بیان کردن مشکلات کودکان توسط خانواده‌ها ریشه یابی شود، اذعان کرد: پوشیده نگه داشتن مشکلات و اتفاقات ناگوار کودکان، عدم مراجعه خانواده‌ها به دادگاه‌ها و مراجع قانونی، نیازمند آگاه سازی و بحث و بررسی است، زیرا کودکی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد در آینده دچار مشکل خواهد شد.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اشاره‌ای به برنامه‌های این معاونت در زمینه کنترل و پیشگیری از کودک آزاری داشت و تصریح کرد: تدوین برنامه جامع سلامت استان و ابلاغ این برنامه به همه دستگاه‌های مرتبط، اطلاع رسانی از طریق کانال‌های تلگرامی، معرفی یک نفر به عنوان پیام گذار جامع سلامت و عقد تفاهم نامه در جهت کنترل و پیشگیری از کودک آزاری در بین سازمان‌ها از جمله برنامه‌های در دست اقدام این معاونت است.
در این نشست اعضای کارگروه موضوعات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح نمودند و مقرر شد دبیرخانه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت «کودک آزاری» تشکیل و همچنین برنامه‌های آموزشی در صدا و سیمای استان با حضور روان‌شناسان در جهت ارتقا سطح آگاهی مردم در این زمینه برگزار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
خدا شکرت!!!!!
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1