تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۶۲۳۱۵

در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟

۱
۰
کبنا ؛علی آذرنژاد
قصه از آنجا شروع می‌شود که برخی مدیران محروم استان کهگیلویه و بویراحمد بدون فکر و برنامه، پروژه‌ای ۳۰ میلیارد ریالی را بدون مطالعه علمی و بازدهی اقتصادی، تعریف می‌کنند، که دست خالی به شورای برنامه ریزی استان نرفته باشند.
پروژه هتل ورزش یاسوج که بنا به گفته مدیر کل ورزش و امور جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در بر دارد و به گفته خودش بخش خصوصی استقبالی از آن نمی‌کند چون صرفه اقتصادی برایش ندارد؛ پس باید دولت از حساب بیت المال ۳ میلیارد تومان از محل بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد خرج چنین پروژه‌ای کند که هیچ گونه صرفه اقتصادی ندارد و صرفا برای هدر رفت بودجه و ارائه کارنامه اجرا می‌شود.
نکته جالب ماجرا آنجاست که علی رغم مخالفت استاندار با این موضوع، این پروژه با نظر اکثریت آرا شورای برنامه ریزی استان به تصویب می‌رسد.
حقیقت این است که کهگیلویه و بویراحمد محروم و عقب افتاده نیست، بلکه برخی مدیرانی دارد که محروم هستند! اینکه چه موقع مدیران می‌خواهند یک جایی از تاریخ، استان را از ته چاه محرومیت و بیکاری بیرون بکشند و دیگر لفظ استان محروم را نشنویم، کی هست، خدا می‌داند.
پی نوشت: بخشی از گفتگوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با علوی مدیرکل ورزش و امور جوانان در جلسه شورای برنامه ریزی استان: (خادمی خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان گفت: مگر این پروژه (هتل ورزش یاسوج) نباید به بخش خصوصی واگذار شود؟ پس چرا ما باید اعتبار برای تکمیل آن بگذاریم؟! که علوی در پاسخ گفت: بخش خصوصی استقبال نمی‌کند و برایشان توجیه اقتصادی ندارد! خادمی گفت: برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد پس چطور ما برای آن هزینه کنیم؟ خادمی اضافه کرد ما باید با این ۳۰ میلیارد ریال ۱۰۰ پروژه ورزشی روستایی در مناطق محروم استان احداث کنیم! چرا که پروژه هتل ورزشی یاسوج توجیه اقتصادی ندارد.)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرف استاندار منطقی است.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1