تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۶۲۲۹۴

بکارگیری بیش از ۲ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در طرح کارورزی

۵
۰
کبنا ؛مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح کارورزی دولت هزار و ۵۰۰ نفر است که بیش از دو هزار کارورز برای این طرح پیش بینی شده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، قبل از ظهر امروز کارگروه اشتغال به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد.
صابر مظاهری مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست  با بیان اینکه طرح کارورزی اشتغال فراگیر در هیئت دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب شد، اظهار کرد: اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با تاکید ریاست جمهور و و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بر اولویت و ضرورت به اجرای این طرح اقدام شود.
وی با اشاره به سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح کارورزی سال ۹۶، بیان کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد هزار و ۵۰۰ نفر است که بیش از دو هزار کاروز برای این طرح در استان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: سامانه طرح کارورزی در استان فعال می‌باشد، تاکنون ۸۰ واحد پذیرنده نیز در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات هشت هزار و ۹۰۰ نفر در استان به عنوان کارورز در مقاطع تحصیلی کاردانی به بالا رشته‌های دانشگاهی ثبت نام کردند.
وی بیان کرد: کلیه دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضیان کارورزی، تحت پوشش این طرح می‌باشند.
وی با بیان اینکه دانشجویان در حال تحصیل از شمول طرح خارج می‌باشند، گفت: اتباع خارجی، موظفین به گذراندن طرح کارورزی در رشته‌های گروه علوم پزشکی و متعهدین به اشتغال در دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های انقلاب اسلامی، بورسیه کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از دامنه پوشش طرح خارج می‌باشند.
مظاهری بیان کرد: واحدهای پذیرنده دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به غیر از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۲ نفر شاغل بیمه شده، مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می‌باشند.
وی تصریح کرد: مدت دوره کارورزی حداقل ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه می‌باشد، برای هر کارورز متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین می‌شود.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سقف کمک هزینه آموزشی کارورزی در سال ۹۶ به صورت میانگین ماهیانه ۳ میلیون و یکصد هزار ریال تعیین می‌شود، که توسط ناظر به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی در طول دوره محاسبه و حداکثر در سه مرحله پس از موفقیت کارورز در آموزش سنجش مهارت، با صدور گواهی کارورزی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

جم)جواذ
United States
توراست میگی
محمد
Iran, Islamic Republic of
مظاهری ضعیف ترین مدیرکل تاریخ استان
رضا
Iran, Islamic Republic of
تنگ سرخ ظرفیت گردشگری خوبی دارد می توان به جای کارورزی اونجا را توسعه دادوبرای زنان بی سرپرست یا بدسرپرست شغل ایجادکرد
دیلگان
Iran, Islamic Republic of
یکی از مدیران عامل شرکتی که از دولتی به خصوصی تغییروضعیت داده است برای یکی ازمدیران کل هدیه برد درتاریخ ۹۶.۳.۲۹
چون پرونده شکایتی داشت بنده خدا
چاره ای نداشت دنیا دنیای روابطه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
خوب این که معلومه ابتدا به ساکن کسانی که صاحب دارند بعد در کدام ادارت حتما کارخانجاتی که درحال تعطیل شدن هستند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1