تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۱
کد مطلب : ۲۶۲۱۶۳

بی منجگان سرزمین فرشتگان درد (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛روستای بی‌منجگان در ۸کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد که فرشتگان معلولی را در خود جای داده و سالهاست سوژه رسانه هاست.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، در حالیکه در آستانه روز دختر قرار داریم؛ در ادامه برنامه‌های ابتکاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه که تصویر و تعریفی جدید از خدمات جمعیت هلال احمر در استان و حتی کشور ارائه داده است.
 

کاروان این جمعیت ضمن سفر به روستای بی‌منجگان از خانواده‌ی ۹معلول ساکن این روستا بازدید و علاوه براین اقدام شایسته تکریم این معلولان با همکاری شبکه بهداشت و درمان خدمات درمانی رایگان ارائه و سبد‌های کالا نیز میان آن‌ها توزیع نمود.

در حالیکه اولین بار می‌خواستم برای بازدید از این معلولان به این روستا بروم اما سال‌های گذشته در رسانه‌ها بار‌ها مشکلات این دختران معلول و محروم را خوانده بودم ولی از نزدیک با مصائب معلولان این روستا بیشتر آشنا شدم.
بی‌منجگان یا‌‌ همان روستای معلولان کهگیلویه وارث دردهای فرشتگانی است که علاوه بر درد معلولیت مشکلات بیشماری هر کدام دارند و شاید پرستاری مادران و دیگر اعضا این خانواده‌ها سختی‌های خاص خودش را دارد که قلم از بیان آن‌ها ناتوان است.
ابتدا از خانواده‌ای که ۳دختر و یک برادر معلول داشتند بازدید شد و مدیر هلال احمر و پزشک همراه از نزدیک با آن‌ها صحبت و درخواست‌های آن‌ها را شنیدند و توصیه‌های لازم جهت معاینات پزشکی در مراکز درمانی دهدشت انجام شد.
 

این خانواده که به مدد رسانه‌ها در سال ۹۲مشکلات آن‌ها رسانه‌ای شد هر چند سازمان بهزیستی خانه آن‌ها را نوسازی کرد اما هنوز حیاط خانه و دیوار آن درست نشده و درب این خانه برای عبور ویلچر‌ها مناسب نیست که بخشدار مرکزی کهگیلویه به دهیار روستا اعلام کردند که هنگام بهسازی و آسفالت کوچه این مشکل برای معلولان حل شود.
سید عادل رهبریان مدیر هلال احمر کهگیلویه هم در خصوص مشکلات حیاط این خانه اعلام کردند که مصالح ساختمانی در اختیار قرار می‌دهیم تا حیاط خانه برای این معلولان مناسب سازی شود.
 

اما این پایان کار نبود و کاروان هلال احمر با همراهی خبرنگاران در گرمای آغازین روزهای مردادماه کهگیلویه به سراغ دیگر معلولان این روستا رفت و این بار سه خواهر با مشکلات بیشتری گرفتار بودند خواهرانی که از نعمت پدر محروم هستند.
معصومه، سمنبر و حکیمه سه خواهر معلول خانواده معززیانی هستند که یک سالی می‌شود از نعمت پدر محروم شده‌اند و مادر تنها مأوای دردهای نهفته در سینه‌شان در خانه نبود که حرف‌های دختران را برایمان ترجمه کنند؛ و چه سخت است کسی هم کلامت باشد ولی متوجه کلامش نشوی!

سمنبر دائم از دندان‌هایش می‌گوید و دردهایی که بر او سنگینی می‌کند او می‌گوید به خاطر هزینه بالای ترمیم دندان درد را تحمل می‌کنم. و معصومه که علاوه بر معلولیت برای بیماری عصبی به بهبهان مراجعه می‌کند از نداری و هزینه‌های درمان می‌نالید.
اما در گوشه دیگری از این روستا درد جریان دارد و این بار زینب معلول جسمی حرکتی دیگری است که ۱۵ سال است مادری فداکار را بر بالین دارد نگاهش به سقف دوخته و با چشمانش درد‌هایش را بیان می‌کرد.

دختری که اگر این سالم بود و توان حرکت داشت می‌بایست این روز‌ها کمک کار مادرش باشد اما مادر پرستار صبور دختری است که توان حرکت ندارد و به همین علت دچار مشکلات عصبی شده و خرابی ویلچر هم مزید بر علت شده که مدیرهلال احمر کهگیلویه دستور داد که این ویلچر تعمیر و درغیر این صورت برای وی یکدستگاه سالم تهیه می‌شود.
محمدقلی نابینای روستا که متولد ۱۳۳۵است تا کلاس چهارم ابتدایی درس خوانده و آنطور که می‌گفتند بسیار مستعد بود و به یکباره نابینا شد و هنوز مجرد است.

وی همکلاسی سابق یکی از سیاسیون اصلاح طلب کهگیلویه بوده که هم اکنون تحت حمایت بهزیستی است و پزشک همراه کاروان مشکلات وی را بررسی و دستورات پزشکی و دارویی برای بیماری فشارخون این نابینا را به خانواده وی اعلام کرد.
همچنین این کاروان از دیگر معلولان این روستا بازدید و مشکلات آن‌ها را بررسی نمودند.

سید عادل رهبریان در پایان این دیدار‌ها گفت: رایزنی با خیرین را برای تامین نیازهای ضروری خانواده‌های چند معلولی از اقدامات آتی جمعیت هلال احمر بیان کرد و در زمینه‌ی تامین مصالح ساختمانی جهت تعمیر وتکمیل منزل خانواده‌ی ۴معلولی ماژول و همچنین تهیه‌ی وسایل ضروری برای خانواده ۳معلولی معززیانی در کوتاه‌ترین زمان قول همکاری داد.
شرمت الله حسینی پرور بخشدار مرکزی کهگیلویه نیز در این بازدید گفت؛ دولت خدمات زیادی به اقشار آسیب‌پذیر از جمله معلولان ارایه می‌دهد و برنامه‌های متنوعی رانیز پیش بینی کرده است که د‌ر دولت دوازدهم اجرایی می‌شود.
حسینی پرور همچنین از خدمات جمعیت هلال احمر در انجام چنین برنامه‌هایی قدر دانی نمود.
به گزارش کبنا، از نکات قابل توجه حضور کاروان جمعیت هلال احمر کهگیلویه در روستای بی‌منجگان اقدامات امدادی خبرنگاران دهدشت همراه کاروان بود که علاوه بر تهیه خبر با پوشیدن لباس امدادگران به معلولان این روستا کمک رسانی نمودند.
تحریریه پایگاه خبری کبنا نیوز، روز دختر را به فرشتگان معلول روستای بی‌منجگان کهگیلویه تبریک عرض می‌نماید.
 
 





-----------------------------------------
گزارش و عکس از  علی یاری‌زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

دارا
Iran, Islamic Republic of
دولت باید به این خانواده های کمک کند چهارز معلول در یک خانواده اونم در یک خانواده کمک درآمد واقعا سخت است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1