تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۲۶۲۰۶۸

مدیریت بدون پول «خادمی» در استان / کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از چه نامی خوششان می‌آید / آمارهای طلاق، ازدواج، وفات و ولادت در استان

۵
۰
کبنا ؛مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که تاریخ انقضای کارت ملی آن‌ها بین سال‌های ۸۷ تا ۹۲ است، در اولویت نام نویسی برای کارت ملی هوشمند هستند و متقاضیان باید به ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست مراجعه کنند.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید محمدعلی تقوی عصر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال طی دو فراخوان جداگانه و باتوجه به زیرساخت‌ها فراهم شده در سطح استان برای تعویض کارت ملی اقدام می‌کنیم، اظهار کرد: مرحله نخست آن از اول مرداد سال ۹۶ تا پایان مهرماه  به مدت سه ماه و با محدودیت ثبت نام که ۱۸۰ هزار متقاضی در این فراخوان نام نویسی می‌شوند.
تقوی تصریح کرد: افرادی که تاریخ انقضای کارت ملی آن‌ها بین سال‌های ۸۷ تا ۹۲ است، در اولویت نام نویسی برای کارت ملی هوشمند هستند، و متقاضیان باید به ادارات ثبت و احوال، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست مراجعه کنند.
وی با قدردانی از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این چند سال خدمت به استان توانست بدون پول استان را به خوبی مدیریت کند و با وجود مشکلاتی در حوزه اعتبارات کشور و استان پروژه‌های زیادی در سطح استان به بهره برداری رسید که با همت و تلاش استاندار کهگیلویه و بویراحمد شاهد رشد توسعه عمرانی در سطح استان هستیم.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبارات عمرانی به این اداره‌کل ۱۴ برابر افزایش یافت، بیان کرد: میزان اعتبارات اداره‌کل ثبت احوال سال گذشته از یک میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال به ۱۵ میلیارد و ۸۱ میلیون ریال افزایش یافت، و همچنین افزایش این اعتبارات از سال ۹۲ تا امسال ۲۴۰ درصد رشد داشت.
وی بیان داشت: سال گذشته بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان معادل ۶۰ درصد از کل اعتبارات اسناد خزانه به ثبت احوال استان تخصیص داده شد.
تقوی با اشاره به مکانیزه شدن خدمات ثبت احوال، گفت: افراد جامعه در سراسر کشور می‌توانند از آرشیو پایگاه‌های استان استفاده کنند و از مزایای این پایگاه‌ها بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ ثبت‌یار افتخاری در سطح استان برای ثبت وقایع ولادت و فوت‌ها وجود دارد، گفت: سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ درصد ولادت‌ها و وفات‌ها را در مهلت قانونی و دقیق به ثبت رساند و سامانه رصد اطلاعاتی به صورت آنلاین به تمامی دفاتر ثبت ازدواج و طلاق استان دسترسی دارد، که هرگونه ازدواج و طلاق ثبت شده در این دفاتر به اطلاعات ثبت احوال استان منتقل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۶ هزار ولادت در استان به ثبت رسید، گفت: ۵۱ درصد از این ولادت‌ها پسر و ۴۹ درصد دختر بودند، و همچنین از ۵۰۶ واقعه چند قلویی، ۲۴۱ دو قلو و ۸ واقعه سه قلویی در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.
تقوی افزود: سال گذشته نام‌های «امیرعلی» و «فاطمه» بیشترین فراوانی در انتخاب نام در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند.
وی به کاهش نسبت جنسی در استان خبر داد، و گفت: نسبت جنسی در سال ۹۵ برابر با ۱۰۲ واقعه است، که به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۲ واقعه ولادت نوزاد پسر متولد شد.
وی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۹۱۹ ازدواج در سال گذشته به ثبت رسیده است، اظهار داشت: در سال ۹۵ آمار ازدواج نسبت به سال ۹۴، ۱۴ درصد افزایش داشت.
وی با ابراز تأسف از گسترش میزان طلاق در استان، بیان کرد: سال ۹۵، هزار و ۷۵۰ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به سال قبل خود ۱۱ درصد کاهش یافته است.
تقوی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۶۳۰ وفات به ثبت رسید، گفت: ۵۸ درصد از این فوتی‌ها مرد و ۴۲ درصد زن بودند؛ و نسبت جنسی وفات در سال گذشته، از هر ۱۰۰ زن فوتی، ۱۳۶ مرد فوت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: بیشترین علت‌های فوتی در استان مربوط به مشکلات قلبی و عروقی با ۴۱ درصد است و عوامل دیگری همانند؛ حوادث غیرعمد ۱۱ درصد، سرطان‌ها  ۱۱ درصد و سالخوردگی ۱۰ درصد نیز علت مرگ و  میرها در کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نسبت ازدواج به طلاق در سال ۹۵، به ازای ۴ ونیم واقعه ازدواج یک واقعه طلاق در استان ثبت شد است.
وی بیان داشت: میانگین سن ازدواج مرد ۲۹ سال و زن ۲۴ سال، و همچنین میانگین سن طلاق مرد ۳۴ سال و زن ۲۹ سال رسیده است.
وی تصریح کرد: میانگین سن ازدواج و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد از نرم کشوری بالاتر است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر تقوی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تدبیر اقای تقوی برا ثبت احوال عالی بوده ان شاالله خدا پشت و پناهت باشه مرد عمل
رضا بیطرف
Iran, Islamic Republic of
وقتی اسم ایر.. میکنند باید اسم عربی گذاشت اونوقع عربستان شهروندی ک اسم کوورش گذاشت از تمامی حقوق شهرونی محروم میکنه! رستم زال اسفندیار بهمن کاووس اشکبوس کتایون هما ....!اگه گذاشتی.ه میشی ببین اعراب چکار کردن
Iran, Islamic Republic of
افرین به مرد با تدبیر
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
اولا اسم گذاشتن اختیاری است ثانیا ما مسلمانیم وبه اسم اسلامی افتخار میکنیم .پادشاهان ایرانی جز عیاشی وظلم وستم چه کار کردن .دین ربطی به عربستان نداره.مسلمان به هر زبانی داریم .چند کشور مسیحی داریم با زبانهای گوناگون ؟پادشاهان ایرانی این کاخها رو چطور ساختن؟چقدر از کشور ایران به دلیل بی عرضگی اینا از دست رفت/؟از چی دفاع میکنید .نامه علی وفاطمه مایه افتخار ماست.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1