تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۶۲۰۰۶

اکبری: نقد، منصفانه و با رویکرد اصلاحی باشد نه تخریب

۵
۰
کبنا ؛رییس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: نقد عملکرد چهارساله شورای و شهرداری یاسوج اگر منصفانه ای صورت گیرد، اثرگذار خواهد بود.
سید هدایت اکبری افزود: بیشتر نقدهایی که امروز در فضای رسانه ای مطرح می‌شود، بر محور مسائل شخصی است و افراد فقط در انتقادهای خود مد یران حوزه شهری را هدف قرار می‌دهند.
وی بیان کرد: معتقدیم حوزه شهری عاری از خطا و اشتباه نیست و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و باید درصدد اصلاح امور برآمده و تلاش شود نواقص را برطرف کنند و هیچ کاری بدون نقص نبوده و املای نانوشته غلط ندارد.
وی اظهار کرد: اما سیاه نمایی بیش از حد و هم خارج از انصاف است و بی تردید نقش حوزه شهری در ارتقاء شاخص‌های شهری در چهارسال اخیر را نمی‌توان انکار کرد و هجمه‌هایی که از هر طرف به شورا وشهرداری وارد می‌شود دلیلی بر موفقیت حوزه شهری است.
وی بیان کرد: اینکه حوزه شهری در بعد سیما و منظر شهری دچار مشکل است، دلیل نمی‌شود که چشممان را بر روی موفقیت‌های هم ببندیم.
رییس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: نقد عملکرد "مسوولان " مفید است اما نقدها باید دارای معیار و ملاک بوده و نشا نگرها در آن درست و سالم باشد، در غیر این صورت نقد مثمر ثمر نخواهد بود.
وی افزود: درخصوص واگذاری برخی فعالیت‌ها به بخش خصوصی و یا خرید اقلامی به جای انتقاد، بهتر است نقدها درچارچوب قانونی بودن مؤلفه‌ها دنبال شود.
اکبری اظهارداشت: در انتخابات شوراها گروه‌های مختلف سیاسی و اشخاص حقیقی حرف‌های زیادی به شورا و شهرداری زدند اما هرگز مستندات و داده‌های خود را به شورا ندادند تا در مقابل پاسخ خود را دریافت کنند و این گونه نقد کردن هیچ اثری ندارد.
وی افزود: اگر ابزار نقد و انتقاد ما با معیارهای صحیح و نشانگرهای درست باشد، قبل از اینکه افراد و مسوولان را مورد هجمه و تهمت و افترا قرار دهیم، عملکرد آن‌ها را نقد کنیم قطعاً مورد پذیرش قرار گرفته و باعث پیشرفت و آبادانی شهر می‌شود.
وی بیان کرد: طبیعی است که در نقد وقتی فرد مسوول را هدف قرار داده و به وی توهین می‌کنیم، فرد مقاومت کرده و در نتیجه عمل اشتباه همچنان تکرار می‌شود و جامعه هم منتفع نمی‌گردد.
وی بیان کرد: هدف شورا و شهرداری خدمت رسانی مطلوب به جامعه شهری است و از دیدگاه قانون اساسی شورا وسیله ای برای هدایت جامعه است که آنرا در مسیر تعالی قرار می‌دهد نه اینکه مسوولان از منصب خود سوء استفاده شخصی داشته باشند.
وی اظهار کرد: بر این اساس شورا و شهرداری هر یک حقوقی دارند، هم شورا باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد و هم شهرداری تکالیفی دارند؛ که تأمین رفاه شهری، ارتقاء شاخص‌های شهری، تأمین امکانات شهری و غیره از تکالیف شهرداری است.
وی افزود: در مقابل، نقد سازنده از حقوق شهروندان است، اما در مقابل، انجام تعهدات عمومی از سوی شهروندان تکلیف آن‌هاست و امیدواریم که شهروندان به این تکالیف عمل کنند. پایان
نام شما

آدرس ايميل شما

نیازی
Iran, Islamic Republic of
خیلی زود حرف و ف...
Iran, Islamic Republic of
در بخشی از صحبت های شما به مقاومت دذ مقابل نقدها اشاره کردین کع دور از منطق هست
آخه آدم عاقل و ی مسؤل در مقابل انتقاد مقاومت می کند؟
گفتین که برای اثبات مشکلات شهری مستندات ارائه نمایید . مستندات شهری که مستندات ندارند به چشم مشهود هست. چرا منطقی حرف نمی زنید؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب مهندس اکبری که همیشه حامی مردم یاسوج بوده و هست
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
.. شناخته شد
معاون
Iran, Islamic Republic of
این جمله اکبری اخر توجیه:"" هجمه‌هایی که از هر طرف به شورا وشهرداری وارد می‌شود دلیلی بر موفقیت حوزه شهری است""".
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1