تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۲۶۱۹۳۲

نقش شهرداری‌ها در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی / دوگنبدان را از این حالت کسالت‌بار خارج کنید

۲۱
۰
کبنا ؛نادر کاظمی*
توسعه و پیشرفت واقعی کشورها شاخصه های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها ورزش می باشد. رویکردهای متفاوتی نسبت به این پدیده وجود دارد که برخی از آنها با نگاه قهرمانی و در برخی موارد نگاه سلامت عمومی و نشاط جامعه و در رویکرد دیگر نگاه اقتصادی مدنظر قرار می‌گیرد.
در راستای توسعۀ ورزش، شهرداری بسیاری از شهرهای بزرگ، به دلیل گستردگی و حجم بالای فعالیت‌های ورزشی، دارای سازمان ورزش شهرداری هستند. هر چند تعدادی از شهرداری­‌ها در سطح قهرمانی دارای تیم هستند ولی اکثر آن‌ها در زمینۀ ورزش همگانی و توسعۀ آن فعالیت می‌­کنند. به طوری که سازمان ورزش شهرداری بعضی شهر‌ها، مأموریت خود را «تأمین و توسعۀ ورزش همگانی» قرار داده است. ورزش همگانی، اولین و مؤثر‌ترین امتیاز و حق اجتماعی است، که برای توسعۀ اجتماعی عموم جامعه از همه گروه­های سنی، هر دو جنس، همۀ نژاد‌ها و با هر سطح توانایی جسمی و روانی، برنامه‌­ریزی، سازماندهی و اجرا می‌­ شود. ورزش همگانی شکلی از فعالیت­های جسمانی یا حضور منظم در فعالیت­های جسمانی است که موجب تندرستی و سلامت بدنی و روانی شده، روابط اجتماعی را شکل داده و منجر به نتایج مثبت می‌گردد. از سوی دیگر، با تقویت بنیۀ جسمانی و پرورش ابعاد روانی و اجتماعی، به ورزش قهرمانی پیوند می‌­ خورد و می‌­ تواند موجب پدید آمدن ارزش‌ها و افتخارات ملی و بین المللی گردد.
در کشور ما فراهم کردن زمینه ورزش فقط کار سازمان خاصی از جمله متولی اول آن سازمان تربیت بدنی نیست و یکی از دستگاه‌هایی که در راستای خدمت به مردم در حوزه ورزش نقش پررنگی دارد شهرداری می‌باشد. در همین راستا سازمان‌های ورزشی و فرهنگی شهرداری‌ها در اکثر شهر‌های بزرگ کشور تاسیس و فعالیت می‌کنند و از جمله کارهای مهم وتاثیر گذار شهرداری‌ها در این حوزه می‌توان به برگزاری جشنهای فرهنگی ورزشی و تفریحات سالم، راه انداری انجمن‌ها و هیات‌های ورزشی و تفریحی و همچنین توسعه فرهنگ عمومی با مشارکت همه سنین در ورزشهای همگانی اشاره کرد.
در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشورمان شهرداری‌ها حتی پا را فرا‌تر گذاشته و در حوزه قهرمانی در ورزش خدمات زیادی به جامعه ارائه می‌کنند. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تیم‌ها و باشگاه‌هایی هستند که با حمایت شهرداری‌ها حضور خوبی در مسابقات و لیگ‌های کشور داشتند و موجبات شادی و سرگرمی جوانان و آسودگی خیال خانواده‌ها را فراهم کردند از جمله تیم فوتبال شهرداری یاسوج در لیگ یک کشور و همچنین در جام حذفی افتخارات بزرگی کسب کردند.
امروزه نگاهی که مردم به خدمات شهرداری‌ها دارند نگاهی آکنده از یک خدمت همه جانبه است و رفاه و آسایش خود را تنها در جمع آوری زباله و آسفالت و نظافت شهری نمی‌دانند، از جمله تلاشهای نهادهای ورزشی در شهرداری‌های کشور: معرفی استعدادهای ورزشی، مدیریت فضاهای ورزش و بهره گیری از کلیه امکانات شهرداری برای ارتقای تندرستی شهروندان می‌باشد.
این کار‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شهرداری دغدغه‌های زیادی در خصوص دیگر فعالیتهای خود دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها موجب غفلت از ورزش نشده است.
شهرداری و شورای اسلامی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای داشته باشند و انتظار داریم حضوری پر رنگ در حمایت از رشته‌های ورزشی داشته باشند.
متاسفانه ورزش حرفه‌ای در سطح شهر دوگنبدان به صورت تک قطبی و با ساز و کار‌های ناعادلانه در اختیار تعداد معدودی
(مجموعه صنعت نفت گچساران)
قرار گرفته که انگیزه لازم را برای ورزش قهرمانی ندارند و متاسفانه بچه‌های با استعداد سادات و لبنان و دیگر مناطق با وجود انگیزه بسیار بالا زمینه رشد در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است.
پیشنهاد بنده این است که ابتدا ورزش همگانی در سطح شهرداری دوگنبدان فعال گردد سپس به صورت حرفه‌ای روی چند رشته خاص که در این منطقه زمینه رشد و قهرمانی دارد به عنوان مثال: رشته فوتبال و فوتسال سرمایه‌گذاری گردد شک ندارم و شک نداشته باشید که ورزش گچساران از رکود خارج خواهد شد.
اولویت‌های توسعه ورزش همگانی در سطح شهر
تشکیل تیم فوتبال شهرداری دوگنبدان در رده‌های مختلف سنی
تاسیس مدرسه فوتبال شهرداری دوگنبدان با محوریت پرورش بازیکنان مستعد برای معرفی به تیم فوتبال شهرداری دوگنبدان
ساخت ورزشگاه اختصاصی شهرداری دوگنبدان
انشاءالله شورای اسلامی و شهردار جدید شهر دوگنبدان با لحاظ کردن مطالب فوق ورزش شهر دوگنبدان را از حالت کسالت بار کنونی با برنامه‌ریزی مناسب و مشورت با اهالی ورزش خصوصاً فعالین این عرصه خارج نمایند.
زنیرو بود مرد را راستی
زسستی کژی زاید و کاستی

*فرهنگی و مدیرعامل باشگاه و مدرسه فوتبال استقلال گچساران
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آرو
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما جناب استاد کاظمی
عالی عالیه
ورزشکار
Romania
کو گوش شنوا
فوتبالی
Romania
آقای کاظمی شما اگر دلسوز هستید، محبت کنید شهریه برای مدرسه فوتبالتان نگیرید و به نونهالان و نوجوانان شهرتان خدمت کنید، البته مشکل می بینم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب مهندس کاظمی
انصافاً یکی از کسانی که چندین سال هست در ورزش گچساران تعداد بسیار زیادی از بچه ها را از نظر اخلاقی و فنی آموزش داده آقای کاظمی هست. حلقه مفقود شده ورزش گچساران در شهرداری هست شهرداری ها میتوانند به کمک اداره ورزش و جوانان بشتابد. ایشان یکی از کسانی است که در زمان فوتبالی خودش از بهترین فوتبالیست های جنوب کشور بود که متاسفانه بخاطر شرایط شغلی به حقشان در فوتبال نرسیدند.
انشاءالله از ایشان در مناصب مدیریتی ورزش استان استفاده بشه همیشه طرحی های خیلی خوبی داره
متاسفانه ورزش گچساران در دست کسانی هست که مال اینکار نیستند و نماینده محترم به این امر هم واقفند. و هیچکاری هم انجام نمیده. چرا از امثال مثل کاظمی ها استفاده نمیشه
جناب آقای تاجگردون لطف کنید ریس اداره ورزش و جوانان و ریس هیات فوتبال گچساران را تغییر بدید
غلامی
Iran, Islamic Republic of
کیست این ورزش را یاری کند!
چشمم به این سیستم و این عوامل اجرایی آب نمیخوره
استقلالي
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و کارشناسانه بود.
درود بر نادر خان کاظمی .
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
این درست والا بعضی از مردم شهردار خوب رو در نظافت شهری و آسفالت میبینن وضعیت استادیوم این شهر خیلی بده اینها نمیدونن ورزش قهرمانی یعنی چه خواب خوابن مردم رو ساده گیر آوردن شهردار به جز احداث فضای سبز باید ورزش همگانی رو در نظر بگیره مسیرهای پیاده روی باید بیشتر تلاش کرد
یار قدیمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر زینلزاده....
طیفونی
Iran, Islamic Republic of
فقط مانده بود که شما اظهار نظر بکنید، ای دل غافل
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
استاد کاظمی اگر زودتر از این خودتو رسانه ای کرده بودی قطعا در انتخابات شورا رای میآوردی. چون دارای ایده و فکر هستید، موفق باشید
کپی برداری ممنوع
Iran, Islamic Republic of
تمامی متن این نوشته از سایت مازند اسپورت کپی برداری شده. خدایی این چه کاریه که یه مطلب را از پایگاه خبری مازند اسپورت کپی برداری و فقط بجای شهرداری مازندران بنویسی شهرداری گچساران و اینجا کپی کنی. مخاطبان عزیز یه سری به سایت ورزشی مازند اسپورت بزنند دقیقا این مطلب را آقای علی ابراهیمی در آنجا به رشته تحریر در آورده. یکی از دوستان با آقای علی ابراهیمی نویسنده این مطلب در سایت مازند اسپورت تماس گرفته و قراره ایشان پیگیری نمایند. آقای کاظمی شما که نمی توانید مطلب بنویسید چرا مطالب دیگران را کپی میکنید و بنام خودتان میزنید؟ اسم این را چه باید گذاشت؟ از نظر اخلاقی این کارها زیبنده یک آدم فرهنگی و ورزشی نیست و با اخلاق و روحیات ورزشکاری سازگار نمیباشد. عین متن سایت مازند اسپورت را در کامنت بعدی برای مخاطبان عزیز میگذارم
لیشتر: کپی برداری ممنوع
Iran, Islamic Republic of
http://mazandsport.com/ روی این آدرس کلیک کنید و وارد سایت مازند اسپورت شوید و مطالب آقای کاظمی را با مطلب سایت مازند اسپورت مقایسه کنید و تاریخ هر دو مطلب را ببنید که آقای علی ابراهیمی در چه تاریخی این مطلب را نوشته و آقای کاظمی دو سه روز پیش این مطلب را کپی برداری کرده
در جواب کا طیفونی
Iran, Islamic Republic of
اگر یکی مثل استاد کاظمی در مورد ورزش اظهار نکنه پس حتماً شما باید اظهار نظر بکنید
نظرت هم مثل اسمته!!...:-
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای کاظمی معلم اخلاق
شوت هایی که میزنی کشنده است
دوستدار ورزش
Iran, Islamic Republic of
ادامه مدیریت فعلی در ورزش گچساران ... به مردم گچساران هست. آقای نماینده لطف درد ورزش گچساران را دوا کن . اگر هم ... نمیرسه در رسانه ها اعلام کنید تا مردم بدونند.
لیشتر: کپی برداری ممنوع
Iran, Islamic Republic of
آقای قلندری چرا کامنت مرا نذاشتی؟ چون واقعیت را نوشتم؟ حالا که اینجوری شده به آقای علی ابراهیمی از سایت مازند اسپورت میگم تا این قضیه را دنبال کنه تا کسی جرات کپی برداری را نداشته باشه. آقا رفته عین مطلب را کپی کرده و اینجا گذاشته و بقیه هم چقد چه چه و به به راه انداختن. دوستان این مطلب را آقای کاظمی از سایت مازند اسپورت کپی برداری کرده و اینجا آورده. فقط اسم شهرداری مازندران را برداشته و بجای آن اسم شهرداری ک.ب و شهرداری دوگنبدان را گذاشته. قطعا در مورد این مطلب یک مقاله توپ مینویسم تا کسی جرات کش رفتن مطالب دیگران را نداشته باشه
لیشتر: کپی برداری ممنوع
Iran, Islamic Republic of
http://mazandsport.com/news/68915/ به مازند اسپورت مراجعه و حتمن این دو مطلب را مقایسه کنید. مطلب کبنا از مازند اسپورت کپی برداری شده. فقط اسم شهرداری گچساران با مازندران عوض شده
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
کپی برداری ات هم مثل شوت هایت کشنده است. خوب از مازند اسپورت این مطلب را کش رفتی
باوی
Iran, Islamic Republic of
در جواب بویراحمد گرمسیر
خودتو در پشت بویراحمد گرمسیر قایم نکن شما هم بهتر است به فکر سلامتی خودتون باشید این همه به خودتون فشار نیارید یه کم هم از نظر بدنی سنگین شدی تا میتوانی به اربابت خدمت کن مثل اینکه مقاله آقای کاظمی خیلی بهت فشار آورده آخه طفلکی!!
اگه کپی بوده چرا اینقد ناراحت شدی!
بعضی فرق میش و گاومیش را نمی دونند تو خیلی خوب تشخیص دادی که کپی بوده عجب!
سید حسینی
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی که این آقایان در راس . این شهرند هیچ پیشرفتی در ورزش این شهر نخواهید دید ما که بخاطر بی حرمتی ها و سوم...ال کنار کشیدیم.
موسوی از آرو
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد کاظمی عزیز انشاالله موفق باشی
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1