تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب : ۲۶۱۸۷۸

سه برابر شدن بودجه عمرانی استان در دولت یازدهم

۷
۰
کبنا ؛ 
افزایش سه برابری بودجه عمرانی اختصاصی دولت به کهگیلویه و بویراحمد، شتاب بخشی به روند واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی و سرمایه گذاری موسسه‌هایی مانند بنیاد برکت نوید بخش توسعه این استان شده است.
توسعه متوازن تمام نقاط کشور براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه یکی از راهبردهای دولت است که افزون بر هموار شدن تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه را برای عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.
در حالی که سه برابر شدن اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم تکمیل طرح‌های عمرانی را شتاب بخشیده است، اما تلاش دولت برای واگذاری طرح‌های عمرانی و اقتصادی به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی مانند بنیاد برکت باعث دلگرمی مردم برای تحقق توسعه اقتصادی این استان شده است.
 پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه عمرانی مصوب سال ۹۶ در این استان در دولت یازدهم با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال ۹۲ رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است.
سید موسی خادمی اظهار داشت که سهم استان از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال ۹۲ حدود ۶۲ صدم درصد بوده که در سال ۹۶ به ۱. ۷ دهم درصد رسیده است.
وی یادآور شد که شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی که در سال ۹۱ تنها مجاز به توزیع و تصمیم گیری راجع به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه بود اما در سال ۹۶ میزان بودجه‌ای که استان می‌تواند بین شهرستان‌ها و مناطق مختلف توزیع کند به رقمی افزون بر هفت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که افزون بر چهار هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای این استان سال جاری شامل استانی، نفت، تملک و دارایی و بند (و) ابلاغ شده است.
خادمی گفت: از این میزان اعتبارات ابلاغی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بین شهرستان‌های هشت‌گانه و فصل‌های مختلف توزیع شد.
خادمی موضوع تخصیص بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی از محل کمک‌های فنی و اعتباری در بودجه سال ۹۶ برای استان در کنار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری در سفر رئیس جمهوری را یادآور شد و افزود: به نظر می‌رسد تحقق و ابلاغ این اعتبارات مشمول زمان زیادی خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت برای توسعه و رفع محرومیت منعقد شده است گفت: ساخت ۱۷ مدرسه در قالب ۸۰ کلاس درس با اعتباری افزون بر ۱۲۵ میلیارد ریال، مشارکت در احداث هفت مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و بهسازی و آسفالت ۵۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از جمله تعهدات بنیاد برکت در تفاهم نامه منعقد شده است.
خادمی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح آب‌رسانی به روستاهای دارای مشکل کم آبی با اعتباری افزون بر ۱۹۰ میلیارد ریال، ساخت ۲ دهنه پل در مسیر جاده‌های روستایی با سرمایه گذاری حدود ۴۰ میلیارد ریال و ساخت ۲ باب کتابخانه به میزان ۸۰۰ مترمربع و اعتبار پیش بینی شده ۱۲ میلیارد ریال از دیگر تعهدات ایجاد شده بنیاد برکت در این تفاهم نامه ۲ جانبه است.
بر اساس این تفاهم نامه ۱۶ طرح با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی ۷۷۶ نفر در شهرستان‌های باشت و گچساران، ۳۲ طرح با ۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۴۹ نفر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و ۲۶ طرح با اعتباری حدود یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی یک هزار و ۳۰۵ نفر نیز در حوزه کهگیلویه بزرگ اجرایی خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که این استان در طول چهار سال گذشته دولت یازدهم افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه همکاری در بخش‌های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی در سطح کشور امضا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهر سوق
اگراعتبارات عمرانی سه برابر شده چرا هنوز جاده ۹کیلومتری سوق -دهدشت که جاده بین شهرستانی است وروزانه شاهدتصادفات زیادی می باشدهنوزبه بهره برداری نرسیده آیااز این اعتبارات شامل این پروژه خواهد شد.......
فتاحی
Iran, Islamic Republic of
سلام با سه برابرشدن بودجه لااقل تو این چهارسال بیمارستان شهید جلیل یا یکی از پلها را افتتاح میکردید .
کرمی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار با سه برابر شدن بودجه عمرانی باید اشتغال وطرح های عمرانی هم حداقل باید یک برابر شده باشند ما که چیزی از دولت .. ندیدیم
کرمی
Iran, Islamic Republic of
بابا به مرد..د به مدرسه سازی تان قسم به سرانه وتجهیزات مدارس قسم به اسخر سازی سالن سازی ،ورزشگاه سازی ،راه سازی ،راه آهن سازی، سد سازی ،
..
Iran, Islamic Republic of
امار . بگوووو! مگه کنتور رد میکه بگووو ! بودجه کجا خرج میشه
علی
سه برابر نشده اگه اینطور بود شهرستانهایی چون دهدشت شاهد تحول بود معلومه بودجه شهرستانها کم و زیاد کردند
خدا
Iran, Islamic Republic of
همه اعتبارات رفتند گچساران
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1